recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  New Posts New Posts RSS Feed - Microsofts nye Remote Desktop-klient til Android
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Microsofts nye Remote Desktop-klient til Android

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mlm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Microsofts nye Remote Desktop-klient til Android
    Posted: 22-Oktober-2013 at 12:37
Er der nogen der har fået Microsofts nye Remote Desktop-klient til Android til ar virke ??

Jeg kan ikke få min tablet til at se min pc - de er på samme net - samme router....

Jeg har givet tilladelse til tilgå min pc via remote

Hvad mangler jeg at gøre ????

Back to Top
Zulu View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Zulu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2013 at 14:57
Yes, det virker fint her.
Jeg kører det på en HP Touchpad med CyanogenMod9 (Android 4.0.4) op mod min server, som kører Windows Server 2008R2.

Jeg ved ikke hvad, du har prøvet, men her kommer lige et par fif:
- Prøv at bruge IP-adressen i stedet for computer-navnet.
- Kan du logge på med Remote Desktop fra en anden PC?
Back to Top
mlm View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mlm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2013 at 15:39
tak for indput 

- hvordan finder jeg computerens ip-adresse ?
Back to Top
Zulu View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Zulu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2013 at 15:55
Sådan her:
http://ipogre.com/faqs/local_ip.php

Hvilken version af Windows kører den PC, du ønsker at forbinde til?
For både Windows 7 og 8 skal du op i Pro-versionen for at kunne køre Remote Desktop-server.
Back to Top
HeartWare View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HeartWare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2013 at 15:55
Går over på maskinen, starter et kommandoprompt (søg efter cmd i din start menu) og skriver IPCONFIG. Linien med "IPv4 address" er din IP-adresse.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Back to Top
mlm View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mlm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Oktober-2013 at 17:16
Et skridt videre :-)

Jeg bliver nu spurgt om nla logon domain/user og password???

Har har ikke pasword på min pc....
Back to Top
Hanzoy View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hanzoy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Oktober-2013 at 15:58
Så vil det ikke virke. Du kan ikke logge på via Remote Desktop, hvis der ikke er kode på.
Back to Top
mlm View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mlm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Oktober-2013 at 19:07
Hvor skal jeg sætte koden ?
Back to Top
Zulu View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Zulu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Oktober-2013 at 20:00
Under Brugeradministration Brugerkonti på den computer du vil logge ind på.

Edited by Zulu - 23-Oktober-2013 at 20:03
Back to Top
mlm View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mlm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Oktober-2013 at 22:25
Hmmm - så var det ikke så smart som jeg tænkte. Jeg ville bruge det til at fjernbetjene min Tv PC, men gider ikke skulle logge ind på den med password hver gang jeg tænder....
Back to Top
Hanzoy View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hanzoy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Oktober-2013 at 11:36
Du kan bare vælge at den skal huske koden eller automatisk log ind :)

Edited by Hanzoy - 24-Oktober-2013 at 11:36
Back to Top
Moerkbak View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Moerkbak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Oktober-2013 at 11:54
ja men når man bruger remote desktop slår den lokal skærmen fra(lock) så du kan ikke umiddelbart bruge den som du tror du kan. Brug istedet logmein eller tilsvarende.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.