recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilken forstærker til B&W CM7
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hvilken forstærker til B&W CM7

Post Reply Post Reply
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken forstærker til B&W CM7
    Posted: 30-November-2013 at 18:02
Som overskriften, hvilken forstærker vil passe rigtig godt til et par B&W CM7? 

De skal bruges til musik af al slags og vil komme til at stå i en stue på omkring 25 kvm. 

Jeg overvejer Harmon Kardon, Yamaha, Pioneer og NAD, men er i tvivl om hvilke modeller der kan være i spil. Der vil ind imellem blive skruet godt op, så der må godt være noget overskud så forvrængning undgås.

Både nyt og brugt er interesant, det vigtigste er at det spiller godt sammen.

Der vil ikke blive sat pladespiller til, men der må godt være mange indgange til PC, CD-afspiller, Sonos, tuner og evt mulighed for airplay og betjening via tablet. 

Lige nu er der ikke nogen budgetramme, mulighederne skal "bare" findes og så må beslutningen tages derfra.

Ser frem til nogen gode forslag.
Back to Top
kskruger View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kskruger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-November-2013 at 21:12
Det lyder mere som om, at du søger en surround receiver, fremfor en alm. forstærker.
Back to Top
Berdel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Berdel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-December-2013 at 07:22
Jeg har selv haft cm7 og brugte xtz-a100 d3 stereo forstærker. Det var et fint match og den har digitale indgange
Back to Top
Claus P View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-December-2013 at 09:56
Originally posted by Berdel Berdel wrote:

Jeg har selv haft cm7 og brugte xtz-a100 d3 stereo forstærker. Det var et fint match og den har digitale indgange

xtz er et godt bud, især med tanke på at den skal bruges af en svagtseende, som vil kunne føle knapperne.

Savnede du aldrig muligheden for regulering af bassen?
Back to Top
Berdel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Berdel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-December-2013 at 18:45
Der var rigeligt med bass i cm7 til min stue, så jeg havde skum plugs'ne i. Men jo, i nogle tilfælde kunne jeg godt ha brugt den mulighed
Back to Top
torpedo View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote torpedo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-December-2013 at 07:40
Rotel RA-12 (eller RA-11) er et bud på en udmærket forstærker, som har de analoge og digitale indgange du søger. Har ikke hørt den på sæt B&W CM7, men sammen med Dynaudio Focus 140, og her er jeg meget enig i beskrivelsen af lyden fra følgende artikel:

Den findes også i to mindre modeller. RA-12 fås pt. på tilbud hos KT-Radio i Kbh.

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.