|
renovering af Cerwin Vega kantophæng |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Januar-2005 Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09-April-2014 at 08:13 |
Jeg er på jagt efter nogle 15" Cerwin Vega højtalere, men mange af dem har jo en del år på bagen og tit nævnes der om slidte kantophæng eller renoverede.
For at jeg ikke skal risikere at købe en træt højtaler, kan jeg så ved selvsyn se om de er ok? Altså hvis enheden ser hel ud er den så ok? eller kan den sagtens være ved at være nedbrudt, forstået på den måde om de langsomt bare "smuldre hen". -De renoverede kantophæng; Er de så at betragte som nye eller er de stadig svage?
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 10-December-2008 Location: Fredericia, DK Status: Offline Points: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Renoverede kantophæng er at betragte som nye, hvis de er lavet ordentligt. Hvis du køber højttalere Med defekte kantophæng, så vær forberedt på at det godt kan blive halvdyrt at få dem lavet.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 31-Maj-2006 Location: Østjylland Status: Offline Points: 1473 |
For priser se http://www.basrep.dk
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Januar-2005 Status: Offline Points: 2047 |
så hvis de visuelt ser ok ud -så er der ingen fare på færre.. heller ikke fremover?
|
|
![]() |
|
runekc ![]() Bruger ![]() Joined: 25-April-2008 Location: Fredericia, DK Status: Offline Points: 205 |
De kan godt se fine ud men stadig være dårlige, pres omkring midten på membranen, ikke for hårdt men nok til at se om kanterne sprækker.
![]() |
|
![]() |
|
ok vil se dem godt efter i "sømmene"
|
|
![]() |
|
runekc ![]() Bruger ![]() Joined: 25-April-2008 Location: Fredericia, DK Status: Offline Points: 205 |
Har lige fået skiftet kanter på 15" CV basser og det koster 1400 hos BasRep. Man kan selv gøre det, kanter koster omkring 300 kr, har dog ikke selv prøvet. En kammerat har lige gjort det og det gik fint, han havde ikke prøvet det før.
|
|
![]() |
|
Ja ok, men jeg holder mig langt væk fra højtalerne hvis kantophænger er slidt. Hvorfor bliver de slidt? er det efter mange års hård belastning? eller bare tidens tand?
|
|
![]() |
|
Ophængene bliver møre, det gælder alle højtalere med skum ophæng, sol og luften gør det. Der er ingen grund til at holde sig fra det hvis der skal skiftes ophæng, de bliver jo som nye. Du finder ikke gamle CV højtalere med gode ophæng, medmindre de er skiftet.
|
|
![]() |
|
Jeg har ingen planer om at købe højtalere som skal renoveres for en yderligere sum penge. Siger du så dermed at CV er no go?
|
|
![]() |
|
Ikke kun CV dette gælder ALLE højtalere med skum ophæng...men vi snakker altså små 15 år gamle højtalere før man skal bekymre sig.
|
|
![]() |
|
ok jeg har fået at vide de "kun" er 10 år gamle. Hvilket måske undrer mig lidt. Er AT100 ikke en model der er 25 år gammel? Har den været i salg for bare 10 år siden?
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |