recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Minimalistisk stil+opgradering . Idéer?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Minimalistisk stil+opgradering . Idéer?

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ren0_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Minimalistisk stil+opgradering . Idéer?
    Posted: 10-Marts-2014 at 16:07
Hej alle i fantastisk mennesker.

Jeg står og vil igennem en mindre opgradering fra mine Dali concept 6'ere.
Helt ærligt synes jeg de fylder for meget (overfladisk, I know Tongue ), på trods af de spiller godt.
Umiddelbart tænkte jeg at anskaffe mig et B&W setup (god lyd!)

Front: 685 S2'ere
center: HTM61 S2
bag: M1'ere (ejes)

- hertil tænkte jeg at smide 685'erne ind i hylderne på et UNNU 231-møbel fra HiFiklubben, for netop at få et så minimalistisk Look så muligt, jeg hader kabler, og uorden. Wink
- Som jeg ser det kan de lige klemmes ind hvis de lægges på siden.

-> Har nogle folk erfaringer med dette UNNU-møbel? Smile
-> Evt. andre forslag til hvad man kunne gøre?
-> Generelle tanker idéér?
-> Tak for jeres tid, det bliver værdsat kan I alle tro!

Edited by Ren0_ - 10-Marts-2014 at 16:09
- Commitment is the only way to succes.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 16:23
Overvej med dig selv at B&W højttalere oftest kræver en strømstærk forstærker for at yder deres bedste.

Og hvad skal spille bas i dit setup?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Ren0_ View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ren0_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 22:18
Hej Klaus -> Jo tak, det er noteret. Jeg venter dog lidt med ny receiver, grundet UltraHD, HMDI 2,0 gerne skulle indfases først (forhåbentlig snart!, red.)

P.t. har jeg en XTZ 99 W12.16 til bas, og den gør det ganske udemærket synes jeg Thumbs Up Umiddelbart tænker jeg ikke denne også skal udskiftes? Igen, den er godt nok lidt stor, men det er vel lidt svært at komme uden om, når vi snakker Sub's? :-)
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 22:59
Men vil du gemme både center, front, reciever og afspiller i UNNU'en? Det er der da ikke plads til. Og husk, at stereo- og surroundperspektivet ikke bliver så godt, når du placerer højttalerne så tæt.
Back to Top
Ren0_ View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ren0_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 23:12
Jeg tænkte faktisk at smide fronterne (hvis man lægger dem på siden) + recieveren i UNNU'en -> Umiddelbart tror jeg liiige der er plads til dem, med en rolig hånd? Wacko

-> Men argh jaeh. Ift. lydbilled, så havde jeg ikke lige overvejet de kom meget tæt på hinanden - jeg orker bare ikke et større projekt med at indbygge det i væggen (men min bror er jo tømrermester, det kunne være han skulle have noget at lave? Big smile ).

-> Kunne man evt. hænge fronterne på væggen på en facon? Eller skal de i stedet have noget at stå på, såsom en god gedin hylde af en form? Confused

Vh.
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 23:24
Der findes masser af vægbeslag til kompakthøjttalere. Både her og her
Back to Top
Ren0_ View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ren0_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 23:39
Og jeg siger tusinde tak! Smile
- Jeg må lige lægge hovedet i blød. 

Edited by Ren0_ - 10-Marts-2014 at 23:42
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 23:39
Originally posted by Ren0_ Ren0_ wrote:

Kunne man evt. hænge fronterne på væggen på en facon? Eller skal de i stedet have noget at stå på, såsom en god gedin hylde af en form?

Mon ikke bare du skal have et sæt "on wall" højttalere?
http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-ikon-on-wall-mk2-kompakthojttaler-29226/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Ren0_ View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ren0_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2014 at 23:46
Tjooo -> Det skal jeg ærligt sige, jeg overhovedet ikke har haft skænket en tanke. Dem skal der da helt klart lige høres nærmere på, næste gang jeg kommer forbi den lokale HiFi-pusher. Approve
Back to Top
Landrock View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Landrock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Marts-2014 at 13:07
Jeg har et sæt Dali Mentor Menuet med vægbeslag som spiller fremragende. Der findes også Dali Mentor LCR som også er fantastiske.

Overvej også en lille subwoofer. Jeg fandt en Velodyne SPL-800I Ultra som er ret dyr fra ny. Men den gør underværker for lyden og fylder minimalt.
Back to Top
Ren0_ View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ren0_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Marts-2014 at 21:06
Uhhaa -> Ja både Menuet'erne, og Mentor LCR'erne ser jo super fine ud (specielt Menuet'erne) :-)

-> Men jaeh, jeg har en bekendt som for nylig fik fingrene fat i en Velodyne SPL-800I Ultra (mener jeg. Den ligner den ihvertfald meget). Men som du selv er inde på Landrock, så koster de (ihvertfald fra ny af).

-> Men jeg har da ihvertfald nogle ting jeg skal have tjekket op på kan jeg se på det hele Thumbs Up
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.