recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Det Nyrenoverede Imperial
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Det Nyrenoverede Imperial

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MrPetaah Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Det Nyrenoverede Imperial
    Posted: 23-Oktober-2013 at 23:42
Hej alle sammen!
Jeg er nysgerrig efter at vide, om her er nogen der har været på besøg i Imperial siden deres renovering. Allermest er jeg nysgerrig efter at høre om de oplevelser folk har haft mht. til al den nye teknik Imperial har fået etableret.

Er billedet blevet markant forbedret, og lærredet endelig blevet stort nok? Jeg husker stadig at have været irriteret over de alt for lyse sorte letterbox bars, samt det alt for lille billede set cirka fra salens sweet spot, sidst jeg var i Imperial til Dark Knight Rises - og har siden nægtet at gå derind. 
Kan Imperials billede endelig konkurrere med CinemaxX KBHs?

Jeg er dog allerede overbevist om, uden at have afprøvet det endnu, at Dolby Atmos nok er en vild upgrade, og sikkert er helt uden for nogen sammenlignelig kategori. 

Hvad er jer andres indtryk af Imperial, nu som førhen?

- Hvis ikke det var, at jeg lige var flyttet til Jylland fra København, havde jeg selv taget et smut forbi for at teste :) 

Edited by MrPetaah - 23-Oktober-2013 at 23:44
Back to Top
nbu001 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nbu001 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Oktober-2013 at 03:41
Den første film jeg så i det nyrenoverede Imperial, var "Kvinden i buret", som næppe er den rette film at vurdere Dolby Atmos på :) Men reklamefilmen for Atmos virkede overbevisende. På 14. række kunne man følge lyden præcist HELE vejen rundt og da det tropiske regnvejr brød ud, var det lige før at man kunne føle regndråberne ;) Jeg har købt billetter til "Gravity" den 08/11, og den film er så vidt jeg ved lavet til Atmos, så der får man forhåbentlig virkelig at høre hvad lydsystemet duer til!

Stolene er nye, fine og rene, men ellers de samme som de gamle.

Lærredet er blevet større og bedre, men om det slår CinemaxX Kbh., skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke kommer der! Går stort set kun i Imperial eller Empire.
           
Back to Top
dpny View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Oktober-2013 at 08:32
Originally posted by MrPetaah MrPetaah wrote:

Er billedet blevet markant forbedret, og lærredet endelig blevet stort nok? Jeg husker stadig at have været irriteret over de alt for lyse sorte letterbox bars, samt det alt for lille billede set cirka fra salens sweet spot, sidst jeg var i Imperial til Dark Knight Rises - og har siden nægtet at gå derind. 
Kan Imperials billede endelig konkurrere med CinemaxX KBHs?

Sidst jeg var i cinemaxx for nogle mdr. siden er jeg sikker på at de havde fået sølvlærred til 3D. Det hotspottede tydeligt og var generelt ikke noget at råbe hurra for. Håber ved gud ikke der er valgt samme løsning i Imperial, med mindre de bytter lærredet når der vises 2D.

Ved nogen hvilket 3D-system der bruges i Imperial?
Back to Top
morteng View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morteng Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2013 at 14:34
Et lille indspark i bio-debatten: Rødovre Centrum er blevet udbygget og huser nu også Atlas-bio med 5 sale. I sal 3 og 4 er der Barco's Auro 3D 11.1 lyd, som jeg så Gravity med. Hold nu fast der er skrald på. Lærredet fylder hele endevæggen og er det flotteste 3D jeg har set herhjemme (de bruger aktive briller). Ydermere kræser de for kunderne, der er mere plads mellem rækkerne, der er dobbelte armlæn og første række er deciderede lænestole. Det hele giver en lidt mere "premium" oplevelse.

Atlas er klart et beøsg værd!

Fra deres side:
Salene
Vi har gjort noget ekstra ud af salene for at give jer ekstra komfort ved besøget. Der er kommet 135 cm i mellem rækkerne fremfor de mere normale 120 cm i andre biografer. Og så er der dobbelte armlæn med 10 cm til hver arm. Derfor er antallet af pladser heller ikke en målestok, der kan benyttes for at sammenligne os med andre. Antallet er som følgende:

Sal 1: 115 stk. + 1 handicap.
Sal 2: 83 stk. + 1 handicap.
Sal 3: 155 stk. + 1 handicap.
Sal 4: 293 stk. + 2 handicap.
Sal 5: 35 stk. + 1 handicap.

I alt 681 pladser, hvor der ved den kendte standard ville have været plads til et sted mellem 900 - 1000 gæster.

Sal 1 + 2 + 5 har DataSat (tidligere DTS) 7.1 lyd og sal 3 + 4 har Auro 11.1 lyd. Der er Xpand 3D i alle sale. Dette 3D system benytter aktive briller, dvs det er i selve brillen 3D funktionen sidder. Med aktive briller bliver 3D billedet Ghosting-free (Det kaldes for Ghosting, når det venstre øje kan se noget af billedet tiltænkt det højre øje og omvendt). Briller genbruges så husk at aflevere dem efter forestillingen. Desuden er vi fri for at benytte sølvlærreder til dette system. Derved for vi heller ikke ødelagt billedet ved almindelig 2D visninger. Havde der været sølvlærreder ville billedet blive mørkere i den venstre side, hvis I sidder til højre i salen og omvendt.

VIP
Sal 5 har vi kræset endnu mere for. Her er der læderstole med motoriserede benstøtter og ryglæn.

Billetter til denne sal kan kun købes og er inkl. en VIP pakke med sødt og vådt.

Sal 5 er popcorn og nachos fri zone.

Mere kræs - liggestole på række 1
I sal 3 + 4 udfordrer vi tanken om at 1. række vil ingen sidde på. Som i alle salene er række 1 trukket længere tilbage, men i sal 3 + 4 bliver der sat liggestole op, så I mageligt kan lægge jer til rette og nyde filmen. Dette bliver også de dyreste pladser i salene.

[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-November-2013 at 01:32
Lige for at fluekneppe.
Aktive systemer eleminerer næsten crosstalk, som er når venstre øje ser noget, der er tiltænkt højre øje, og omvendt.
Ghosting er når panoreringer bliver mudrede og slørede. Det kan et aktiv system faktisk gøre værre. Jeg tror dog ikke det er ret meget til stede ved Xpand. Så selv Hobbitten på samme system, og så det aldrig. Xpand er i øvrigt meget bedre end MasterImage og RealD som bruges i Nordisk Films biografer. Den bedste 3D teknik er dog stadig Dolby 3D.
Back to Top
DonJensen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DonJensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-November-2013 at 13:51
Jeg har været i Imperial to gange siden opgradering. Den første gang var til Captain Philips (uden ATMOS) og den anden til Gravity.

Jeg er ikke til 3D, da jeg synes det fjerner en del af skarpheden der eks. lige var kommet da Star Wars III udkom. Alligevel synes jeg at det var helt okay til Gravity, og jeg glemte det faktisk til sidst. Generelt var billedet faktisk lidt IMAX-agtigt på den gode måde, dog synes jeg ikke forskellen er stor.

Lyden derimod er en ordenlig opgradering. Gravity har ikke det største lydspor, da den jo forgår i rummet, men hold kæft der var smæk på.
Jeg ser virkelig frem til at se/mærke en actionfilm eller Hobitten til december.

Sæder/armlæn er stadig ikke noget særligt, og her vil jeg godt fremhave Sal 1 i Kinopalæet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.