|
Samsung F7005 og BeoLab? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Rosiak ![]() Ny bruger ![]() Joined: 22-Februar-2012 Location: Haderslev Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03-Februar-2014 at 21:57 |
Hey.
Efterhånden som fruen er flyttet ind er det desværre tid til at udskifte mit 5.1 system. Det skal skiftes til noget med høj WAF og som er minimalistisk. Det skal funge sammen med mit Samsung UE55F7005 hvortil der ikke er nogen forstærker. Jeg har kigget lidt på Beolab 4000 sammen med http://www.av-connection.dk/?PGr=6497&ML=328 Eller denne? http://www.bbuy.dk/product.asp?product=2159 Hvilken en kombi vil være den mest optimale, og hvad møder man evt. af begrænsninger? Og jeg er åben for andre højtaler forslag, tak ![]() Vh. Søren
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Andre højttalere, det er jo svært, når vi ikke ved, hvor meget "kvinden der bestemmer over dit liv" har været ved at fjerne fra dine testikler.....
Anyhow, så vil en D/A konverter levere fuld volumen til dine højttalere, hele tiden, så det er ikke så fedt. Det vil sige at hovedtelefonudgangen nærmest er den eneste løsning, når du nu ikke må have en forstærker stående. Alternativt så hedder den Dynaudio Xeo3, som er nogenlunde i samme prisleje. Her er det medfølgende volumenkontrol, digital indgang og trådløs forbindelse til højttalerne. Klaus (som har en skøn kone og fuld 5.0 surround med "store højttalere") |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
Har Samsung ikke lige netop fået volumekontrol på den digitale udgang på de senere års TV? Sony har altid haft det, men mener netop, at Samsung tog sig sammen, for et par år siden. Jeg har svært ved at se, at en DAC skulle lave om på det?
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
Mig bekendt er der ikke volumenkontrol i deres SPDIF udgang hos SAmsung. Kan du ikke nøjes med at få fat på en DAC med volumenkontrol? De findes skam også.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1343 |
Der er volumenkontrol via HDMI anynet fra Samsung tv til reciever når lyd sættes til digital
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
Rosiak ![]() Ny bruger ![]() Joined: 22-Februar-2012 Location: Haderslev Status: Offline Points: 3 |
Spørgsmålet er mere om det er en løsning der er værd at sigte efter?
Jeg kan godt li' B&O's minimalistiske design og Beolab 4000's lyd passer mig ganske fint. Jeg har som sagt ikke i sinde at smide penge efter en receiver. Klaus, Tak for er "kreativt" svar. Nagash, Pas. Torben, ville en DAC kunne udføre opgaven?(Undskyld spørgsmålet, men er ikke særlig bevandret indenfor HI-FI). Vh. Søren.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
En DAC med volumenregulering af linjeudgangene vil kunne klare opgaven. Den tager blot imod eks. SPDIF fra dit TV og med volumenknappen kan du så regulere linjesignalet til Beolab 4000. Sidstnævnte skal så forbindes med line-in forbindelsen og ikke et Powerlink-kabel.
Jeg havde tidligere gravet en DAC med tilhørende remote og volumenregulering frem, hvor der specifikt var angivet, at den blev anbefalet til brug med Beolab, men jeg husker altså ikke lige hvor jeg fandt den. Her er dog en model, som ville kunne bruges: http://www.mav-audio.com/base/product/tube_magic_d1/hardware Den har ikke en remote, så det er med lige at finde en model, som du også kan fjernbetjene. Edited by Torben Rasmussen - 06-Februar-2014 at 11:38 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
Om det kan betale sig, vil jeg sige ja til. Jeg ville da 20.000 gange hellere lytte til et sæt Beolab 4000, end til TV'ets indbyggede højttalere.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |