recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Højttalere + forstærker til 9 kvm
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Højttalere + forstærker til 9 kvm

Post Reply Post Reply
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Højttalere + forstærker til 9 kvm
    Posted: 31-Marts-2014 at 15:14
Jeg står og skal til at flytte i nyt hus, og har i den forbindelse "fået lov" af konen til at indrette et 9 kvm værelse som jeg vil, 
når nu vi er blevet enige om at store grimme højttalere ikke hører til i stuen (her har vi Kef 3005). 

I den forbindelse skal jeg have købt nogle højttalere til værelset, og vil gerne have input til hvad jeg skal være opmærksom 
på i forbindelse med et lille rum. 

Jeg er ikke så god til at beskrive lyd, men leder nok efter en mørkere lyd med god bund (da jeg havde denon+B&W synes 
jeg at lyden blev for skinger). Genrene der skal lyttes til at hård rock/metal samt alternative/indie. 

Kan rummet håndtere et par store gulvhøjttalere, eller skal jeg gå efter et par stander-ht i stedet og så supplere med en 
sub? 

Jeg ved endnu ikke hvad de skal spændes for, da jeg vil finde de rette højttalere og så købe forstærker der passer til. 

Budgettet er maks. 5.000 brugt for et sæt 

Hører gerne jeres bud, så jeg kan komme ud og lytte og indskrænke kandidaterne.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 16:22
DLS R 55, R 60 eller
http://www.dba.dk/dali-grand-coupe/id-1006646015/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Ney View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ney Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Marts-2014 at 23:47

Jeg ved godt de ikke lige passer i din budgetramme, men med den rumstørrelse så overvej Dynaudio Xeo 3. Det en aktiv højtaler, så det eneste du har behov for ud over højtalerne er en digital (eller analog) kilde. De giver rigtig meget musik for pengene, og spiller væsentlig mere end deres størrelse antyder.

Prøv at se om du kan høre dem et sted.

Back to Top
Kjeldbjerg View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 09:51
Klaus, tak for buddene, de ser interessante ud, ved du hvilke forhandlere der sælger dem i DK, jeg kan ikke dem hos Tapeconnection, som jeg ellers troede havde dem.

Ney, tak for input, men det er en del over budget, og hvis jeg skal have 10k op af lommen, så jeg vil mene at der er bedre bud derude. Men absolut nogle spændende højttalere, og det kan da være at de skal have et lyt hvis jeg rammer forbi en butik der har dem, man kan jo altid blive overrasket.
Back to Top
cnn3 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cnn3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 10:25
Jeg ville bestemt overveje Dynaudio Xeo, husk at prisen er incl forstærker. 
mvh Christian
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 10:39
Dem jeg nævner er udgået af produktion, så du skal købe brugt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 10:39
Cnn3, så vil jeg hellere hoppe på et par DM 2/6 og så ofre lidt på en forstærker, men tak for buddet, det lader til at Xeo har fået nogle fans derude.
Back to Top
Rasmus8D View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus8D Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 10:43
Men selvom XEO har fået en del fans, er det nok den mest aktive højttalere til salg så kort efter salgsstart :P

Har undret mig en del over der ofte er nogen til salg... :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Back to Top
Bravo View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 11:56
Overvej måske:
http://www.lydogbillede.dk/test/system-audio-saxo-1-active/
Back to Top
Jonas_h View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas_h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-April-2014 at 12:32
Originally posted by Kjeldbjerg Kjeldbjerg wrote:

Cnn3, så vil jeg hellere hoppe på et par DM 2/6 og så ofre lidt på en forstærker, men tak for buddet, det lader til at Xeo har fået nogle fans derude.
Inden du køber, synes jeg du skulle prøve at høre DM 2/6 med forstærker X vs. Xeo 3. Jeg vil vove at påstå, at uanset hvilken amp du vælger, vil Xeo 3 lyde bedre.
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 13:54
Tak for indspark, jeg har fundet frem til at jeg skal have hørt og holde øje med følgende:

Q Acoustics 2050i
DLS R 55
Audiovector Mi3 (dog tror jeg at mit rum bliver for småt til den)

Nogle kommentarer til de 3 kandidater?
Back to Top
HenrikStevn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HenrikStevn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2014 at 12:12
Jeg vil også anbefale et sæt aktive højttalere. Jeg har ikke hørt Dynaudio Xeo, men jeg er selv gået over til et aktivt setup i form af at sæt Adam A5X.

Jeg gav ca. 4500,- for dem, så de passer i dit budget selvom det er nypris, og de spiller bedre end noget andet jeg har hørt. Du kan høre dem bl.a. hos 4Sound. Det er studiemonitorer, så de fleste almindelige hifi-forretninger fører dem ikke.

Edited by HenrikStevn - 04-April-2014 at 12:13
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.