recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  New Posts New Posts RSS Feed - Brum fra pladespiller
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Brum fra pladespiller

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf Lemmike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brum fra pladespiller
    Posted: 19-Marts-2014 at 17:38
Hej

Har lige fået en B&O 5500 pladespiller. Den er sat til min forstærker (Pioneer VSX-921) via en Pro-Ject Riaa-forstærker. B&O-stikket bliver lavet om til phonostik via en adapter. Problemet er at der er uhyggeligt meget brum på lyden. Det kommer først når pladen begynder at spille, dvs. der er ikke noget når pick-up ikke er aktiveret. Hjææælp...
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 17:49
Den mangler at blive stel forbundet med reciever/riaa

Edited by Kampus - 19-Marts-2014 at 17:50
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 17:52
Som regel sidder der et lille stelskrue på en pladespiller hvori du skal skrue en ledning. Den trækker du så fra pladespiller til forstærker og skruer fast i den. Det er ikke lige alle der har en decideret stelskrue, men så løsn en der sidder i kabinettet og vikl ledningen rundt om den og stram igen.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 18:09
Stel ledningen skal monteres på riaa forstærkeren.
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 18:17
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Ahh, true. Glemte lige, at der var sådan en imellem :)
Back to Top
Rolf Lemmike View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf Lemmike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 18:18

Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke.
Back to Top
bruger udmeldt 23 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bruger udmeldt 23 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 18:22
Originally posted by Rolf Lemmike Rolf Lemmike wrote:

Jeg har prøvet at tage et stykke højttalerkabel og sætte til gnd på Riaa, og så holde den anden ende hen på kabinettet på forstærkeren. Det hjalp ikke.

Så prøv at løsne én af skruerne på kabinettet, og spænd ledningen fast, så der bliver en bedre, stabil forbindelse.
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf Lemmike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 18:23
Originally posted by turbo2 turbo2 wrote:

Så prøv at løsne én af skruerne på kabinettet, og spænd ledningen fast, så der bliver en bedre, stabil forbindelse.

Ok, jeg prøver det i morgen. Jeg giver en melding ;-)
Tak for hjælpen ind til videre til alle der er kommet med input.
Back to Top
bruger udmeldt 23 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bruger udmeldt 23 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 18:25
I morgen??? Dén "operation" kan da ikke tage mange sekunder..... Big smile 

Er transportskruerne på undersiden løsnet? Måske dumt spørgsmål, da jeg ikke ved, om den overhovedet vil køre, hvis skruerne ikke er løsnet.

Edited by turbo2 - 19-Marts-2014 at 18:44
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 18:43

Forkert! Det er pladespilleren der skal groundes i det her tilfælde til Riaa.
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf Lemmike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 19:02
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Forkert! Det er pladespilleren der skal groundes i det her tilfælde til Riaa.

Mit problem er bare, at der ikke er nogen stelforbindelse fra pladespilleren. Med mindre den går i DIN-stikket, og det tvivler jeg på den gør.
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf Lemmike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Marts-2014 at 19:02
Originally posted by turbo2 turbo2 wrote:

I morgen??? Dén "operation" kan da ikke tage mange sekunder..... Big smile 

Er transportskruerne på undersiden løsnet? Måske dumt spørgsmål, da jeg ikke ved, om den overhovedet vil køre, hvis skruerne ikke er løsnet.

Det er de og det kan den ikke.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.