|
Tilslutning fra pc til cdafspiller |
Post Reply ![]() |
Author | |
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-August-2006 Location: Lystrup Status: Offline Points: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21-Februar-2014 at 15:22 |
Kan det lade sig gøre at køre fra pc til cdafspilleren.Så man bruger cdafsppillerens DAC.
Edited by pnhh - 23-Februar-2014 at 10:40 |
|
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 12-April-2006 Location: København Ø, DK Status: Offline Points: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, det er ikke umiddelbart muligt, beklager. Jeg har ikke kendskab til CD-afspillere, som på denne måde har en digital indgang.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Juli-2013 Status: Offline Points: 570 |
Det findes faktisk, men det er ærligt talt lidt svært at besvare spørgsmålet ud fra den halve linje OP kunne overkomme at skrive.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19679 |
Ja, hvis CD afspilleren har digital indgang. Klaus |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Februar-2008 Location: Holstebro Status: Offline Points: 886 |
Nogle Cambridge CD-afspillere har to digitale indgange, så den indbyggede DAC kan bruges.
Jeg har en Cambridge Audio Azur 740C CD afspiller, der sammen med sin storebror 840C har denne mulighed. Jeg har dog endnu ikke brugt denne mulighed. Aktuelt har Hi-Fi Klubben Cambridge 851C til knap 9.000 kr., der har 3 digitale indgange. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-August-2006 Location: Lystrup Status: Offline Points: 886 |
Takker for svarene.Kan se at den cdafspiller jeg får i morgen ikke har en digital indgang.
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Man kan få en fornuftig DAC fra 1000,- og op.
9000,- for en afspiller med digital indgang lyder lidt dyrt i mine ører. Jeg vil til en hver tid foretrække en separat DAC. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
Så skal du nok til at lodde og ændre i cd-afspilleren. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Fik hentet min nye cdafspiller i går.Det blev en Vincent CD-S8 brugt.
Havde Stello CDT100 og CA100 før så jeg beholder min Stello CA100 dac. Så jeg bruger min dac til pcen og Vincenten til cdafspilling.Takker for gode råd. Edited by pnhh - 23-Februar-2014 at 10:59 |
|
Oppo 93. Lg 55 b6
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-Februar-2014 Status: Offline Points: 913 |
Man kan få en fantastisk DAC for 500,- (FiiO D03K, se http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/FIIOD03/fiio-d-a-konverter-d03k). Medmindre man laver digital signalanalyse eller har brug for mange inputs/outputs eller vil bruge den som preamp, så behøver man ikke kaste flere penge efter en DAC. Om en separat DAC altid er bedst er vidst en tilsnigelse. Jeg kan i hvert fald på ingen måde høre forskel på min gamle Pioneer CD-afspiller når den spiller gennem sin egen DAC kontra gennem ekstern DAC. Teknisk kan man faktisk lave en bedre løsning ved at have DACen så tæt integreret som muligt, så både afspiller og DAC kan bruge samme clock. Det er både svært og dyrt at gøre med en ekstern DAC. Én god grund til at bruge en ekstern DAC kan være så man kan bruge TOSLINK og derved undgå interferens og jordstøj på signalet, et stort problem med f.eks. PC-lyd. Edited by HenrikStevn - 27-Februar-2014 at 11:04 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |