recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Den ene højtaler er meget dyb.
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Den ene højtaler er meget dyb.

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Den ene højtaler er meget dyb.
    Posted: 14-Februar-2014 at 12:00
Hej.

Jeg har et problem med mine højtalere. Den ene af min Klipsch Synergy front tårne er meget dyb og lyder nærmest som en subwoofer. Når jeg spiller musik er der alt for meget bas fra den ene højtalæer, og jeg kan meget tydligere høre lyden fra center og det andet tårn. Hvad kunne være problemet? Er den gået i stykker eller er det bare mig der ikke setter det ordenligt op`?
Det skal siges at når jeg Auto setup'er den med Audessey, lyder den også MEGET dyber en det andet tårn og center stykket.

Hilsen Johan. 
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 12:25
Har du prøvet at bytte dem rundt?
Back to Top
opzouten View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote opzouten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 12:52
Står den i et hjørne?
Back to Top
Bruger udmeldt 35 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 12:56
Prøv som mufti siger at bytte dem rundt.

Hvis problemet følger højttaleren ka du kigge nærmere på enheder og delfilter.

Edited by strecker - 14-Februar-2014 at 12:57
Back to Top
Jp92 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 13:10
Har ikke prøvet at bytte dem endnu og den står heller ikke i et hjørne. Men har fundet ud af at den øverste del af højtalerne ikke spiller på tårnet. 

http://i.walmartimages.com/i/p/00/74/38/78/01/0074387801506_500X500.jpg

Her er et billed af den højtaler som jeg har. Den er den øverste del som ikke spiller:
http://www.vandenborre.be/WEB/images/products/superzoom/klipsch_synergy-f1_147311_7.jpg

Skulle jeg prøve at bytte stik? Ville det hjælpe med dette problem?

Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 13:28

Der er enten en defekt forbindelse, eller defekt Crossover, så du skal have undersøgt hvad problemet er. Som det er nu efter din beskrivelse, så er de kun LF enheden der kører.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Bruger udmeldt 35 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 13:29
Er det sket pludseligt eller har du rodet med kablerne ?

Hvis det er opstået ud af det blå så lyder det som at diskanten er røget sig en tur.

Edited by strecker - 14-Februar-2014 at 13:31
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 14:26
Det skulle vel ikke være en sikring der gået?
Back to Top
Bamse82 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bamse82 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 15:01
Prøv flg. for at finde fejlen

1. Byt LF og RF kablerne på din forstærker - Flytter fejlen sig til det andet tårn er problemet på din forstærker/receiver, flytter fejlen sig ikke - fortsæt til pkt. 2.
2. Byt højtalerne rundt - flytter fejlen sig med højtaleren er det højtaleren der er noget med. 

Men før ovenstående ville det måske være en knald god ide at tjekke at alle kabler er monteret korrekt, samt i de rigtige terminal.
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 16:27
Originally posted by Jp92 Jp92 wrote:

Hej.

Jeg har et problem med mine højtalere. Den ene af min Klipsch Synergy front tårne er meget dyb og lyder nærmest som en subwoofer. Når jeg spiller musik er der alt for meget bas fra den ene højtalæer, og jeg kan meget tydligere høre lyden fra center og det andet tårn. Hvad kunne være problemet? Er den gået i stykker eller er det bare mig der ikke setter det ordenligt op`?

Ja, det et jo svært at svare på, når du ikke kommer med flere informationer....

For eksempel:
Er det noget der altid har været sådan, eller er det noget der pludseligt er dukket op (og i hvilken forbindelse)?

Hvad har du selv gjort for at fejlsøge på det (ud over autokalibrering)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Jp92 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jp92 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 18:39
De har ikke altid været sådan. De har været til opbevaring i nogle måneder. Har købt en ny forstærker, men tror ikke det er den, da jeg har prøvet at bytte på højtalerne. 
Jeg går ud fra at det er et problem med den ene højtaler, men ved bare ikke hvad der skulle være sket. Hvordan tjekker jeg sikringen, og hvis diskanten er røget, som Strecker mente kunne være sket, hvad skal jeg så gøre? Er det så slut med den eller kan den reddes? 

Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2014 at 18:51

Hvis der er en enhef der er brændt af, eller at Crossover filtret er defekt; så skal det ene eller det andet udskiftes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.