|
BeoVox CX 100?? |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
thomasmhyttel ![]() Ny bruger ![]() Joined: 06-September-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15-September-2013 at 21:35 |
Hej,
jeg tænker at bruge et par gamle BeoVox CX 100 sammen med min nye rotel RA-11... jeg har dog lige fundet ud af at mine gamle BeoVox CX 100 har huller i skumringene! :( ![]() hvor meget vil det betyde for lyden? hvor køber man nye skumringe til disse højtalere? ....Desuden kan jeg ikke finde ledningerne til højtalerne - er der nogen herinde som ved hvilke ledninger jeg skal bruge? ![]() mange takf for hjælpen!
Edited by thomasmhyttel - 15-September-2013 at 21:55 |
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 07-Februar-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() stik som denne du skal bruge kabel som du nu vil brug
|
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 03-Februar-2012 Status: Offline Points: 209 |
Skift enheden ?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
basrep.dk
|
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-September-2007 Location: Hedehusene Status: Offline Points: 791 |
Ellen eBay, jeg gav 75 kr. for for et reperationssæt til cx50 incl. forsendelse.
Edited by clausols1 - 15-September-2013 at 23:50 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2004 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 3849 |
Stikket er et ganske alm. 2 pol DIN stik som kan købes i samtlige radio/TV forretninger.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
Her er et par links til reparation af CX100:
http://www.ebay.com/itm/Repair-kit-for-Beovox-C75-and-CX100-4-pcs-/220314708546 http://www.simplyspeakers.com/bang-olufsen-speaker-foam-edge-repair-kit-fsk-4.html |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
thomasmhyttel ![]() Ny bruger ![]() Joined: 06-September-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 13 |
ok mange tak for hjælp!
hvad gør hullerne i skumringene for lyden? og kan det egentlig betale sig at skifte enhederne? er det overhovedet gode højtalere? ;) - det bliver jo 840 i alt, tror vel sagtens man kan finde højtalerne på DBA til den pris |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19673 |
Jeg vil enhver tid foretrække sådan et sæt her, frem for aldrende b&o
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-black/id-1003066943/ Klaus |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 398 |
Hullerne bevirker at højttaleren ikke virker. Kantophænget styrer membranen og svingspolen, så svingspolen ikke skraber mod magneten - så det vil sikkert lyde grimt og du kan beskadige højttaleren yderligere.
Så en reparation er uomgængelig. |
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-September-2007 Location: Hedehusene Status: Offline Points: 791 |
Det var good hifi (ebay linket fra Torben) jeg handlede med, ingen problemer i den handel, modtog reparationskit, inkl. pensel og lim og link til video med instruktion.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19673 |
Spyderen har mest at sige i forhold til at styre svingspolen, sådan en bør der også være på en lille enhed som den viste. Huller i skummet kan derimod være med til at derkommer luft ud den vej og dermed "kortslutter" lyden. Klaus |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |