recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Tilslutning fra pc til cdafspiller
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Tilslutning fra pc til cdafspiller

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pnhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tilslutning fra pc til cdafspiller
    Posted: 21-Februar-2014 at 15:22
Kan det lade sig gøre at køre fra pc til cdafspilleren.Så man bruger cdafsppillerens DAC.

Edited by pnhh - 23-Februar-2014 at 10:40
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg
Back to Top
huntiedk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote huntiedk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Februar-2014 at 15:34
Nej, det er ikke umiddelbart muligt, beklager. Jeg har ikke kendskab til CD-afspillere, som på denne måde har en digital indgang.
Øst, vest, ::1 bedst
Back to Top
dpny View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Februar-2014 at 15:37
Det findes faktisk, men det er ærligt talt lidt svært at besvare spørgsmålet ud fra den halve linje OP kunne overkomme at skrive.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Februar-2014 at 16:07
Originally posted by pnhh pnhh wrote:

Kan det lade sig gøre at køre fra pc til cdafspilleren.Så man bruger cdafsppillerens DAC.

Ja, hvis CD afspilleren har digital indgang.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Jørgensen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jørgensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Februar-2014 at 16:58
Nogle Cambridge CD-afspillere har to digitale indgange, så den indbyggede DAC kan bruges.

Jeg har en Cambridge Audio Azur 740C CD afspiller, der sammen med sin storebror 840C har denne mulighed. Jeg har dog endnu ikke brugt denne mulighed.

Aktuelt har Hi-Fi Klubben Cambridge 851C til knap 9.000 kr., der har 3 digitale indgange.

Mvh. Jørgensen
Back to Top
pnhh View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pnhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Februar-2014 at 21:08
Takker for svarene.Kan se at den cdafspiller jeg får i morgen ikke har en digital indgang.
Oppo 93. Lg 55 b6
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Februar-2014 at 23:38
Man kan få en fornuftig DAC fra 1000,- og op.

9000,- for en afspiller med digital indgang lyder lidt dyrt i mine ører.

Jeg vil til en hver tid foretrække en separat DAC.

Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Februar-2014 at 01:23
Originally posted by pnhh pnhh wrote:

Så skal du nok til at lodde og ændre i cd-afspilleren.

Venlig hilsen
KB
Back to Top
pnhh View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pnhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Februar-2014 at 10:41
Fik hentet min nye cdafspiller i går.Det blev en Vincent CD-S8 brugt.
Havde Stello CDT100 og CA100 før så jeg beholder min Stello CA100 dac.
Så jeg bruger min dac til pcen og Vincenten til cdafspilling.Takker for gode råd.

Edited by pnhh - 23-Februar-2014 at 10:59
Oppo 93. Lg 55 b6
Back to Top
HenrikStevn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HenrikStevn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Februar-2014 at 11:01
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Man kan få en fornuftig DAC fra 1000,- og op.

9000,- for en afspiller med digital indgang lyder lidt dyrt i mine ører.

Jeg vil til en hver tid foretrække en separat DAC.

Man kan få en fantastisk DAC for 500,- (FiiO D03K, se http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/FIIOD03/fiio-d-a-konverter-d03k). Medmindre man laver digital signalanalyse eller har brug for mange inputs/outputs eller vil bruge den som preamp, så behøver man ikke kaste flere penge efter en DAC.

Om en separat DAC altid er bedst er vidst en tilsnigelse. Jeg kan i hvert fald på ingen måde høre forskel på min gamle Pioneer CD-afspiller når den spiller gennem sin egen DAC kontra gennem ekstern DAC. Teknisk kan man faktisk lave en bedre løsning ved at have DACen så tæt integreret som muligt, så både afspiller og DAC kan bruge samme clock. Det er både svært og dyrt at gøre med en ekstern DAC.

Én god grund til at bruge en ekstern DAC kan være så man kan bruge TOSLINK og derved undgå interferens og jordstøj på signalet, et stort problem med f.eks. PC-lyd.

Edited by HenrikStevn - 27-Februar-2014 at 11:04
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.