|
Hvilken forstærker til B&W CM7 |
Post Reply ![]() |
Author | |
Claus P ![]() Super bruger ![]() Joined: 12-Oktober-2013 Location: Amager Status: Offline Points: 357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30-November-2013 at 18:02 |
Som overskriften, hvilken forstærker vil passe rigtig godt til et par B&W CM7?
De skal bruges til musik af al slags og vil komme til at stå i en stue på omkring 25 kvm. Jeg overvejer Harmon Kardon, Yamaha, Pioneer og NAD, men er i tvivl om hvilke modeller der kan være i spil. Der vil ind imellem blive skruet godt op, så der må godt være noget overskud så forvrængning undgås. Både nyt og brugt er interesant, det vigtigste er at det spiller godt sammen. Der vil ikke blive sat pladespiller til, men der må godt være mange indgange til PC, CD-afspiller, Sonos, tuner og evt mulighed for airplay og betjening via tablet. Lige nu er der ikke nogen budgetramme, mulighederne skal "bare" findes og så må beslutningen tages derfra. Ser frem til nogen gode forslag.
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 3498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder mere som om, at du søger en surround receiver, fremfor en alm. forstærker.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Januar-2012 Location: Bramming Status: Offline Points: 1154 |
Jeg har selv haft cm7 og brugte xtz-a100 d3 stereo forstærker. Det var et fint match og den har digitale indgange
|
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Joined: 12-Oktober-2013 Location: Amager Status: Offline Points: 357 |
xtz er et godt bud, især med tanke på at den skal bruges af en svagtseende, som vil kunne føle knapperne. Savnede du aldrig muligheden for regulering af bassen?
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Januar-2012 Location: Bramming Status: Offline Points: 1154 |
Der var rigeligt med bass i cm7 til min stue, så jeg havde skum plugs'ne i. Men jo, i nogle tilfælde kunne jeg godt ha brugt den mulighed
|
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Joined: 12-Maj-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 183 |
Rotel RA-12 (eller RA-11) er et bud på en udmærket forstærker, som har de analoge og digitale indgange du søger. Har ikke hørt den på sæt B&W CM7, men sammen med Dynaudio Focus 140, og her er jeg meget enig i beskrivelsen af lyden fra følgende artikel:
Den findes også i to mindre modeller. RA-12 fås pt. på tilbud hos KT-Radio i Kbh. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |