recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Forlængelse af højttalerkabel - smart / hvordan ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Forlængelse af højttalerkabel - smart / hvordan ?

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tipsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forlængelse af højttalerkabel - smart / hvordan ?
    Posted: 30-Marts-2014 at 23:05
I forbindelse med indkøb af nyt TV-møbel og efterfølgende omrokering af hifi- og elektronikudstyr, bliver der behov for at forlænge højttalerkablet til 2 baghøjttalere. Besværet med at trække nye kabler kombineret med et meget lille behov for surround gør at jeg hellere vil forlænge de nuværende kabler med 3-4m ekstra meter af noget tilsvarende kabler.
Hvad skal jeg være opmærksom på i den forbindelse og hvordan bør jeg rent praktisk lave samlingerne?
Back to Top
Nexeren View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nexeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Marts-2014 at 23:16
Ville lodde dem og så dække det med krympeflex så du så vidt muligt undgår korrosion.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Marts-2014 at 23:36
Loddekolbe og krympeflex, det fylder mindst.
Alternativt samlemuffer.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 03:43
Kan man bruge en almindelig hårtører til krympeflex, eller skal man have en dertilindrettet varmepistol?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 06:10
En lighter gør det ganske fint. Jeg tror ikke at en hårtørrer kan blive varm nok.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Beanie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Beanie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 06:18
En hårtørre er ganske fin.
Back to Top
kenneth85 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth85 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 07:15
Du kan også bare krympe krympeflexen med lodekolben. har virket fint for mig.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Back to Top
Infinity View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Infinity Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 20:22
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Kan man bruge en almindelig hårtører til krympeflex, eller skal man have en dertilindrettet varmepistol?

En hårtørrer er ofte på 2000 watt en varmepistol typisk 1000 watt, min hårtørrer har sågar en varmesamler så varmen rettes direkte mod krympeflexen. http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif
mvh Infinity
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 21:38
Ja, min kærestes har sådan en tud man kan sætte på, så man kan konsentrere varmestrålen. Troede faktisk at varmepistolen havde større effekt end en hårtører :-)
Back to Top
Infinity View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Infinity Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 06:23
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Ja, min kærestes har sådan en tud man kan sætte på, så man kan konsentrere varmestrålen. Troede faktisk at varmepistolen havde større effekt end en hårtører :-)

Nej, fx min Black&Decker er 1000 watt, men den kan varme hele dagen lang!
mvh Infinity
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.