recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Hovedetelefoner med lav Impedans
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hovedetelefoner med lav Impedans

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hifirookie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hovedetelefoner med lav Impedans
    Posted: 31-Marts-2014 at 16:03
Hej

Står for at skulle købe hovedtelefoner til min pc. Har et godt lydkort monteret. Min bekymring er hvad det har at sige med en lav Impedans på 16 ohms. Synes jeg har læst til det skulle kunne give mystiske fejl i lyden, eller sådan noget, når det sættes til lydkortet.
Hovedtelefonen er beyerdynamic Custom One Pro. Vil det være et godt købe eller skal man have højere impedans??.
På forhånd tak
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Naiera Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 16:28
Det er da nogle søde små Beyerdynamics. Er du sikker på, at du ikke skal have et par T70 eller T70p i stedet?
Back to Top
hifirookie View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hifirookie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 18:25
Naiera tror jeg starter med de små søde custom pro;-)
Back to Top
huntiedk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote huntiedk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 13:26
Vi snakker jo ikke om høje effekter i hovedtelefonudgangen, så der sker næppe nogen skade ved at slutte hovedtelefonerne til. Men som du siger, kan det have en virkning på lyden.

Der kan primært ske disse ting: Hvis udgangen generelt har for høj impedans i forhold til hovedtelefonerne, kan du få problem med at få lydstyrke nok på - fordi udgangen så ikke kan levere nok strøm til at trække hovedtelefonerne. Omvendt skal du passe på at lydstyrken ikke bliver for høj, hvis udgangen ikke har problemer med at trække hovedtelefonerne, men skrue ned kan man jo altid ;-)

Hvis udgangen er AC-koblet med en kondensator, kan denne være for lille til at drive hovedtelefonerne. Det vil have den effekt, at især bassen dæmpes, fordi kondensatorens impedans bliver for høj i forhold til hovedtelefonerne ved lave frekvenser.

Men mon ikke det fungerer fint i praksis - måske du kan finde en specifikation af lydkortet et sted. Eller alternativt finde en måde at prøve det af på, inden du køber.
Øst, vest, ::1 bedst
Back to Top
hifirookie View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hifirookie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 14:01
Tak for det kanon svar Huntiedk.
Har to indstillingerne på mit lydkort som hedder:
normal gain 32/300 ohm headphones, og en som hedder 600 ohm headphones
Men hvad skal man vælge? er vel den på 32/300 bare mystisk den ikke går ned til mindre når dem jeg har kig på er 16 ohm
Back to Top
huntiedk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote huntiedk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2014 at 12:39
Jeg ville nok vælge 32/300 som er den, der kommer tættest på :-) Det tyder godt nok på, at kortet er designet til 32ohm som laveste impedans, så der er ikke 100% garanti for at du ikke vil miste noget bas. Men mit gæt er, at det vil fungere fint alligevel.
Øst, vest, ::1 bedst
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.