recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Fra Zeppelin til Sonos
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Fra Zeppelin til Sonos

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gerken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fra Zeppelin til Sonos
    Posted: 03-April-2014 at 08:57
Hej Recordere venner,

Jeg er fanget i et vaskeægte HiFi dilemma, håber I kan hjælpe mig.

Lige nu bruger jeg primært en B&W Zeppelin til musik, den hænger i mit Køkken/alrum og jeg synes den spiller fantastisk. Det er dog den gamle model uden airplay, så det er relativt bøvlet at have med at gøre.

Jeg er nu blevet lidt hooked på Sonos, pga. af brugervenligheden og zone mulighederne. Jeg overvejer at skifte men er der andre muligheder?
Kan jeg f.eks. sætte en Sonos connect til min Zeppelin.

Og hvad er jeres holdning er en Sonos play 3 eller 5 på niveau med en Zeppelin?
Back to Top
rene49 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rene49 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 10:36
Originally posted by Gerken Gerken wrote:

Hej Recordere venner,

Lige nu bruger jeg primært en B&W Zeppelin til musik, den hænger i mit Køkken/alrum og jeg synes den spiller fantastisk. Det er dog den gamle model uden airplay, så det er relativt bøvlet at have med at gøre.

Jeg er nu blevet lidt hooked på Sonos, pga. af brugervenligheden og zone mulighederne. Jeg overvejer at skifte men er der andre muligheder?

hej :)

Hvis du er glad for lyden i din zeppelin, så bliver du meget skuffet over alt fra sonos, de spiller af..
Kig i stedet på bluesound, de har lavet en Pulse "svare til en play5" koster lidt mere, men spiller længere bedre. Pulsen er i samme kvalitets niveau som Zeppelin, men de lyder forskelligt. Smut ned i din lokale hifi og få dem til at lave en demo forskel på sonos og bluesound, lydmæssigt.

Rent brugervenligheds mæssigt, så er sonos lidt bedre end bluesound, endnu.. Men bluesound fungerer rigtig godt idag :)
Back to Top
Jever View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 19:14
Originally posted by rene49 rene49 wrote:

Originally posted by Gerken Gerken wrote:

Hej Recordere venner,

hej :)

Hvis du er glad for lyden i din zeppelin, så bliver du meget skuffet over alt fra sonos, de spiller af..
Kig i stedet på bluesound, de har lavet en Pulse "svare til en play5" koster lidt mere, men spiller længere bedre. Pulsen er i samme kvalitets niveau som Zeppelin, men de lyder forskelligt. Smut ned i din lokale hifi og få dem til at lave en demo forskel på sonos og bluesound, lydmæssigt.

Rent brugervenligheds mæssigt, så er sonos lidt bedre end bluesound, endnu.. Men bluesound fungerer rigtig godt idag :)

Jeg syntes det er en noget kraftig udmelding af Sonos spiller af ......(helvede til).....går jeg ud fra du mener, ret mig hvis jeg misforstår.
Jeg har en Play 3 og en Play 5, og vil ikke sige de lyder dårligt.
Men er enig i at det er en god ide at gå i HIFI-klubben, eller andre pushere, og selv lytte sig frem.
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 20:02
Jeg har også både Play:3 og 5 og helt ærligt, så spiller de altså ikke specielt godt. Jeg har også 3 Play:1 og i stereosæt spiller de bedre end en Play:5.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 20:37
Jeg synes du skulle unde dig selv at lytte til nogle bedre højttalere. Hverken Zeppelin eller Sonos Play 3 og 5 er gode nok til andet end "køkkenhøjttalere".

Tag i nogle Hifi forretninger og lyt nogle rigtige højttalere. Det er mange gange bedre.

Jeg har selv Sonos 3 og 5 i køkken og soveværelse, men det er kun for at kunne følge med, når jeg går rundt. De primære højttalere er Dynaudio Audience 82.

Venlig hilsen
KB
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 20:49
Nu er det jo også en køkken-højttaler der efterspørges...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 20:54
Originally posted by Torben Rasmussen Torben Rasmussen wrote:

Nu er det jo også en køkken-højttaler der efterspørges...

OK. Men da han skrev køkken /alrum tænkte jeg mest på alrum.

Sonos Play 5 kan gå, når jeg står og laver mad, ellers synes jeg ikke at den er god nok.

Edit: stavefejl

Edited by Brixen - 04-April-2014 at 11:03
Venlig hilsen
KB
Back to Top
Jever View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 21:28
Det er jo klart man ikke kan sammenligne Play 3 eller Play 5 med et "rigtigt" HIFI setup.
Når jeg vil lytte musik, mere end bare baggrund, så kommer mine Play enheder også til kort overfor mine JBL LX-1000.
Men som netop køkken/soveværelse lyd syntes jeg at Play 5 og Play 3 gør det udenmærket.

Men igen smag og behag er jo heldigvis forskellig, så ned og lyt på noget grej selv, og vælg så hvad du selv syntes om.
Back to Top
Claus P View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2014 at 10:00
Hvis det kun handlede om lydoplevelsen, så er Sonos Play 3 og 5 ikke et bedre alternativ, og heller ikke på højde. Handler det om funktionalitet, så er Sonos et godt valg, men jeg synes ikke om designet af Play 3 og 5 i forhold til Zeppelin.

B&W Zeppelin spiller rigtig godt, og jeg synes også du skal op i Bluesound Pulse (som heller ikke er særlig køn) hvis lyden skal følge med. 
Bluesound kan afspille 24 bit, det magter Sonos ikke, men ingen af de mest brugte streamingstjenester har 24 bit, så det er kun aktuelt, hvis du selv har musikken.

En helt ny B&W Zeppelin Air kunne også være en mulighed, den spiller rigtig godt. Står du overfor en større udbygning af anlægget til flere zoner, så er B&W Zeppelin air nok ikke løsningen, da den ikke kan spille sammen med Sonos eller Bluesound.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.