recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Netflix profiler - Samsung SmartTV
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Netflix profiler - Samsung SmartTV

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
andefeldt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 04-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote andefeldt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Netflix profiler - Samsung SmartTV
    Posted: 29-September-2013 at 18:16
Jeg har et Samsung ES7005 tv, som jeg bl.a bruger til Netflix. I august lancerede Netflix deres profiler - altså 5 forskellige profiler til hver konto. Jeg lavede straks en profil til ungerne, en til min kone, en til mig selv og så en fælles voksen konto. Disse blev lavet på min PS3 i soveværelset, hvor det hele bare kørte med det samme.

Til min store ærgelse blev jeg ikke spurgt om, hvilken profil jeg ville se som, da jeg tændte mit Samsung tv i stuen. Her blev man automatisk logget ind på profilen "barn", hvilket betød, at jeg kun var i stand til at se programmer tilladt under 12 år. I huset har vi også en AppleTV 2, hvor jeg også testede det fra. Her blev jeg fint spurgt om profil. Det er altså kun mit SmartTV, der driller.

For at løse problemet i første omgang lavede jeg barn profilen om, så den nu hed "alle" og fjernede alle restriktioner mht alder (dette blev gjort på netflix.dk).

Jeg bliver stadig ikke spurgt om profil, men nu kan vi da se alt på tv'et, selvom det ikke helt, var sådan det burde virke. 99% af alt der bliver foreslået er børnefilm og serier Embarrassed

Jeg har prøvet at opdatere firmware på tv'et 2 gange, jeg har deaktiveret min konto på tv'et adskillige gange, men intet har hjulpet. Hver gang man logger ind på min netflix konto, så bliver man logget på med "alle" profilen.

Når jeg skal deaktivere netflix kontoen på tv'et, sker det med tastekombinationen (op, op, ned, ned, venstre, højre, venstre, højre, op, op, op, op). Her står der så, at min konto (ikke profil) står i navnet "barn"! Jeg har rent faktisk også modtaget mails fra netflix, hvori der står, at jeg hedder "barn". Det er lidt mystisk.

Jeg har haft kontakt med Samsung, som meget hurtigt smed den videre til Netflix. Netflix siger, at det (profiler) virker uden problemer med alle Samsung SmartTV. Det virker bare ikke for mig.

Er der nogen, der oplever samme ting på deres Samsung SmartTV, eller virker det bare hos jer? Evt. ideer til en løsning, hvis det er?
Anders
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 18:24
Jeg har ikke hørt om en eneste, der har fået profiler på Samsungs Smart TV. Jeg har heller ikke fået det på min Samsung BD-afspilller med Smart TV.
Back to Top
arnely View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 17-Maj-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 184
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arnely Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 21:07
Har du forsøgt dig frem, ved at logge på din Netflix konto via din computer.

Der er flere forskellig funktioner "under konto" som du kunne prøve dig lidt frem på.

Du kan bl.a. Aktiver en enhed, -  og logge ud af alle dine enheder. 

 
Morten
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 21:10
Det hjælper ikke noget, kan jeg sige. Det kræver stadig, at Samsung opdaterer Netflix app'en i deres Smart TV. Egentlig noget svineri, at de smider den i hovedet på Netflix.
Back to Top
arnely View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 17-Maj-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 184
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arnely Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 21:16
Morten
Back to Top
andefeldt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 04-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote andefeldt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 21:23
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Det hjælper ikke noget, kan jeg sige. Det kræver stadig, at Samsung opdaterer Netflix app'en i deres Smart TV. Egentlig noget svineri, at de smider den i hovedet på Netflix.


Ja, det er lidt noget skidt. Men hvis jeg kigger på Netflix app'en, så kan jeg se, at den jævnligt er blevet opdateret i SmartHUB (den nyeste er fra 16/9-2013), så det er lidt underligt, at det stadig ikke fungerer.
Anders
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 22:20
Originally posted by arnely arnely wrote:

Her er et link du måske kan bruge.

Du taler helt forbi os. Der er ikke problemer med at få Netflix. Der er problemer med opdateringen til profiler til alle familiemedlemmer.
Back to Top
miaj View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 18-Maj-2006
Status: Offline
Points: 467
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote miaj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 23:05
Tror osse det fordi den ikke er opdatet fra samsung,Har en Lg 935 optager 2013 model,Den viser voksen og børn profil,Og en samsung 2012 model den,Fungere ok ved netflix,Men den giver heller ikke mulighed for profil børn voksen.
Og at se på software i de forskellige mærker af tv og optager ser de rimlige ens ud software mæssigt.


Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2013 at 23:18
Nu er det ikke skiftet mellem alm. visning og den der hedder "kun for børn".
Det mener jeg nemlig godt, jeg kan gøre på min Samsung. Vi snakker om profiler til alle.
En til hver person altså. Så slipper jeg for at få anbefalet tøsefilm og bage programmer, og kæresten slipper for at få anbefalet krimiserier og actionfilm.
Back to Top
bigmh View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 30-Oktober-2012
Location: Ringsted
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bigmh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2013 at 18:07
Profiler virker fint på mit 2013 Samsung F7005 men ikke på 2012 ES8005
Back to Top
arnely View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 17-Maj-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 184
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arnely Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2013 at 18:45
Under Præferencer (Netflix) kan du vælge hvilken film, du ikke ønske skal "anbefales" - eller "ikke", -  under hver enkelte profil.

Kan det ikke bruges Tongue  
Morten
Back to Top
Swingking View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 15-September-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 915
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Swingking Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2015 at 02:39
Nogle som ved hvordan man får det til at virke på en 2012 model ? Please har nemlig 3 samsung tv fra 2012 og de 2 er på børneværelserne det kunne være rart at man kunne vælge profil . Så nan ikke får anbefalt alle børnenes tegnefilm på vores tv i soveværelset. ..
Sony Bravia KD-65X8505C

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.