|
Opbygning af vægge i bio! |
Post Reply ![]() |
Author | |
Highway ![]() Super bruger ![]() Joined: 11-Januar-2007 Location: Dominican Republic Status: Offline Points: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19-Marts-2014 at 19:21 |
Hej.
Jeg skal i gang med at bygge sidevæggene i mit fremtidige bio rum! Ville høre om jeg ikke kunne få et par kyndige vurderinger af min plan?? Det går mest på konstruktionen. Jeg har tænkt at væggene skal bygges med delvis gips og absorbere. Absorbere bliver med Terrænbatts, rockwool 100 mm som sættes ind mellem reglar og beklædes med stof. Imellem disse vil jeg placere gibsplader. Det kunne også være et andet materiale?? Jeg regner med at ca. 30% af sidevægge bliver absorberende. Placeringen af terrænbatts ved jeg ikke endnu. Men hvad gør jeg med dampspærre? Jeg havde tænkt at hæfte den på reglar når alle vægge er isolerede. Er det en god ide? En anden mulighed jeg overvejer er bump outs (søjler) som fyldes med rockwool og beklædes med stof og som samtidig skal huse højtalere. Regnede med 2 i hver side og 2 på bagvæggen. Kan det være at foretrække ift den første plan? Det skal siges at rummet ellers indeholder: Troltekt loft, frontwall som bagved fyldes med absorbere og basstraps i hjørner. Der kommer også basstraps i de to andre hjørner. Gulvet er isoleret med 200 mm rockwool og med gulvtæppe. Der er ingen vinduer, 1 dør. Rummet måler 5,75 x 4,75. 2,80 m lofthøjde. Få at få det clean look kunne jeg godt hælde selv til løsningen med søjler så højtalere skjules - kører med 7,1 setup...:) Jeg er ikke den store tilhænger af rammer efterhængt på vægge, da det er et dedikeret rum og helst vil "gemme" det jeg kan:) Håber på lidt hjælp:) Ellers spørg hvis noget fremgår utydeligt.... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-April-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 907 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kender ikke til materialer til dampspærre, men det lyder ikke som noget der er luftgennemtrængeligt, og det er vigtigt for at dine terrænbatts kan fungere som absorbent. En tommelfingerregel er at man skal kunne ånde igennem evt beklædning.
|
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Joined: 10-August-2006 Location: Hørsholm, DK Status: Offline Points: 213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hej
der skal kun være dampspærre ud ydervægge.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |