|
Fylde sand i standerne? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Januar-2012 Location: Bramming Status: Offline Points: 1154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29-Juli-2013 at 23:37 |
Er der nogen der har erfaring med at fylde jeres højttaler standere op med sand?
Jeg kan ha en del i mine men inden jeg begynder at tømme børnenes sandkasse kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om hvad det evt gør ved lyden. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er altid en fordel at højttalerne står mere stabilt, og jeg synes bestemt det er hørbart - afhængigt af hvor tunge standere og højttalere er i forvejen. Men du må ikke bruge børnenes sandkasse, hvis du mente det seriøst - det må ikke indeholde fugt, det kan give diverse problemer afhængigt af materialerne. Du kan købe systemmørtel/ovntørret sand til få penge i et byggemarked. Det er billigt og uden (lydmæssige) ulemper, så er muligheden der bør du klart gøre det.
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-Oktober-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 713 |
Har oventørret sand i mine dynaudio standere. Det virker godt, synes jeg.
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Januar-2012 Location: Bramming Status: Offline Points: 1154 |
Takker, det må jeg lige få indkøbt
|
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Joined: 18-December-2012 Status: Offline Points: 412 |
Har også prøvet at fylde sand i mine standere, dengang jeg havde Dynaudio standerhøjttalere.
Om det gav nogen forskel rent lydmæssigt, skal jeg ikke kunne sige :) Men husk når du køber sand fra byggemarkedet, så kan det faktisk godt være fugtigt. Put det en tur i ovnen, som SilverLine også er inde på.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |