recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Streaming setup
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Streaming setup

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsh662 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Streaming setup
    Posted: 18-August-2013 at 10:38
Jeg har i de sidste år lyttet til et sæt 2.1 og en pc og før det en alm. stereo forstærker af tvivlsom karakter og et sæt bose 601 s3, som er pensioneret på lossepladsen.
Jeg har besluttet at købe streaming udstyr til stuen og evt. køkkenet som kan kobles på senere.
Jeg er slet ikke inde i udstyr, formater, kvaliteter, stik osv. og er egentlig uklar på hvilke produkter jeg skal lytte til i en butik.
Både sonos og bluesound lyder som den rette løsning for mig. Der kan selvfølgelig være andre?
Målet er stereo og ikke surround. Er ligeglad med lyden på tv (ser stadig analog signal :)) Jeg vil egentlig bare gerne have en god lyd og nyde musik. Har i flere år manglet mellemtoner men elsker altså en god bund. systemet skal både kunne spille forholdsvist højt men stadig levere kvalitet ved lav volumen.
Jeg vil have en pc fri løsning hvor tlf eller tablet skal bruges til betjening.
Jeg hører mest musik via spotify betaling. Genre er pop, rock, dance og fjoller stadig rundt til hård rock også.

Jeg har en stue på 25 m2 og trægulv (håber der findes en løsning til god bund uden det mudrer)

Mine spørgsmål:

Hvad skal jeg ltage ud og lytte til?
Hvad er den hørbare forskel på 16bit og 24bit?
Forslag til hvilke produkter mit system skal bestå af? Gerne incl. lager til nuværende cd`er. (jeg har en kvalitetsrouter)
Hvad med en DAC? Alle snakker om en sådan.

Budget er ca. 15.000,-
Back to Top
technology View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote technology Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 11:30
Hej.
Personlig synes jeg du skulle se på sonos.
Til lager vil jeg helt klart anbefale en synology NAS.
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 13:18
Spotify har stadig ikke taget ikke taget sig sammen og færdiggjort den software Blue Sound skal for at inkorporere tjenesten, så hvis vil blive ved at bruge Spotify og ikke bruge f.eks. Wimp, så er Blue Sound afskrevet.

Sonos falder igennem på lydkvalitet i forstærkermodulet, så hvis den del tæller meget, så er Connect Amp også afskrevet.

Så budet herfra er; køb en god forstærker, et par gode højttalere og tilslut så den lydkilde du gerne vil benytte ( eksempelvis den passive Sonos Connect ).
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 13:20
Sonos + gode højttalere i stuen.
Det kunne være Sonos Connect + Dynaudio Xeo 3.

Det bliver 14.400 kr.

Senere kan du tilføje Sonos Play 5 eller 3 i køkkenet.

eller på en computer med iTunes.

Men jeg vil tage Sonos, da man så kan spille forskelligt i de forskellige zoner.

EDIT: Tweaky var hurtigere. 
Der er flere måder at sætte det sammen på. 

Edited by Brixen - 18-August-2013 at 13:22
Venlig hilsen
KB
Back to Top
jsh662 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsh662 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 13:30
Ja, det kunne være lækkert med bluesound kvalitet og sonos brugervenlighed :)

Er det stadig korrekt at wimp streamer en kvalitet dårligere end spotify?

Hvad er en god forstærker?

Med trægulv, er det bedre med en sub og et sæt kompakt højttalere eller et sæt gulvhøjttalere?

Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 13:39
Originally posted by jsh662 jsh662 wrote:

Er det stadig korrekt at wimp streamer en kvalitet dårligere end spotify?

Wimp streamer med bedst kvalitet.
320 kbps AAC og senere kommer FLAC (er i test nu), men FLAC kommer til at koste 199 om måneden.

Edited by Brixen - 18-August-2013 at 13:40
Venlig hilsen
KB
Back to Top
jsh662 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsh662 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 15:04
Brixen:
Hvordan er lyden i de højttalere?
Er de nok som "standalone" eller skalderen sub til?

Tweaky:
Sonos er 16bit lyd. Vil det "bestemme" over en god forstærker eller biver det stadig 24bit lyd?

Edited by jsh662 - 18-August-2013 at 15:07
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 15:31
Originally posted by jsh662 jsh662 wrote:

Brixen:
Hvordan er lyden i de højttalere?
Er de nok som "standalone" eller skalderen sub til?

Tweaky:
Sonos er 16bit lyd. Vil det "bestemme" over en god forstærker eller biver det stadig 24bit lyd?

Jeg har ikke hørt Xeo endnu, men jeg har hørt mange andre Dynaudio. Har selv Audience 82 + 42, som har nogle år på bagen.
Så vidt jeg kan forstå på anmeldelser, så er Xeo lige så gode som andre Dynaudio højttalere i samme størrelse.
Og de nye Dynaudio standerhøjttalere kan spille kraftig bas, så det går jeg ud fra at Xeo også kan.

Fordelen ved Dynaudio Xeo er at man der kan nøjes med højttalene og de digitale kilder.

Venlig hilsen
KB
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 19:23
Hvis du gerne vil benytte 24 bit filer, så er Sonos et no-go. De kommer næppe til at understøtte den slags foreløbig, hvis overhovedet nogensinde.

Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-August-2013 at 19:46
Jeg glemte lige den indlysende fordel ved Dynaudio Xeo: De er trådløst forbundet med forforstærkeren.

Edited by Brixen - 18-August-2013 at 19:46
Venlig hilsen
KB
Back to Top
jsh662 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsh662 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2013 at 17:42
Har i dag hørt forskellen på 16 bit og 24 bit som den kan være. Det på et sæt dali zensor 5 of lektor 6. Markant forskel på 16/24 bit.

Prøvede at få en lektor sub sammen med lektor 6, men det kørte ikke rigtigt. Fandt aldrig rigtig ud af det.

Selvom bluesound ikke tilbyder andet en wimp, tror jeg faktisk jeg går den vej.

Skal så finde ud af om det skal være med indbygget forstærker eller en separat skal til. Rådet var at hvis jeg gik op i højttaler klasse skal det være separat forstærker.

Tagertil Århus og hører Dynaudio XEO 3 på lørdag tror jeg.
Back to Top
mkirkelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mkirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2013 at 18:07
Kan i hvert fald stærkt anbefale Dynaudio XEO 3. Nok den bedste stander i den prisklasse jeg har hørt, samtidigt er sættet utroligt brugervenligt da man netop ikke skal tænke på forforstærker dertil.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.