|
Anbefalinger til valg af TV |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
JPS ![]() Ny bruger ![]() Joined: 04-Januar-2014 Status: Offline Points: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05-April-2014 at 13:23 |
Hej
Vi står for at skal købe et nyt TV på ca. 46-47 tommer og harddiskoptager. Og kender ikke ret meget til hvilke forskelle der er på SMART TV Så håber at i kan hjælpe ![]() Hvad vil i anbefale? Det skal gerne være et SMART TV - Er der noget i den forbindelse man skal være opmærksom på? Det skal have et godt billed og lyd - Hvis lyden skal via eksterne højtalere/soundbar skal det være 100% kompatibelt med TV således at det tænder/slukker sammen med TV osv. Det skal være let og intuativ at søge og sortere kanaler. Det skal være driftsikker. Harddiskoptageren skal være 100% kompatibelt med TV således at den henter kanalerne fra Tv og ligger dem i samme sortering osv. Harddiskoptageren skal kunne navngive titlerne på det man optager. Man skal kunne afspille film på fra dvd delen eller HDD mens den optager på HDD. Er det urimelige krav jeg stiller? ![]() Jeg har tænkt på Pioneer, Panasonic men måske har i nogle bedre anbefalinger. Loewe er jeg ikke klar over om den er vanvittig dyr a la B&O? |
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 20-November-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 963 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal prøve at svare på noget af det. Der findes kun en velfungerende HDD optager i DK. Panasonic.
En HDD optager henter ikke kanalerne fra tv men fra forbindelsen, det vil være sådan at TV og HDD normalt ligger dem i samme rækkefølge, ellers kan man ændre det bagefter, kan være besværligt på nogle modeller. Du kan roligt købe et Panasonic tv også hvis det skal passe sammen. Du kan navngive opt. med den indbyggede EPG og det er meget nemt at forlænge optagetid. Edited by johnny57 - 05-April-2014 at 13:36 |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Hej Johnny
Når du siger at der kun findes en velfungerende HDD optager - Kan du uddybe det? En af vores tidligere HDD optagere (Sony RDR-HX920) navngav titlerne på det man optog via teksttv. Det samme med hensyn til TV kanalerne. Hvis man har lagt kanalerne ind på TV og sorteret dem i rækkefølge, vil det være smart hvis HDD hentede kanalerne/sorteringen fra TV automatisk. Det er noget i den stil jeg efterlyser - hvis det findes endnu
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Det var noget der hørte hjemme i den Analoge tid. I den Digitale tid hentes kanalerne efter hvordan udbyderne har lagt dem. Optagelser får navn fra EPG. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Okay - så lærte jeg også noget i dag
![]() Er der nogen der kan anbefale et TV som er godt Det ser ud til at Samsung er meget populært men hvordan er kvaliteten kontra Panasonic, Pioneer m.fl.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Jeg har intet at sætte fingeren på hvad angår billedet på mit Samsung. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Hvis det, som du skriver, skal være driftssikker, så gå langt udenom Samsung. Deres software/brugerflade er desuden håbløs. Find et Panasonic tv i den prisklasse du vil have, og dertil en Panasonic harddiskoptager. Så får du driftssikkerhed og nem betjening. Du vil til og med kunne optage to programmer på samme tid! M.v.h. |
|
![]() |
|
Brugerfladen.? Den skal jo ikke bruges meget efter at det er sat op. FWen. Det mrst irriterende er når der opdateres så ryger billed indstillingerne, så der opdateres ikke mere, medminfre absolut nødvendigt. Samsung Recordere kan også optage 2 udsendelser samtidig. |
|
|
|
![]() |
|
kimila ![]() Super bruger ![]() Joined: 01-August-2004 Location: 2730 Herlev. Status: Offline Points: 314 |
Hej JPS.
Tag og kik på de her to. http://www.panasonic.com/dk/consumer/viera-tv/smart-tv/tx-47as650e.html http://www.panasonic.com/dk/consumer/blu-ray-players-recorders/blu-ray-players-recorders/dmr-bct73.html Blu-ray optageren er en nordisk model så den har ikke muligheden for remote recording dvs. man kan ikke via sin smartphone, Ipad eller tablet sætte den til at optage et program man har glemt at sætte inden man tog hjemme fra. Det har derimod denne model http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-dmr-bct835eg-358623p.html som kun kan købes via nettet. Har selv købt denne model som så har en HDD på 1TB i stedet for 500 GB som den anden har. Det er en tysk model (mener jeg) (engelsk menu er der) og den eneste forskel er remote recording men du får mere på pengene her syntes jeg. Optagelserne fra blu-ray kan også ses på andre tv i huset via netværket hvis man har viera link (virker bedst med panasonic viera link står der) og det er da smart. Det tossde ved den nordiske model er at der ingen nordiske menu er, kun engelsk og at de kommer samme sted fra i følge den label der sidder bag på maskinen. En anden ting er kanal pladserne, lad dem være i den rækkefølge som tv'et og optageren finder dem og væn dig til det. Hvis yousee, stofa eller hvem man har som udbyder laver om på det (og det gør de tit) skal man bare bruge tid på det igen. Det er bare et foreslag. Edited by kimila - 06-April-2014 at 19:46 |
|
mvh
kimila |
|
![]() |
|
Tak for alle de gode svar
![]() Er der noget man skal være opmærksom på ved køb af et smart tv, her tænker jeg på at der er stor forskel på prisen på de enkelte tv. Når man ser dem i butikkerne er det jo ikke til at vurdere, - for hvor god er antenneforbindelsen i butikken eller er der Blue ray der afspiller på skærmen osv... |
|
![]() |
|
Det er meget ofte hos forhandlere, at der ikke eller kun ganske lidt der er gjort ud af indstillingerne, så derved er det ikke nemt at danne sig et indtryk af billedkvaliteten. |
|
|
|
![]() |
|
londahl ![]() Bruger ![]() Joined: 20-Oktober-2009 Location: Lolland,Danmark Status: Offline Points: 139 |
Har du overvejet et TV med recorder funktion, så du kan have en fjernbetjening mindre evt?.
Det løser også dit ønske om at kanalerne ligger ens på TV og recorder.
F.eks er der 2 tunere i dette Panasonic 47". Så skal der bare sluttes en USB harddisk til. (og evt. 2 stk moduler og kort alt efter hvilken udbyder du har) |
|
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |