recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Cerwin Vega S2
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Cerwin Vega S2

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AsD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Cerwin Vega S2
    Posted: 12-Januar-2014 at 11:05
God formiddag:-) jeg mig starte med at sige at jeg er ny på sitet og ikke mindst ganske grøn til hi-fi:-P 
Jeg har for nylig "arvet" et par Cerwin Vega S2 fra en kammerat. Desværre havde han ladet dem stå på loftet og der er så godt som ikke noget der virker som det skal på dem. Lyden er meget skinger både i mellemtone og diskant, den ene bas mangler helt og den anden skratter så meget at det lyder somom den også snart falder ud:-P jeg kan dog huske at de lød rigtig godt da de spillede og jeg syntes at jeg lige ville redde dem da han ville have kørt dem på lossepladsen:-(
Mit spørgsmål er så om der er noget jeg kan gøre for at få dem tilbage til fordoms storhed eller om jeg helt skal droppe ideen? 
Man har vel lidt tendens til at være nostalgisk omkring den slags:-P 
På forhånd mange tak for hjælpen:-) 
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 11:09
De er da lige til lossepladsen!
Back to Top
aerik View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aerik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 11:13
Kommer ret meget an på, hvor fix du er på fingrene, og om du mener de udgifter der kan være forbundet med dem er det værd.
Har de været udsat for fugt, og er enhederne mørnet væk eller?
Back to Top
wadia View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote wadia Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 11:16
Du kan godt få nye enheder til dem....
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Back to Top
2-mas View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2-mas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 11:43
Hvis du vil renovere dem ordentligt og med originale enheder, så regn med udgifter der er ca. lige så store som S2 nogen gange kan findes til på brugtmarkedet..
Back to Top
AsD View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AsD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 11:46
#2. Årh hold op:-P Man skal se positivt på tingene ;-) 
#3. Fingersnilde er ikke et problem:-) jeg ved ikke lige hvor møre de er. 
#4. Interessant. Kan du uddybe det lidt? :-) 

Det skal lige siges at det mest er et for sjov projekt. Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal stille dem, men jeg er ved at lave en gildesal så hvis de bliver gode igen kunne jeg jo spare lidt der. Men der er jo også lidt moppe ret hvis jeg får dem til at spille godt igen ;-) Sidstnævnte og hobbyen i det er nu det der driver da jeg ikke regner med at de bliver gode nok til gildesalen. 
Back to Top
AsD View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AsD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 11:47
2-mas.Det er ikke en deal breaker;-) men hvordan gør jeg det? 
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 12:09
Tænker at diskanten ikke fejler noget.

Tjek hvordan komponenterne på delfilter ser ud. Hvis de fysisk ser fint ud burde de virke. Kondensatorer kan godt tørre ud. Hvis de er tørre kan du tage dem med til en elektronikforretning og få nye for en billig penge.

Mellemtone og bas kan blive som nye igen.

Held og lykke med projektet.
Back to Top
AsD View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AsD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 12:22
Mufti. Mange tak:-) men problemet er jo at den ene bas helt mangler? Jeg tror han har haft den ude for at renovere dem engang for mange år siden. Han kan ikke huske hvor den er blevet af ihvertfald :-P 
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 12:45
Smid dem ud, med mindre at du vil bruge dem som beskæftigelsesprojekt og spendere flere penge end hvad det koster at købe tilsvarende (eller bedre) brug!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
AsD View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AsD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 12:46
Det er nu også mest for sjov:-) og man kan jo ikke sætte penge på den slags;-) altså det skal ikke koste det samme som et par nye. Men jeg vil da godt bruge et par tusinde om nødvendigt. 
Back to Top
2-mas View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2-mas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Januar-2014 at 23:13
Du kan evt. kontakte www.basrep.dk - Han kender en del til dem, og har måske også en original bas eller andet du skal bruge..

Edited by 2-mas - 12-Januar-2014 at 23:14
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.