recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  New Posts New Posts RSS Feed - Opbygning af vægge i bio!
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Opbygning af vægge i bio!

Post Reply Post Reply
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Highway Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Opbygning af vægge i bio!
    Posted: 19-Marts-2014 at 19:21
Hej.

Jeg skal i gang med at bygge sidevæggene i mit fremtidige bio rum!
Ville høre om jeg ikke kunne få et par kyndige vurderinger af min plan??
Det går mest på konstruktionen.

Jeg har tænkt at væggene skal bygges med delvis gips og absorbere. Absorbere bliver med Terrænbatts, rockwool 100 mm som sættes ind mellem reglar og beklædes med stof.
Imellem disse vil jeg placere gibsplader. Det kunne også være et andet materiale??
Jeg regner med at ca. 30% af sidevægge bliver absorberende. Placeringen af terrænbatts ved jeg ikke endnu.

Men hvad gør jeg med dampspærre? Jeg havde tænkt at hæfte den på reglar når alle vægge er isolerede. Er det en god ide?

En anden mulighed jeg overvejer er bump outs (søjler) som fyldes med rockwool og beklædes med stof og som samtidig skal huse højtalere. Regnede med 2 i hver side og 2 på bagvæggen. Kan det være at foretrække ift den første plan?

Det skal siges at rummet ellers indeholder: Troltekt loft, frontwall som bagved fyldes med absorbere og basstraps i hjørner. Der kommer også basstraps i de to andre hjørner. Gulvet er isoleret med 200 mm rockwool og med gulvtæppe. Der er ingen vinduer, 1 dør. Rummet måler 5,75 x 4,75. 2,80 m lofthøjde.

Få at få det clean look kunne jeg godt hælde selv til løsningen med søjler så højtalere skjules - kører med 7,1 setup...:)

Jeg er ikke den store tilhænger af rammer efterhængt på vægge, da det er et dedikeret rum og helst vil "gemme" det jeg kan:)

Håber på lidt hjælp:) Ellers spørg hvis noget fremgår utydeligt....
Back to Top
opzouten View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote opzouten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2014 at 13:24
Kender ikke til materialer til dampspærre, men det lyder ikke som noget der er luftgennemtrængeligt, og det er vigtigt for at dine terrænbatts kan fungere som absorbent. En tommelfingerregel er at man skal kunne ånde igennem evt beklædning. 
Back to Top
sl1000 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sl1000 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Marts-2014 at 12:37
hej
der skal kun være dampspærre ud ydervægge.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.