|
Int. forstærkere på tilbud. Hvor? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Januar-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12-September-2013 at 09:21 |
|
Jeg står og skal købe en stereo-forstærker. Som udgangspunkt leder jeg efter én der er på tilbud. Det gælder al hifi, tilbud eller prisnedsættelse er hvad jeg går efter. Elgiganten har ofte nogle ret stærke tilbud på den slags, men andre steder plejer at sætte dem ned fordi de enten er ved at udgå eller er gamle modeller der alligevel skal sættes ned. Så nedsættelsen er ikke et tilbud som sådan.
Hvor kan jeg i KBH finde den slags gode tilbud ligesom i Elgig? Jeg kigger på feks Hifiklubben, Topsoundhifi, Kt-Radio, Bilka osv, men det virker til at kun Elgig er så store at de har massive slagtillbud på hifi og computervarer. Tager jeg helt fejl? |
||
![]() |
||
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Joined: 04-April-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 810 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er ikke en branche, der gør sig i tilbud på samme måde, som du kender fra Elgiganten. I så fald er det sandsynligvis demo-modeller, du skal kigge efter.
Har du overvejet at købe brugt?
|
||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du går ind i nævnte forretninger og stiller dem samme spørgsmål. Der er altid en sælger der er frisk på en nedsættelse af et apparat, der står og samler støv.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har flere kommentarer: Kald det bare sælgersnak, men jeg mener du fokuserer forkert. Der er meget stor forskel på hvad man får for pengene mht. hifi-produkter, især når din egen smag og dine egne prioriteringer tages med i ligningen. Derfor synes jeg per definition det er en rigtigt dårlig idé målrettet at jagte tilbud og prisnedsættelser. Det er meget sjældent dét du vil få det bedste køb ud af. Meget ofte er der en grund til at en vare sættes på tilbud, nemlig at den ikke er mere værd fordi den ikke kan sælges til fuld pris. Dernæst, så er stereo-forstærkere ganske enkelt et marked der ikke har samme størrelse som f.eks. surround-receivere. Derfor KAN man ikke lave "massive slagtilbud", selv om man gerne vil (jeg vil sådan set gerne). Om jeg så satte hele butikken ned til halv pris, så ville jeg ikke kunne sælge samme mængde stereo-forstærkere som der sælges surround-receivere. Massive tilbud kræver et massivt antal aftagere, og det eksisterer bare ikke længere. Elgiganten er store nok til at de kan trække en lille smule, og gør det ind imellem fordi deres koncept er at have alt, men hvis du spørger dem er der nok langt imellem salgstallet på stereo-forstærkere på tilbud, og surround-receivere på tilbud. Hvis du så lægger de to fænomener sammen, så sker der dét at ret mange kunder heldigvis efterhånden har forstået at det er produktets ydelse i relation til den reelle salgspris der betyder noget, og ikke hvor stor sparbøffen er. Dette forstærker "problemet" med at tilbud på stereo-udstyr ikke er særligt effektivt, og dermed attraktivt for butikken. En lille pointe der måske kan hjælpe på forståelsen af regnestykket: Mange tror at hvis butikken nu halverer prisen på et produkt, så skal de bare sælge mindst dobbelt så mange, og så er dét en god forretning. Sådan er det absolut ikke. Det hænger sådan sammen at hvis man halverer AVANCEN, skal man sælge dobbelt så mange - uden at indregne merudgifter til annoncering af tilbuddet, håndtering af flere kunder osv. Afhængigt af produktet kan det være det giver et prisfald på 10-20%, og det er faktisk ret sjældent at dét i sig selv vil fordoble salget på et traditionelt hifi-produkt. Det hjælper dig nok ikke hvis du fortsat vil på tilbudsjagt, men måske kan det give dig en forståelse af hvorfor tilbuddene ikke rigtigt er der.
|
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Januar-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@Otto. Det giver fin mening det du skriver. Surround er hvad de fleste køber i Elg og derfor kan de lave slagtilbud velvidende at der er mange købere modsat stereoforstærkere. Det er nok også derfor jeg må kigge efter lidt ældre modeller og nogle der giver meget "value" ift prisen. Jeg må nok punge ud, det er urealistisk at købe for 30-50% mindre end normal pris på Stereo-forstærkere.
