recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Højtaler valg og tilslutning 2
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Højtaler valg og tilslutning 2

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote john0336 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Højtaler valg og tilslutning 2
    Posted: 02-August-2013 at 10:38
Hej eksperter

Jeg er ved at finde et brugt højtalersystem til min gamle Kenwood forstærker. Egentlig havde jeg tænkt på en passiv subwoofer med tilhørende højtalere, f.eks. denne: http://www.dba.dk/subwoofer-jamo-sw300-ny-p/id-1001538500/ . Men nu er jeg blevet interesseret i en aktiv subwoofer med tilhørende højtalere som denne: http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-jamo-5-x/id-1002111422/

Mit spørgsmål er, om jeg kan koble en aktiv subwoofer til mit gamle anlæg? Jeg er godt klar over, jeg ikke kan koble alle 5 højtalere til, men jeg kan vel godt koble minimum 2 stk. til? Jeg vedhæfter et billede af bagsiden af mit anlæg.

Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 10:52
Nej du mangler en pre-out udgang til sub. Tror ikke det dur at sætte en aktiv sub til en alm linie udgang, da alle frekvenser er med.

Dit billede er for lille til at se om der evt skulle være en sub udgang, hvilket jeg ikke tror der er.

Edited by Kampus - 02-August-2013 at 10:54
Back to Top
john0336 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote john0336 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 10:57
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Nej du mangler en pre-out udgang til sub. Tror ikke det dur at sætte en aktiv sub til en alm linie udgang, da alle frekvenser er med.

Dit billede er for lille til at se om der evt skulle være en sub udgang, hvilket jeg ikke tror der er.

Nej, der er desværre ingen sub-udgang. Så må jeg hellere gå efter en passiv subwoofer. Tak for hjælpen :-)
Playstation 4
Synology DS410j
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:04
Hvis du er glad for forstærkeren, så er det en passiv sub du skal ha. Men der er så mange billige udmærkede surround forstærkere med sub udgang til salg, fordi folk skifter til HDMI
Back to Top
john0336 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote john0336 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:13

Hvis du er glad for forstærkeren, så er det en passiv sub du skal ha. Men der er så mange billige udmærkede surround forstærkere med sub udgang til salg, fordi folk skifter til HDMI

Ja, har godt set, der er en del af dem til salg. Desværre har jeg lige investeret i Kenwood anlægget, da jeg skulle bruge phono-indgang, og da jeg egentlig bare skulle have nogle højtalere til. Men da højtalerne samtidig skal være små, er jeg kommet frem til, at jeg skal have et lille subwoofer anlæg. Og det må så blive et passiv et af slagsen :-)

Edited by john0336 - 02-August-2013 at 11:15
Playstation 4
Synology DS410j
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:18
Så er det jo det du gør for at få det til at spille optimalt. Små satellitter er meget afhængig af en sub/bashøjttaler der klarer alt det de ikke kan gengive, typisk helt oppe fra 250 hz og ned. Så fornuftigt med et samlet sæt der er afstemt efter hinanden.
Back to Top
john0336 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote john0336 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:24

Så er det jo det du gør for at få det til at spille optimalt. Små satellitter er meget afhængig af en sub/bashøjttaler der klarer alt det de ikke kan gengive, typisk helt oppe fra 250 hz og ned. Så fornuftigt med et samlet sæt der er afstemt efter hinanden.

Ok, tak :-) Mit næste spørgsmål var nemlig, om man købe en passiv subwoofer af f.eks. mærket Cerwin Vega og sætte et par Jamo Sat højtalere til. Men det kan jeg så forstå, at det helst skal være samme mærke og samme system.
Playstation 4
Synology DS410j
Back to Top
db89 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote db89 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:25
Jeg vil nu ikke mene at du kan bruge en passiv subwoofer med det anlæg hvis det skal gøres ordentligt. Gå i stedet efter en aktiv subwoofer med en indgang til et almindeligt "højttaler signal".
Hold jer fra simplyelectronics.net
Back to Top
Beanie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Beanie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:35
Hvad med et par gode brugte fuldtone højttalere? F.eks. Beovox S45-2. Mine købt sidste år ser ud som nye og spiller bare godt. For sølle 400kr. Med gummiophæng er de (næsten) udødelige.

Der er masser af guld derude...
Back to Top
john0336 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote john0336 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:39
Originally posted by db89 db89 wrote:

Jeg vil nu ikke mene at du kan bruge en passiv subwoofer med det anlæg hvis det skal gøres ordentligt. Gå i stedet efter en aktiv subwoofer med en indgang til et almindeligt "højttaler signal".

Men kræver det ikke en sub-indgang på mit anlæg? Jeg har netop spurgt til dette i et andet indlæg, og her kan jeg forstå, at jeg umiddelbart ikke kan tilslutte en aktiv sub til et amlindeligt gammelt anlæg?

Edited by john0336 - 02-August-2013 at 11:50
Playstation 4
Synology DS410j
Back to Top
john0336 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote john0336 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:53
Originally posted by Beanie Beanie wrote:

Hvad med et par gode brugte fuldtone højttalere? F.eks. Beovox S45-2. Mine købt sidste år ser ud som nye og spiller bare godt. For sølle 400kr. Med gummiophæng er de (næsten) udødelige.

Der er masser af guld derude...

Ja, der er masser af guld derude :-) Problemet er bare, at de er for store. Jeg har faktisk selv et par gamle B&O S45 højtalere. De er bare så store.
Playstation 4
Synology DS410j
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 12:38
Originally posted by john0336 john0336 wrote:

Men kræver det ikke en sub-indgang på mit anlæg?

Udgang!

Originally posted by john0336 john0336 wrote:

Jeg har netop spurgt til dette i et andet indlæg, og her kan jeg forstå, at jeg umiddelbart ikke kan tilslutte en aktiv sub til et amlindeligt gammelt anlæg?

En del subs fås med "high level input", det er sådan en du skal gå efter.

Kig på billederne her:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-aw-8-60-w/id-1002497755/
Kan du se højttalererminalerne?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.