|
Hjælp til setup Sonos vs. Pioneer |
Post Reply ![]() |
Author | |
christiansj ![]() Ny bruger ![]() Joined: 29-August-2010 Location: danmark Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30-Marts-2014 at 09:52 |
Hej Recordere
Jeg har efterhånden brugt en del tid på at finde frem til et godt setup omkring lyd i vores hjem. Vi har tre områder der skal have lyd, og inputkilder står lidt spredt (vinyl står for sig, tv/ps4/apple tv for sig) og så som sagt højtalere tre steder Ved "main" stereo lyd har vi købt Audiovector S1-højtalere. Vi kommer ikke til at have surround, det interesserer mig ikke. I den anden stue har vi Grundig Audiorama 8000 - de spiller stille og roligt stuen op men er ikke der man lytter på musik koncentreret, jeg har allerede en marantzaforstærker der driver dem Sidst er der et køkken som skal have noget lyd. Mine to setups er enten
Pro: Samlet alt et sted i en forstærker, vinyl direkte derned i, billigere end setup2 Con: Softwaren til at styre Pioneer og dermed multiroom er ikke fantastisk, og Pioneer kan alt muligt surround, dsp og andet jeg ikke får brug for Pris: ca. 13.500 Ellers er det Sonos/NAD
Pro: Sonos interface er meget lækrere end Pioneers app Con: Dyrere, lydkvalitet på sonos? Pris: ca. 17.500 Noget input/kommentarer/ideer? På forhånd mange tak :) |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En Sonos Connect er ikke velvalgt til TV brug. Den har godt 70 ms forsinkelse på sin analoge indgang, så lyden vil altid være bagefter. Derudover kan den kun betjenes med en app. Det vil du blive træt af.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 19-April-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 143 |
Så kan han vel bare køre digital ind på sin NAD. Har den ikke en DAC? Så er der vil ingen forsinkelse. /Ersgaard |
|
/Ersgaard
|
|
![]() |
|
christiansj ![]() Ny bruger ![]() Joined: 29-August-2010 Location: danmark Status: Offline Points: 7 |
Hej begge to
Ja pointen var at smide lyden digitalt fra TV (og dermed også PS4) ned i NAD D7050'eren så man kom uden om delayen - lyden derfra ville jeg alligevel ikke skulle sende ud til andre rum - og hvis jeg virkelig skulle, så kunne jeg tage et analog phono ned til Sonos boksen der sidder på NAD'en som sørger for at Airplay bliver sendt rundt i huset Det er bare to forskellige tilgange, og økonomien er ikke den vigtigste parameter i valget af de to. Det er mere hvad man dagligt ville blive glad for, og hvad der giver bedst lyd - jeg er lidt glad for tanken om at min pladespiller går direkte ned i en forstærker og derfra ud til nogle højtalere, godt gammelt signal :) til gengæld er Pioneer som sagt lidt sløjt app-interface og ikke deres hovedfokus
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 03-Juni-2013 Location: Løsning Status: Offline Points: 974 |
Ville gå efter sonos løsningen. men prøv evt at undersøge om du har brug for hele 3 connect. hvis LP, TV og PS4 står samme sted kan det måske være en er nok?
Derudover kan du også udbygge sonos senere, det kan du ikke med pioneer. Hvis prisen er vigtig kan du med sonos også vælge at tage det i bider. :) |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |