recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Minijack til sonos playbar
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Minijack til sonos playbar

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mTs813 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Minijack til sonos playbar
    Posted: 15-Marts-2014 at 14:34
Hej,

Jeg kunne utrolig godt tænke mig at min computer fra minijack kablet kunne spille ud på min sonos playbar. Nogle der har et forslag til hvordan man gør det?

Hvis det kan køre trådløst fra min computer vil det selvfølgelig være at foretrække, men ved ikke lige hvordan jeg kan sige til sonos software at den bare skal trække alt lyd fra min PC ud over højtaleren?
Back to Top
Gsxr View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gsxr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Marts-2014 at 18:43
Du kunne lave din musik mapppe som dele mappe på dit netværk (mener jeg den er som standard på windows) så er det bare at skanne dit netværk via din sonos app.
Du kunne også vælge at sætte en netværksharddisk op med dit musik på så du ikke skal have din pc tændt for at høre musik.
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Marts-2014 at 21:26
Originally posted by Gsxr Gsxr wrote:

Du kunne lave din musik mapppe som dele mappe på dit netværk (mener jeg den er som standard på windows) så er det bare at skanne dit netværk via din sonos app.
Du kunne også vælge at sætte en netværksharddisk op med dit musik på så du ikke skal have din pc tændt for at høre musik.
Men det hjælper jo ikke noget, hvis det er lyd fra fx Youtube han vil afspille.

Til OP: Har du andet Sonos i dit hjem? Playbar har desværre kun den Toslink indgang, som er slået til dit TV. Men den kan godt afspille fra indgangen på en anden Sonos enhed. Play 5 har fx en jack-indgang. Hvis du tilslutter din computer den, så kan du vælge i app'en, at din Playbar skal spille lyden fra den.
Alternativt, så skal du have en toslink switch som en af de her: http://www.av-cables.dk/optisk-switch/.
De fleste bærbare har en form for digital udgang. Nogle har toslink i jack-stikket, men der må du undersøge manualen.
Back to Top
dkscan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dkscan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Marts-2014 at 09:21
En mulig løsning på at få pc-lyd sendt til Sonos: http://www.streamwhatyouhear.com/
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Back to Top
Claus P View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Marts-2014 at 09:52

Not Supported 

Sonos systems

http://www.streamwhatyouhear.com/features/
Back to Top
dkscan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dkscan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Marts-2014 at 10:42
Stream What You Hear virker fint med Sonos hos mig. Det samme beretter andre i deres forum.
Per H. Nielsen
Back to Top
Claus P View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Marts-2014 at 10:55
Ok @dkscan jeg fandt lige denne i deres forum, om det så virker på en Soundbar er spændende. 

http://www.streamwhatyouhear.com/forums/topic/sonos-is-supported/

OT meld lige tilbage om det virker, hvis du prøver som foreslået.
Back to Top
mTs813 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mTs813 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Marts-2014 at 13:15
Tak for alle de gode råd... Det er forøvrigt til youtube jeg ønsker det ja :)

Men har en mac, så SWYH er desværre ikke en optimal løsning for mig... andre gode forslag? fordi trådløs vil jo være helt optimalt!
Back to Top
L'er View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote L'er Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Marts-2014 at 02:47
Stream what you hear virker med Sonos! Desværre virker det kun hvis man laver en radiokanal og det giver ærgerligvis lidt forsinkelse. Er der en måde at komme den forsinkelse til livs på?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Back to Top
dkscan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dkscan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Marts-2014 at 07:24
Jeg tror ikke, at der er noget at gøre ved forsinkelsen, da det normalt altid vil forekomme ved brug af streaming-protokoller. SWYH er derfor ikke velegnet, hvis man vil afspille f.eks. video på en pc og have synkron lyd ud via Sonos. Her er det bedre at forbinde pc'en til tv'et f.eks. med HDMI.  

Sonos introducerer i øvrigt også selv en forsinkelse for at sikre, at alle enheder kan spille synkront. Denne er minimal for Playbar, der jo skal anvendes med et tv og dermed skal undgå problemer med lipsync. Med Sonos Connect og andre enheder med input fra jack-stik er forsinkelsen lidt større.  

Per H. Nielsen
Back to Top
L'er View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote L'er Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Marts-2014 at 22:09
Er det kun mig der skal oprette en ny radiokanal hver gang jeg tænder min PC, for at få det til at fungere?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Marts-2014 at 06:00
Din pc skal vist have fast ip adresse før du undgår det.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.