recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Brug for hjælp til opsætning.
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Brug for hjælp til opsætning.

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brug for hjælp til opsætning.
    Posted: 29-Januar-2014 at 15:48
Heja allesammen.

Jeg er lige flyttet ind i en ny lejlighed og vil gerne have opsat en hjemmebio af en art. Jeg her en del højtalere, der måske er ved at være lidt gamle. Så har jeg også en Yahama RX-V457 som nok efterhånden er blevet for gammel til mit behov, da der ikke er nogle HDMI stik i den.
Jeg har været inde og kigge lidt på nettet og se hvad en ny receiver ville koste mig og hvad jeg skulle bruge, men jeg må sige at det er lidt overvældene da jeg ikke rigtig har sat mig ind i det før. Så da man alligevel skal af med en god slat penge på en ny receiver, ville jeg lige forhøre mig blandt eksperterne, så jeg ikke går helt galt i byen når jeg skal købe noget nyt udstyr.

Jeg har desuden også et Beocenter 2 og et par højtalere fra B&O, som jeg gerne vil bruge til mit nye set op. Jeg læste at man kunne bruge beocenteret som hjemmebio, men den må være forældet da der heller ikke er noget HDMI stik her.

Jeg leder efter noget hvor jeg kan forbinde mit TV med Xbox, TV box, højtalere osv. Det behøves ikke at være "overkill" da jeg lige er flyttet i lejlighed, hvilket betyder at jeg ikke har alt for mange penge mellem hænderne og at jeg ikke kan spille for høj musik. Airplay, bluetooth og alt det andet smarte ekstraudstyr ville være fedt, men det skal helst ikke koste for meget.

Nogle der kan anbefale noget? 
Back to Top
Jp92 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 15:50
kiggede på denne her : http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/VSX528K/pioneer-5-1-surround-receiver-vsx-528-k?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK
Back to Top
Bruger udmeldt 35 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 16:33
Jeg vil mene at en surroundreceiver i den prisklasse kan levere lyd men ikke mere end det.

Syntes det er en skam at du ikke vil ofre mere på "motoren" i dit setup.

Hvilke B&O højttalere vil du tilslutte.?
De er ofte aktive og kræver tilslutning via preout på receiveren, og preout findes sjældent på de små receivere.
Back to Top
Jp92 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 16:46
Hvad vil du så anbefale? Jeg har ikke rigtigt forstand på det her, så jeg så bare at den lå højt på pricerunner, og at den var billigere end de andre. Jeg vidste faktisk ikke at reciever gjorde den store forskel. 

Jeg har et par Beolab 6000, et par klipsch synergy f1, en klipsch subwoofer med amerikansk stik, og nogle mindre klipsch højtalere til surround.  
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 17:14
En receiver gør rigtig meget , og det er meget nemt at høre forskel på en billig og en fornuftigt opbygget receiver.

Hvis jeg skulle vælge så havde jeg solgt B&O højttalerne og brugt pengene på en rigtig fin receiver og en centerhøjttaler fra klipsch, og så benytte de Klipsch højttalere du allerede har stående.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 18:27
Originally posted by Jp92 Jp92 wrote:

Hvad vil du så anbefale? Jeg har ikke rigtigt forstand på det her, så jeg så bare at den lå højt på pricerunner, og at den var billigere end de andre. Jeg vidste faktisk ikke at reciever gjorde den store forskel. 

Jeg har et par Beolab 6000, et par klipsch synergy f1, en klipsch subwoofer med amerikansk stik, og nogle mindre klipsch højtalere til surround.  

Tjek for guds skyld lige at subben kan køre 230v. Ellers siger det puf.

Jeg vil bruge klipsch til center og bag. Bruge Beolab til siderne.

Du sparer lidt effekt ved at bruge aktive højtalere. Synes den Pioneer ser rigtig fin ud til prisen. Så hvis du kan lide lyden er det en fin start.

Når du så får lidt mere surround erfaring og penge kan du altid opgradere.
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 18:53
I min verden er det ganske usmart at bruge B&O som fronter og klipsch som center..
De har en så VIDT forskellig lyd...

Klipsch kører med horn diskant, og det vil lyde helt forkert sammen med B&O's lydfilosofi.

Men du ska jo under alle omstændigheder ha dig en center, så du ka jo prøve dig lidt frem.

Edited by strecker - 29-Januar-2014 at 18:57
Back to Top
Jp92 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 19:45
Har faktisk lige set at jeg har et helt Klipsch Synergy set. Altså de 2 stroe "footstanders" en center BLK (ikke så stor) og 2 "surround" højtalere. 
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 19:59
Så er du jo godt kørende.

Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 20:00
I min verden er det de højttalere du ska bruge, de vil levere et langt mere homogent lydbillede fremfor at smide 2 stk B&O højttalere ind midt i det hele.

Så mangler du bare at hæve receiver budgettet lidt, så er du godt på vej.

Du ka evt kigge brugt, der er mange fine receivere på brugtmarkedet til gode priser.

Edited by strecker - 29-Januar-2014 at 20:00
Back to Top
Jp92 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 20:18
Hvad ville det koste mig?  Jeg har kigget lidt på denne liste, og ved ikke hvilke ville være gode ( http://www.pricerunner.dk/cl/96/Forstaerkere-og-Receivere ).

Var deusden nede i Fona, hvor jeg fik at vide at det min. ville koste 4000, altså i Fona. Så ved ikke om dem på pricerunner er billige, eller bare dårligere end dem de havde i Fona.

Så bruger jeg nok det sæt. Så kan B&O sættet altid sættes ind i det andet værelse :) Deusden må i have tak for hjælpen

Edited by Jp92 - 29-Januar-2014 at 20:23
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2014 at 20:26
Hva er dit budget og hvor bor du henne af.?

Så ka jeg evt tá et kig på brugtmarkedet imorgen efter noget interessant.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.