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Liiige den del af det med tilbud har de færreste danskere gennemskuet. Rigtig mange tror også jeg tager gas på dem, hvis jeg siger at man for at kunne slå 10% af prisen, så blot starter med 10% højere udgangspunkt. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så simpelt mener jeg så heller ikke at verden hænger sammen.
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bevares...det er sat lidt på spidsen. Men faktum er jo, at skal en butik overleve på massetilbud, så er man nød til enten at hæve førprisen eller også tage overpris på en anden vare, eller alternativt ryde ud i udgifter, såsom personaleomkostninger, husleje, lager etc. Butikkens generelle omkostninger falder jo ikke, blot fordi en bestemt vare tonses ud til lavpris. Når Bilka sælger fjernsyn med tab, så tjener de jo pengene ind på Cola, Mælk eller Lego-klodser. De muligheder ligger der færre af ved specialiserede forhandlere, plus at man så ofte også giver lidt mere i løn for at have et kompetent personale istedet for skole-elever. Det begrænser endnu en gang råderummet til lave dunner-tilbud. Til gengæld kan man være mere sikker på at få den vare man reelt har behov for (for det meste ihvertfald). Derfor, sat lidt på spidsen i forrige indlæg, koster en liter øko-mælk i den ene uge 9 kroner. Ugen efter er den på tilbud til 7. Mit stille bud så være at man reelt skal regne med at butikken ville sælge til en konstant pris på 8 kroner, hvis gik uden om tilbudsrytteriet. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er jeg ganske enkelt ikke enig i. Det handler om konkurrencesituationen. Hvis du nu kan effektivisere og sælge samme vare billigere end konkurrenterne, og derved trække alle kunderne til dig - så kan du lave en rigtigt god forretning på kun at have tilbud. Det afgøres af prisfølsomheden på varen. Mange tilbud kan sagtens bære sig selv. Det svarer lidt til når folk siger at en eller anden udgift til butikken nødvendigvis bliver lagt over på kunderne, for "der er jo kun dem til at betale". Det er noget ævl, en hvilken som helst vare koster dét den skal koste for at give sælgeren den største indtjening i sidste ende. Medmindre sælgeren er en skovl. Vi er dog enige i at der er rigtigt mange butikker, ikke mindst landets største radio/tv forhandler, der lever af at puste priserne kunstigt op så man kan sætte dem ned bagefter. Men der findes da absolut noget der hedder reelle tilbud. Der er jo f.eks. nogle i bunden af Hifi Klubbens hjemmeside. Er de for dyre normalt?
![]() |
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Haha...det er så nu du må få lov at råbe "In your face" ![]() Vi kan godt blive enige om, at effektivisering kan afstedkomme forskellige former for reelle tilbud. Større indkøb til kampagner, produktfremstød osv., afstedkommer også periodevis lavere priser. Men hvis en butik ender i en situation, hvor man udelukkende lever af tilbud, så vil der også skulle skabes en kunstig høj førpris for at det kan hænge sammen. Og det er her jeg mener det kortslutter for slutbrugerne. Hvis den samlede kundemasse udelukkende køber tilbudene, så er man, såfremt man ønsker at tjene penge, tvunget til at skrue førprisen så højt op, at "tilbudsprisen" nu reelt lander der hvor man ville have solgt varen, såfremt man IKKE havde kørt nogen former for tilbud. Selvfølgelig er konkurrence en god ting. Det er med til at holde os skarpe og sortere de dårlige butikker fra. Sålænge det dog så bare er reel konkurrence og ikke dumping, som vi især ser på tv markedet. |
||
![]() |
||
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-September-2007 Location: Hedehusene Status: Offline Points: 791 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det ville også koste dig penge ![]() 100 kr + 10% = 110 kr. 110 kr. - 10% = 99 kr. Undskyld flue*nep, men jeg kunne ikke lade være :-) /Claus |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Juli-2010 Status: Offline Points: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du tager det for bogstaveligt. Det han mener er jo bare at man lægger en merpris på eks. 500 kroner på for så at kunne lave et "godt" tilbud, hvor man sparer de 500 kroner.
Peace
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |