recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Samsung F8005: PVR via USB
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Samsung F8005: PVR via USB

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Samsung F8005: PVR via USB
    Posted: 07-Januar-2014 at 13:39
Jeg er tæt på anskaffe mig et nyt Samsung UE55F8005 - ikke mindst fordi jeg så kan bruge min CanalDigital sat-box et andet sted i huset, idet TV'et jo har indbygget S2 paraboltuner.

Jeg er dog meget i tvivl om jeg kan benytte PVR-funktionen, når mit signal kommer fra parabol, eller om det kun er ved DVB-C/T modtagelse at optagelse via PVR virker?

Mit nuværende TV har allerede PVR funktionen, men har ikke DVB-S2 tuner, så TV'et agerer kun som monitor, og PVR virker derfor ikke.

Såfremt PVR VIL virke i mit tilfælde, er det så underordnet om jeg tilslutter en USB-stik/harddisk eller en NAS? Og er det 'plug and play' eller er der særlige forbehold jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen.

/Frank
Back to Top
Stougaard View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stougaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2014 at 13:56
PVR virker når du bruger den indbyggede digital tuner.

Det skal være via usb, du kan ikke optage på en NAS ;)
Back to Top
Frank73 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2014 at 14:08
Originally posted by Stougaard Stougaard wrote:

PVR virker når du bruger den indbyggede digital tuner.

Det skal være via usb, du kan ikke optage på en NAS ;)
Tak for svaret, det var som jeg havde håbet på.

/Frank
Back to Top
akafester View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote akafester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2014 at 14:52
Så vidt jeg ved kan du ikke optage et program og se et andet på Samsung'en da du kun har et CA slot. Det er derfor at Panasonic har 2 slot's i deres dobbelt tuner modeller.

Så hvis det er noget du kræver fra din optager så kan du ikke lave en 100% erstatning med tv'et.
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Back to Top
flemmingkirk View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote flemmingkirk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2014 at 14:59
fejl.

Edited by flemmingkirk - 07-Januar-2014 at 15:01
Back to Top
Stougaard View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stougaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2014 at 15:05
Som akafester skriver vil du ikke kunne optage 2 betalingskanaler samtidig, eller kunne se en kanal og optage en anden samtidig så længe de kræver kort til at kunne se kanalen.

Hvis du ønsker dette skal du have fat i et panasonic med twin tuner. De giver mulighed for at kunne sætte 2 kort i og du vil derfor kunne optage to forskellige betalingskanaler samtidig eller se et og optage et andet program.
Back to Top
Frank73 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2014 at 16:25
Originally posted by Stougaard Stougaard wrote:

Som akafester skriver vil du ikke kunne optage 2 betalingskanaler samtidig, eller kunne se en kanal og optage en anden samtidig så længe de kræver kort til at kunne se kanalen.

Hvis du ønsker dette skal du have fat i et panasonic med twin tuner. De giver mulighed for at kunne sætte 2 kort i og du vil derfor kunne optage to forskellige betalingskanaler samtidig eller se et og optage et andet program.
Det er rigeligt for mig, bare jeg ved at jeg kan pause eller optage det ene program. Jeg vil dog blive marginalt dårligere stillet end på min nuværende løsning, hvor jeg kan optage et program og se et andet, men det kan jeg sagtens leve med.

/Frank
Back to Top
DiscomanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DiscomanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Januar-2014 at 12:08
Er der nogen der ved om man kan Optage et program via DVB-s og se et andet via DVB-T? 

Her tænker jeg selvfølgelig de gratis kanaler på DVB-T.. 
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Januar-2014 at 13:17

Nej. Der kan kun være en Aktiv Tuner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Allan Jensen View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Allan Jensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Januar-2014 at 14:17
Jeg læste i en test at man kan optage et program og se et andet på Samsung UE 46 F8005 i det der er 2 tunere indbygget. Det med at Radiomanden skriver at der kun kan være en aktiv tuner tror jeg ikke på. Jeg har f. eks. en tunerboks med 2 tunere, og her kan jeg optage. 2 programmer samtidig med at jeg ser et 3. program. Der er kun 1 CA+ modul i denne tuner.
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Januar-2014 at 14:30

Der kan kun bruges en af gangen, enten C, T ellr S.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Allan Jensen View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Allan Jensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Januar-2014 at 19:17
Njaee
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.