|
Cerwin Vega S2 |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
AsD ![]() Bruger ![]() Joined: 12-Januar-2014 Status: Offline Points: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12-Januar-2014 at 11:05 |
God formiddag:-) jeg mig starte med at sige at jeg er ny på sitet og ikke mindst ganske grøn til hi-fi:-P
Jeg har for nylig "arvet" et par Cerwin Vega S2 fra en kammerat. Desværre havde han ladet dem stå på loftet og der er så godt som ikke noget der virker som det skal på dem. Lyden er meget skinger både i mellemtone og diskant, den ene bas mangler helt og den anden skratter så meget at det lyder somom den også snart falder ud:-P jeg kan dog huske at de lød rigtig godt da de spillede og jeg syntes at jeg lige ville redde dem da han ville have kørt dem på lossepladsen:-( Mit spørgsmål er så om der er noget jeg kan gøre for at få dem tilbage til fordoms storhed eller om jeg helt skal droppe ideen? Man har vel lidt tendens til at være nostalgisk omkring den slags:-P På forhånd mange tak for hjælpen:-)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De er da lige til lossepladsen!
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
Kommer ret meget an på, hvor fix du er på fingrene, og om du mener de udgifter der kan være forbundet med dem er det værd.
Har de været udsat for fugt, og er enhederne mørnet væk eller? |
|
![]() |
|
wadia ![]() Super bruger ![]() Joined: 30-September-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 423 |
Du kan godt få nye enheder til dem....
|
|
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
|
![]() |
|
2-mas ![]() Bruger ![]() Joined: 08-Januar-2013 Location: Aalborg Status: Offline Points: 90 |
Hvis du vil renovere dem ordentligt og med originale enheder, så regn med udgifter der er ca. lige så store som S2 nogen gange kan findes til på brugtmarkedet..
|
|
![]() |
|
#2. Årh hold op:-P Man skal se positivt på tingene ;-)
#3. Fingersnilde er ikke et problem:-) jeg ved ikke lige hvor møre de er. #4. Interessant. Kan du uddybe det lidt? :-) Det skal lige siges at det mest er et for sjov projekt. Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal stille dem, men jeg er ved at lave en gildesal så hvis de bliver gode igen kunne jeg jo spare lidt der. Men der er jo også lidt moppe ret hvis jeg får dem til at spille godt igen ;-) Sidstnævnte og hobbyen i det er nu det der driver da jeg ikke regner med at de bliver gode nok til gildesalen.
|
|
![]() |
|
2-mas.Det er ikke en deal breaker;-) men hvordan gør jeg det?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Tænker at diskanten ikke fejler noget.
Tjek hvordan komponenterne på delfilter ser ud. Hvis de fysisk ser fint ud burde de virke. Kondensatorer kan godt tørre ud. Hvis de er tørre kan du tage dem med til en elektronikforretning og få nye for en billig penge.
Mellemtone og bas kan blive som nye igen.
Held og lykke med projektet.
|
|
![]() |
|
Mufti. Mange tak:-) men problemet er jo at den ene bas helt mangler? Jeg tror han har haft den ude for at renovere dem engang for mange år siden. Han kan ikke huske hvor den er blevet af ihvertfald :-P
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
Smid dem ud, med mindre at du vil bruge dem som beskæftigelsesprojekt og spendere flere penge end hvad det koster at købe tilsvarende (eller bedre) brug!
Klaus |
|
![]() |
|
Det er nu også mest for sjov:-) og man kan jo ikke sætte penge på den slags;-) altså det skal ikke koste det samme som et par nye. Men jeg vil da godt bruge et par tusinde om nødvendigt.
|
|
![]() |
|
2-mas ![]() Bruger ![]() Joined: 08-Januar-2013 Location: Aalborg Status: Offline Points: 90 |
Du kan evt. kontakte www.basrep.dk - Han kender en del til dem, og har måske også en original bas eller andet du skal bruge..
Edited by 2-mas - 12-Januar-2014 at 23:14 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |