|
SONOS |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-April-2008 Location: Sweden Status: Offline Points: 3010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03-Februar-2014 at 14:39 |
|
Jeg blev i weekenden en glad ejer af Sonos Play 5, som passer fint i køkkenet, og imo har en fantastisk lyd alt taget i betragtning.
Der er dog et par ting, der undrer mig (som jeg ikke kunne finde svar på i brugervejledningen), men som garvede brugere måske kan svare på. Først - kan man ikke slukke skidtet uden at fjerne strømledningen? Jeg er med på, at den går i stand-by efter noget tid uden brug, men det forbruger jo stadig unødvendig strøm? Det er åndssvagt at have den tændt i 24 timer, når jeg kun bruger den i max 2. Lignende spørgsmål har jeg omkring appen - den tænder automatisk når jeg er på netværket, og jeg kan ikke se, at man kan slå det fra. En sidste underlig ting om systemet er, at det er mærkeligt, at når man vælger et album, trykker på en sang, så er det kun den sang, der afspilles og ikke resten - er det mig, der gør noget forkert?
|
||
BORING! |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7196 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sonos er altid tændt og klar til brug Hvis du afbryder strømmen går der ca 1-2 minut før den er klar når strømmen er tilbage
Under apple er den klar når man åbner appen For at spille hele album holder man blot på navnet og tilføjer hele album |
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Joined: 23-Januar-2012 Location: Århus Status: Offline Points: 299 |
|
Det med standby er sådan SONOS virker. Det er netop hensigten at man skal slippe for at tænde noget for at man kan høre musik. Hvis der findes en måde at slukke helt for systemet så er jeg ikke bekendt med det.
Hvad mener du med at App´en tænder automatisk når du er på netværket? Du kan jo selv tænde og slukke dine apps på din telefon eller tablet når du vil. Mht. til at afspille et helt album skal du bare i stedet for at trykke på en specifik sang, trykke øverst oppe under albummet - Afspil album eller noget lignende. Mvh Jesper Edited by Ehlz - 03-Februar-2014 at 16:47 |
||
![]() |
||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-April-2008 Location: Sweden Status: Offline Points: 3010 |
|
Det med appen tænder automatisk, mener jeg bare, at den åbner appen af sig selv, lige så snart jeg er på netværket - dvs. jeg trykker ikke selv på ikonet.
Det med at afspille album og playlister er jeg stadig ikke helt med på - har f.eks. lige prøvet at trykke på "all tracks" af et album og så "play now" og så spillede den alligevel kun et nummer før den gik tilbage til det, som jeg lyttede til inden. DET synes jeg er mærkeligt og ulogisk.
|
||
BORING! |
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-Oktober-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 713 |
|
Prøv at find det album du vil høre. Når du trykker på det valgte album, får du playlisten på albummet, aller øverst står der "Komplet album (x antal numre)" det er denne tekst du trykker på, og vælger "afspil nu", så afspiller den hele albummet. Trykker du på én af numrene, er det rigtigt nok kun det ene nummer du tilføjer til din playliste. Så snart min android mobil er på wifi netværk, har jeg også app ikonet liggende øverst. Jeg synes også det var mærkeligt i starten, men man vænner sig til det. Hvis du ikke vil have det (på android) trykker du bare "tilbage" når du er i appèn tilpas mange gange, så sprg den om du vil forlade appen.
Edited by SilverLine - 03-Februar-2014 at 19:08 |
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-Oktober-2010 Location: dk Status: Offline Points: 761 |
|
Hvis det er en Android så vil jeg foreslå og prøve Sonos widgeten.Syntes den er lidt smartere.
|
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
|
Edited by amorbavian - 03-Februar-2014 at 19:44 |
||
BORING! |
||
![]() |
||
|
Tak! Det vil jeg prøve - havde helt glemt at tjekke om der er en god widget. Bortset fra jeg ikke lige har brug for at køre flere widgets, min S3 er nemlig blevet mega-sløv på det sidste...
![]() |
||
BORING! |
||
![]() |
||
|
@SilverLine
Jeg har lige testet det to gange EFTER jeg skrev til dig - første gang, efter nøjagtig samme procedure, valgte den at gøre det logiske og spille hele albummet. Så gik jeg over til et andet album, igen samme procedure med "all tracks" og "play now" - og så var det kun et nummer, den valgte at spille, resten var det sidst afspillede album.
Kan du følge mig? ![]() |
||
BORING! |
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-Oktober-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 713 |
|
Kunne det tænkes at du pga. dine talrige "forsøg" har lavet dig en mega lang playliste ? Prøv lige i stedet at vælge "erstat kø" når du trykker på den øverste (alle numre)
Edited by SilverLine - 03-Februar-2014 at 20:00 |
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
|
Jo, men så skal jeg gøre det hver gang (fordi det sidst afspillede jo stadig vil være der) - altså "erstat kø" - og dermed er det stadig en åndsvag måde, de har lavet de på.
|
||
BORING! |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7196 |
|
Det er jo enten forlæng køen eller erstat kø. Vane, har aldrig tænk det som dumt.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |