|
Højtaler valg og tilslutning 2 |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | ||
john0336 ![]() Bruger ![]() Joined: 11-December-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02-August-2013 at 10:38 |
|
Hej eksperter
Jeg er ved at finde et brugt højtalersystem til min gamle Kenwood forstærker. Egentlig havde jeg tænkt på en passiv subwoofer med tilhørende højtalere, f.eks. denne: http://www.dba.dk/subwoofer-jamo-sw300-ny-p/id-1001538500/ . Men nu er jeg blevet interesseret i en aktiv subwoofer med tilhørende højtalere som denne: http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-jamo-5-x/id-1002111422/ Mit spørgsmål er, om jeg kan koble en aktiv subwoofer til mit gamle anlæg? Jeg er godt klar over, jeg ikke kan koble alle 5 højtalere til, men jeg kan vel godt koble minimum 2 stk. til? Jeg vedhæfter et billede af bagsiden af mit anlæg. ![]() |
||
Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4 Synology DS410j |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej du mangler en pre-out udgang til sub. Tror ikke det dur at sætte en aktiv sub til en alm linie udgang, da alle frekvenser er med.
Dit billede er for lille til at se om der evt skulle være en sub udgang, hvilket jeg ikke tror der er. Edited by Kampus - 02-August-2013 at 10:54 |
||
![]() |
||
john0336 ![]() Bruger ![]() Joined: 11-December-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 81 |
|
Nej, der er desværre ingen sub-udgang. Så må jeg hellere gå efter en passiv subwoofer. Tak for hjælpen :-)
|
||
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
|
Hvis du er glad for forstærkeren, så er det en passiv sub du skal ha. Men der er så mange billige udmærkede surround forstærkere med sub udgang til salg, fordi folk skifter til HDMI
|
||
![]() |
||
|
Ja, har godt set, der er en del af dem til salg. Desværre har jeg lige investeret i Kenwood anlægget, da jeg skulle bruge phono-indgang, og da jeg egentlig bare skulle have nogle højtalere til. Men da højtalerne samtidig skal være små, er jeg kommet frem til, at jeg skal have et lille subwoofer anlæg. Og det må så blive et passiv et af slagsen :-)
Edited by john0336 - 02-August-2013 at 11:15 |
||
||
![]() |
||
|
Så er det jo det du gør for at få det til at spille optimalt. Små satellitter er meget afhængig af en sub/bashøjttaler der klarer alt det de ikke kan gengive, typisk helt oppe fra 250 hz og ned. Så fornuftigt med et samlet sæt der er afstemt efter hinanden.
|
||
![]() |
||
|
Ok, tak :-) Mit næste spørgsmål var nemlig, om man købe en passiv subwoofer af f.eks. mærket Cerwin Vega og sætte et par Jamo Sat højtalere til. Men det kan jeg så forstå, at det helst skal være samme mærke og samme system.
|
||
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 10-December-2008 Location: Fredericia, DK Status: Offline Points: 1758 |
|
Jeg vil nu ikke mene at du kan bruge en passiv subwoofer med det anlæg hvis det skal gøres ordentligt. Gå i stedet efter en aktiv subwoofer med en indgang til et almindeligt "højttaler signal".
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Oktober-2008 Location: DK Status: Offline Points: 1600 |
|
Hvad med et par gode brugte fuldtone højttalere? F.eks. Beovox S45-2. Mine købt sidste år ser ud som nye og spiller bare godt. For sølle 400kr. Med gummiophæng er de (næsten) udødelige.
Der er masser af guld derude... |
||
![]() |
||
|
Men kræver det ikke en sub-indgang på mit anlæg? Jeg har netop spurgt til dette i et andet indlæg, og her kan jeg forstå, at jeg umiddelbart ikke kan tilslutte en aktiv sub til et amlindeligt gammelt anlæg?
Edited by john0336 - 02-August-2013 at 11:50 |
||
||
![]() |
||
|
Ja, der er masser af guld derude :-) Problemet er bare, at de er for store. Jeg har faktisk selv et par gamle B&O S45 højtalere. De er bare så store.
|
||
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
|
Udgang!
En del subs fås med "high level input", det er sådan en du skal gå efter. Kig på billederne her: http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-aw-8-60-w/id-1002497755/ Kan du se højttalererminalerne? Klaus |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |