recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Slim Wall Mount til Samsung UE46F8005
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Slim Wall Mount til Samsung UE46F8005

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote amunk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Slim Wall Mount til Samsung UE46F8005
    Posted: 29-Juli-2013 at 16:21
Er der der har erfaring med ovenstående?

Jeg har selv monteret mit men synes at tv'et hænger længere fra væggen end jeg havde forestillet mig. Desuden synes jeg det virker lidt skrøbeligt i den del der fastgør wiren til tv'et.

På forhånd tak.
Back to Top
aznhandles View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aznhandles Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2013 at 22:29
Har du evt. et billede af dit setup?
Back to Top
amunk View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote amunk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-August-2013 at 13:45
OPDATERING:

Efter at have været i dialog med Hifiklubben omkring ovenstående er jeg blevet lidt klogere...

1. Der findes ikke et Samsung Slim Wall Mount der *passer* til F8000 serien. Det ophæng som de anbefaler er i virkeligheden ikke lavet til den model så brugen må tillempes.
2. Man kan ikke bruge de medfølgende vejledninger til ret meget.

Måden som jeg har gjort for bedste resultat er følgende:

Jeg anvender alene det dele fra Wall mount der skal berøre væggen. Således ignoreres brugen af de mellemste afstandsstykker. Det virker forkert når man går sådan idet de dele der berører væggen er koniske og således ikke har et stor flade op mod tv'et.

Resultatet er nogenlunde tilfredstillende på denne måde. Der er ca 15-20 mm fra væggen til bagerste det på tv'et.

Hifiklubben måtte dog medgive at de nok burde revurdere deres beskrivelse på deres website af ovenstående kombi.

Back to Top
Dakota View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dakota Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 11:37
Jeg har prøvet det beslag HiFi-klubben anbefaler til min 55" F8005:
https://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/tv-tilbehor/samsung_wmn3000-_vagbeslag_vesa-200x200.htm

Det betyder at tv'et kommer til at hænge enormt langt ude (4-5 cm), hvilket jeg ikke finder optimalt. I stedet har jeg nu bestilt dette:
http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-audio-video/television/tv-accessories/WMN350M/XC?subsubtype=photo-frame-wall-mount

Det skulle ankomme i dag, så jeg giver lige lyd i løbet af weekenden mht. hvordan det fungerer.

Edited by Dakota - 02-August-2013 at 11:38
Back to Top
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aznhandles Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 12:08
Ja gør det.. Er selv nemlig ude efter et slimbeslag fra Samsung. Der medfølger jo et afstandsadaptor ovenikøbet når du køber selve fladskærmen. Fik du brugt dem?
Jeg holder mig til 3000-modellen, og om der er 4 cm afstand, er det perfekt. Jeg skal nemlig have et LED-strips bagpå.
Back to Top
amunk View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote amunk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 12:10
Ja - jeg brugte 3000A modellen til 46 tommer og brugte naturligvis de to afstandsstykker der følger med tv'et.
Back to Top
Dakota View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dakota Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 18:08
Originally posted by Dakota Dakota wrote:

I stedet har jeg nu bestilt dette:
http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-audio-video/television/tv-accessories/WMN350M/XC?subsubtype=photo-frame-wall-mount

Det skulle ankomme i dag, så jeg giver lige lyd i løbet af weekenden mht. hvordan det fungerer.

Det fungerer virkelig dårligt, så det ryger tilbage igen. Selve rammen på tv'et kommer til at sidde 5 cm (!) fra væggen, da de (fra tv'et) medfølgende afstandsstykker skal benyttes. Der er på ingen måde tale om noget der bare ligner et slim line wall mount, så det kan absolut ikke anbefales.
Back to Top
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aznhandles Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-August-2013 at 23:30
Godt input. De ser også dårlige ud! Der skal man lave 2 huller pr. beslag og det ser ikke slim ud.
Back to Top
DrunkenDK View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DrunkenDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-August-2013 at 20:22
Har selv været i dialog med Samsung... Og jo der findes et beslag til de nye... Har selv mit 65" hængende...
http://m.samsung.com/uk/consumer/tv-audio-video/television/tv-accessories/WMN350M/XC?subsubtype=photo-frame-wall-mount
Købte mit ved computersalg.dk som imponerede det hjem da den ikke officielt ikke er kommet ud i DK endnu...
Back to Top
Ersgaard View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ersgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-August-2013 at 20:36
#DrunkenDK

Er det ikke samme ophæng som Dakota ikke mener passer til UE46F8005?

/Ersgaard
/Ersgaard
Back to Top
DrunkenDK View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DrunkenDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-August-2013 at 21:12
Jo det er nemlig så, men passer nu meget godt... Også til 46"
Back to Top
Ersgaard View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ersgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-August-2013 at 22:43
OK, tak for meldingen. Afventer mit UE46F8005 i næste uge.
Så skal jeg bare finde det til en fornuftig pris et sted.

/Ersgaard
/Ersgaard
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.