recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  New Posts New Posts RSS Feed - Acer iDea 500 konf. spørgsmål
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedAcer iDea 500 konf. spørgsmål

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Acer iDea 500 konf. spørgsmål
    Posted: 08-August-2006 at 22:22

Hejsa,

Har lige et spørgsmål vedr. ovenstående.

Situation:

Har tidligere haft et hjemmebygget HTPC som har fungeret fint - Denne er nu skiftet ud med Acer'en, som giver mig et langt dårlige billede end mit gamle system (Uskarpt)

Jeg har ikke stillet på konfigurationen på Acer'en - Men har prøver med forskellige indstillinger (indstillinger for skærm) uden held, og kørt optimeringen i MCE'en. Ydermere har jeg prøvet HDMI stikket som fik fjernsynet (32PF9830/10 )til at blinke uafbrudt. Har nu skiftet tilbage til DVI og det gamle HTPC hvilket giver bedere billede.

DVD film / billede fra XP vises knivskarpt

Noget siger mig at det kunne være TV-tuneren/Encodern ?? (Har prøvet at installerer Nvidia encoderen som jeg havde købt til den gamle HTPC uden held) - Nogen som har et bud på hvad det kan være.

Acer'en er ellers lækker, og jeg håber selvfølgelige på en happy ending

Fedt forum

Back to Top
MCenterFreak View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 09-August-2006 at 00:22

Hvad sagde Acer support (38 48 73 42)?

Det er jo derfor man betaler en bondegård og et landsted for mærkevarer, hvor Microsoft siger: "Du skal henvende dig til HW leverandøren hvis du har problemer med MCE, vi kan ikke hjælpe"

Det er jo interessant om de så kan leve op til ansvaret

Back to Top
lfn25 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 09-August-2006 at 07:59
Originally posted by MCenterFreak MCenterFreak wrote:

Hvad sagde Acer support (38 48 73 42)?

Det er jo derfor man betaler en bondegård og et landsted for mærkevarer, hvor Microsoft siger: "Du skal henvende dig til HW leverandøren hvis du har problemer med MCE, vi kan ikke hjælpe"

Det er jo interessant om de så kan leve op til ansvaret

Selvfølgelig...vender tilbage når jeg har snakket med dig - Takker

Back to Top
perf View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 09-August-2006 at 13:18

Jeg prøvede også acer supporten...

til mig fortalte de at "det problem havde de ikke været ude for før"...så umiddelbart ingen løsning.

Men jeg havde nu heller ikke tid til at vente dage på evt. yderlige undersøgelser da min returret var tæt på at udløbe....

Men mener også det må være tuneren...optagelse via scartindgangen (s-vhs) var langt bedre kvalitet

mvh

Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 09-August-2006 at 14:05
Som du selv nævner, så er det vel tid at benytte returretten. Derefter er det vel bare at se om der er andre der har samme problem, eller der virkelig var tale om en fejl. Er der ikke en butik der har den så du kan bede dem om at tilslutte den?
Back to Top
SimpleUser View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 09-August-2006 at 14:46

I øjeblikket sælger TDC Acer Idea 500 for 9999,-

Så det er da værd at køre forbi.

Såvidt jeg kunne decifrere så er det tale om et Yuan Hybrid kort (eller rettere det var hvad der var i Acer 200).

har ikke set nogen der har haft erfaringer med det kort. Har I?

Jeg er også interesseret i Idea 500, men gad godt vide om DVBviewer kunne fungere herpå. Jvf anden streng så er det et must at få undertejkster til at køre på digital signal.

Er der mon nogen der erfaringer med kombinationen DBVviewer og Idea 500 eller Yuan hybrid kort og DBVviewer?

Back to Top
lfn25 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 09-August-2006 at 16:32

Hmm...talte med Acer. De havde ikke hørt om problemet før... bliver nok nødt til at sende den til rep.

vh

Lars

Back to Top
pkyed View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 14-August-2006 at 23:01
Originally posted by lfn25 lfn25 wrote:

Hmm...talte med Acer. De havde ikke hørt om problemet før... bliver nok nødt til at sende den til rep.

vh

Lars

Jeg har samme problem med min nye IDEA 500..meget dårlig billedkvalitet. det må være tuneren. Håber ACER kommer tilbage med en løsning. Det er helt uacceptabelt.

Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 14-August-2006 at 23:48

Hvilken tuner er det (Start>Kontrolpanel>System>Hardware>enhedshåndte ring>Sound Video and game Controllers)

Hvad står der her, Hauppauge, Pinnacle eller hvad?

Er der ikke en driver CD med som evt. kunne give en ide om TV tunerens oprindelse?

Back to Top
datori View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-August-2006 at 21:48
Originally posted by SimpleUser SimpleUser wrote:

Såvidt jeg kunne decifrere så er det tale om et Yuan Hybrid kort (eller rettere det var hvad der var i Acer 200).

jeg ved ikke hvor du har informationerne fra mht ACER L200??

Acer L200 er identisk med ACER L250, eneste forskel er en HD på hhv. 160gb og L250's 250gb

jeg kan se ud fra min L250 at den kører med Hauppage WinTv kort med DVB-T (digital)

Back to Top
Hawkings View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 22-August-2006 at 20:47

Jeg har også lige indkøbt en Acer Idea 500. Et fedt koncept rent design-, lyd- og processor mæssigt, men tuneren...christ... det rene skidt. Som det eneste.

Ligesom jer har jeg et voldsomt sløret billede, og forslaget fra Acer Support var opdatering af driveren, hvilket dog ikke gav noget.
Jeg har fortolket mig frem til (på en tysk side), at der vist nok kommer en ny driver ud som løser PAL problemerne på kortet, og den burde komme i dag. ...og så sikkert først om 3 uger til endbrugerne.

Nå, men kortet bruger en Yuan MPC718 og IKKE Hauppauge, som der lystigt forslås.

Jeg har desuden prøvet at skifte decoder (til WinDVD), også uden ændring.

Jeg har lavet en prøveoptagelse som jeg har smidt til kigning på : http://www.rtr.dk/idea500/

Den er ikke komprimeret, så den fylder lige de der 64mb, men giver et skarpt indtryk af problemerne i tuneren.

MvH René

Back to Top
Doee View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-September-2006 at 16:42
Originally posted by datori datori wrote:

Originally posted by SimpleUser SimpleUser wrote:

jeg ved ikke hvor du har informationerne fra mht ACER L200??

Acer L200 er identisk med ACER L250, eneste forskel er en HD på hhv. 160gb og L250's 250gb

jeg kan se ud fra min L250 at den kører med Hauppage WinTv kort med DVB-T (digital)

Kan du ikke fortælle lidt om støjniveau i den AScer L250? Larmer den, når den belastes? Kan man høre den, når den optager eller omkoder etc.?

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.