|
Minijack til sonos playbar |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
mTs813 ![]() Bruger ![]() Joined: 27-December-2007 Location: KBH V, Denmark Status: Offline Points: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15-Marts-2014 at 14:34 |
Hej,
Jeg kunne utrolig godt tænke mig at min computer fra minijack kablet kunne spille ud på min sonos playbar. Nogle der har et forslag til hvordan man gør det? Hvis det kan køre trådløst fra min computer vil det selvfølgelig være at foretrække, men ved ikke lige hvordan jeg kan sige til sonos software at den bare skal trække alt lyd fra min PC ud over højtaleren?
|
|
![]() |
|
Gsxr ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 23-Marts-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kunne lave din musik mapppe som dele mappe på dit netværk (mener jeg den er som standard på windows) så er det bare at skanne dit netværk via din sonos app.
Du kunne også vælge at sætte en netværksharddisk op med dit musik på så du ikke skal have din pc tændt for at høre musik. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
Men det hjælper jo ikke noget, hvis det er lyd fra fx Youtube han vil afspille. Til OP: Har du andet Sonos i dit hjem? Playbar har desværre kun den Toslink indgang, som er slået til dit TV. Men den kan godt afspille fra indgangen på en anden Sonos enhed. Play 5 har fx en jack-indgang. Hvis du tilslutter din computer den, så kan du vælge i app'en, at din Playbar skal spille lyden fra den. Alternativt, så skal du have en toslink switch som en af de her: http://www.av-cables.dk/optisk-switch/. De fleste bærbare har en form for digital udgang. Nogle har toslink i jack-stikket, men der må du undersøge manualen.
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Februar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1333 |
En mulig løsning på at få pc-lyd sendt til Sonos: http://www.streamwhatyouhear.com/
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Joined: 12-Oktober-2013 Location: Amager Status: Offline Points: 357 |
Not SupportedSonos systems |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Februar-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1333 |
Stream What You Hear virker fint med Sonos hos mig. Det samme beretter andre i deres forum.
|
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Joined: 12-Oktober-2013 Location: Amager Status: Offline Points: 357 |
Ok @dkscan jeg fandt lige denne i deres forum, om det så virker på en Soundbar er spændende.
http://www.streamwhatyouhear.com/forums/topic/sonos-is-supported/ OT meld lige tilbage om det virker, hvis du prøver som foreslået.
|
|
![]() |
|
mTs813 ![]() Bruger ![]() Joined: 27-December-2007 Location: KBH V, Denmark Status: Offline Points: 194 |
Tak for alle de gode råd... Det er forøvrigt til youtube jeg ønsker det ja :)
Men har en mac, så SWYH er desværre ikke en optimal løsning for mig... andre gode forslag? fordi trådløs vil jo være helt optimalt!
|
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-September-2008 Location: Kolding Status: Offline Points: 1228 |
Stream what you hear virker med Sonos! Desværre virker det kun hvis man laver en radiokanal og det giver ærgerligvis lidt forsinkelse. Er der en måde at komme den forsinkelse til livs på?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
Jeg tror ikke, at der er noget at gøre ved forsinkelsen, da det normalt altid vil forekomme ved brug af streaming-protokoller. SWYH er derfor ikke velegnet, hvis man vil afspille f.eks. video på en pc og have synkron lyd ud via Sonos. Her er det bedre at forbinde pc'en til tv'et f.eks. med HDMI.
Sonos introducerer i øvrigt også selv en forsinkelse for at sikre, at alle enheder kan spille synkront. Denne er minimal for Playbar, der jo skal anvendes med et tv og dermed skal undgå problemer med lipsync. Med Sonos Connect og andre enheder med input fra jack-stik er forsinkelsen lidt større. |
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-September-2008 Location: Kolding Status: Offline Points: 1228 |
Er det kun mig der skal oprette en ny radiokanal hver gang jeg tænder min PC, for at få det til at fungere?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7196 |
Din pc skal vist have fast ip adresse før du undgår det.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |