recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Pladespiller direkte til højtaler(libratone zipp)?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Pladespiller direkte til højtaler(libratone zipp)?

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr.tb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Pladespiller direkte til højtaler(libratone zipp)?
    Posted: 10-December-2013 at 23:08
Jeg har for nyligt arvet en masse gamle plader, men har desværre ingen pladespiller. 
Da min højtaler er en Libratone Zipp, har jeg derfor ingen forstærker.
Skal nu ud og invester i en pladespiller, mit spørgsmål er så:
Kan jeg købe en pladespiller man kan sætte direkte til min højtaler eller er jeg nød til også at købe en forstærker?
Skulle der sidde en ekspert derude vil der blive sat stor pris på det, da jeg får helt ondt i hjertet af at se på alle de gode plader, uden at kunne afspille dem. (er ikke interesseret i USB pladespiller, da jeg har de fleste kunstner på min computer, men det mangler charmen fra en pladeafspiller)
Mit budget er ca. 3000
Håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig.

Mvh Mr.T
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-December-2013 at 23:43
Du skal bruge en riaa step-up forstærker for at din pladespiller kan levere nok signal til Libratonen.

Hos HFK har de dem til 6-800kr

Edited by Kampus - 10-December-2013 at 23:45
Back to Top
Henrik Nygaard View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik Nygaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2013 at 01:30
Kig efter en brugt pladespiller, f.eks. Pro-Ject, Rega eller Thorens og en matchende RIAA. Så er du godt på vej.
Skal det være nyt til 3k. er Pro-Ject grej i den billigste ende nok det bedste køb.
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-December-2013 at 10:31
Du kan sagtens få en pladespiller med indbygget RIAA, som så kan sættes direkte til højttaleren. Det behøver ikke være en ekstra boks.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.