recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - 55VT60 - Pixelfejl
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

55VT60 - Pixelfejl

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
Sangill View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Joined: 15-August-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sangill Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 55VT60 - Pixelfejl
    Posted: 03-December-2013 at 13:16
Jeg var en af de heldige der fik erhvervet mig et VT60 under black friday. I går modtog jeg så skærmen, og det er sgu en fed skærm.

Begyndte relativt hurtigt at køre nogle slides for at kontrollere for pixelfejl, og desværre fandt jeg én relativt hurtigt.

Nu er jeg så lidt i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig. Fjernsynet er købt ved Expert og de vil selvfølgelig gerne refundere pengene inden for 14 dage, men det får jeg ikke meget fjernsyn ud af. Jeg kan selvfølgeligt se om de vil forsøge at reparere det, men hvad jeg lige kan fornemme ved lidt opkald til Panasonic og et service center, så er det ikke sikkert jeg kommer langt med det forhold.

Fjernsynet er købt til 12999 - jeg kan stadig erhverve det til ca. 15.000 ved andre forhandlere, men 2000 kr. er sgu også en slat penge.

Umiddelbart kan jeg ikke finde noget omkring pixelgaranti på Panasonics hjemmeside, men efter hvad jeg lige kan google mig til, så dækker de ikke hvis der blot er tale om én død pixel.

Jeg kan jo selvfølgeligt blot prøve at leve med TVet som det er, men jeg frygter sgu også at problemet bliver værre.

Men hvad siger I? Er det bare forventeligt/normen at der er pixelfejl på nutidens Plasma skærme? Jeg synes sgu det er lidt sløjt, men kan også forstå, at producenterne har andre standarder, end vi forbrugere måske har.

Der er sgu også meget bøvl med at få pakket fjernsynet ned igen, få det sendt til forhandleren, og være hjemme ved evt. retur. Hvad nu hvis de ikke mener garantien dækker - falder regningen så på mig?

Det er måske en tosset post og smide op, men synes sgu det er lidt frustrerende... og har nok brug for at være lidt i offerrollen. Men egentlig vil jeg gerne høre jeres ("eksperternes") råd til dette issue.

Hvad vil I gøre?


Edit: Jeg har fundet følgende på dustins hjemmeside: http://www.dustinhome.dk/Images/DustinImages/Images/PDF/panasonic_pixelpolicy.pdf


Edited by Sangill - 03-December-2013 at 13:19
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19667
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 13:20
Hvis producenten skal tjene bare en smule på at bygge og sælge tv, så er der ikke råd til at kassere paneler med enkelte pixelfejl.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 13:25
Hvis du er perfektionist, så retur med TV'et. Havde selv en lysende rød pixel på mit, og det blev skiftet på garantien. Men perfektion koster hvis firmaets politik er en anden, og så må du af med et par tusinde. Men prøv først med en ombytning, det kan jo være...
Back to Top
Sangill View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Joined: 15-August-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sangill Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 14:59
Jeg er ikke sikker på at ombytning er en mulighed, men jeg synes sgu det er lidt underligt. Der står følgende på experts hjemmeside:

"Viser det sig, at der er en oprindelig fejl ved varen, kan du vælge at få den repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden rimelig tid (typisk ved hvidevarer).
Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden rimelig tid, har du krav på at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare magen til den oprindeligt købte."

Da jeg talte med kundeservice, bad de mig om at kontakte den nærmeste forretning. Da jeg talte med forretningen, så var mine muligheder:

1. Gøre brug af 14 dages fortrydelsesretten = pengene retur
2. Sende TVet til reparation (det krævede dog noget overtalelse af ekspedienten).

Da jeg så talte med Servicecentret, så fik jeg ikke ligefrem indtrykket af, at de ville gøre det store ved blot en enkelt pixefejl.

Måske jeg bare skal spille lidt dum, og forsøge det alligevel. Tror måske endda Expert-gutten fik lovet mig en afhentning af TVet.

Tak for jeres svar. :)


Edited by Sangill - 03-December-2013 at 15:00
Back to Top
Moerkbak View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 10-Februar-2010
Location: Nordjylland
Status: Offline
Points: 348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Moerkbak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 15:14
det er sådan set meget nemt, hvis det betragtes som væsentlig gene at fragte tv'et til service skal butikken arrangere det for dig. Det står såmænd i købeloven. Et plasmatv skal fragtes stående hele vejen og er derfor svjv altid at betragge som "væsentligt gene" Men er det ikke en dansk model? altså er der ikke panasonic service på det?
Back to Top
Sangill View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Joined: 15-August-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sangill Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 15:20
Det var jeg faktisk ikke klar over - tak for headsup Moerkbak. Lang tid siden jeg har været nødsaget til at beskæftige mig med købeloven.

Jo - det er Y-versionen (den nordiske) - er det ikke den du tænker på med Dansk model? Jeg tror da ikke det er parallelimport... men hvad mener du med Panasonic Service? Er det ikke stadig forhandleren der er bindeled mellem forbruger og service center/producent? Eller hører jeg dig sige, at det ikke er Expert jeg skal henvende mig til?


Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19667
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 15:45
Originally posted by Sangill Sangill wrote:


Da jeg så talte med Servicecentret, så fik jeg ikke ligefrem indtrykket af, at de ville gøre det store ved blot en enkelt pixefejl.


Nu er det sådan at der findes retningslinjer for det med pixelfejl og her afhænger det af, hvordan din pixel er "død" og hvor den er placeret om det er omhandlet af garantien.

Du kan rive og slide i købeloven lige så meget du vil, overholder producenten EU normerne (så hudt jeg visker), så er der ikke noget at komme efter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Sangill View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Joined: 15-August-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sangill Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 19:05
Det lykkedes mig at få taget vedlagte billede - beklager kvaliteten. Det er taget med min mobil:

https://imageshack.com/i/0562lrj


Tænker umiddelbart, at jeg vil forsøge at få dem til at hente det. Måske er jeg heldig, at de skifter panelet.

Nogen der har erfaring med Panasonic Service? Der er vel ikke mulighed for, at de sender en tekniker ud og kigger på "skaden"?

Tak for hjælpen/meninger mv. indtil nu.
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 18-Februar-2011
Location: Nordsjælland
Status: Offline
Points: 3805
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2013 at 19:23
Og hvis du har en Alka indbofrsikring, med elektronikdækning, så er pixelfejl indbefattet. Der er dog en selvrisiko på en lille tusse.
Hvis det ikke laves uden beregning, så ville jeg gøre brug af returretten.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
chico View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 18-April-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 284
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote chico Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2013 at 13:00
Hvis forretningen ikke vil ombytte det så returner det - der kommer sikkert tilbud igen.
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Back to Top
Sangill View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Joined: 15-August-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sangill Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2013 at 14:36
Jeg har nu fået Expert til at oprette en reparationssag på det. Fjernsynet bliver hentet af elektronik centret på mandag. Kan jeg risikere at de sender det retur igen, og de siger at det intet fejler?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19667
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2013 at 14:40
Ja, det kan du. De kan sende det retur med et "Det virker godt nok"
Læs lidt her: http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#3

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.