recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - B&W p5 eller p7
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

B&W p5 eller p7

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: B&W p5 eller p7
    Posted: 02-April-2014 at 20:18
Jeg har igennem lidt tid skruet lidt op og ned på mit budget til høretelefoner.

Da jeg langt henad vejen er en sucker for b&w vakler jeg lidt imellem p5 og p7.

Nogen der har en mening om de 2?
De skal bruges til og fra job, men ellers skal de være min hjemmebio til film og PlayStation, når junior ankommer.
Ligeledes skal de bruges til musik på iPhone/iPad. Tror ikke jeg vil side og lytte til musik via anlæg.

Dvs de skal være godt alsidige.
Der taler størrelsen for p5. Prisen er også sjovere her selvfølgelig.
Umiddelbart ser p7 nu heller ikke så voldsomt store ud endda.
Nogen med erfaring på de to nævnte?
Back to Top
Totoronto View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Totoronto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-April-2014 at 20:34
P7 lyder bedre og har bedre bærekomfort (udenom-øret kontra på-øret). Ind til Hifiklubben og lytte. Lyt også til NAD Viso HP50 når du er der Wink.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-April-2014 at 21:10
Jeg har jo B&W P7, og er himmel henrykt. Jeg har haft flere andre og noget dyrere hovedtelefoner, men de kommer til kort når vi taler både bas og diskant, og såmænd også dynamik.

De sidder rigtigt godt på hovedet, er meget fleksible. Jeg bruger dem både i et fly, hvor langt det meste støj bliver lukket ude pga. ørerpudernes konstruktion, og til mit stereo setup hjemme.  

At de så også er virkeligt lækkert lavet med "masser" af skind, gør jo ikke glæden mindre. Synes egentlig at man får mere end man betaler forSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-April-2014 at 22:00
Lad os bare slå fast at kvalitet indtrykket river jo en rundt;-)..
Dernæst er der jo intet, INTET skidt at læse tværtimod. Eneste kritik er pris, som så alligevel i sidste ende retfærdiggøres på helhedsindtrykket..

Er ret sikker på jeg kan lide lyden i begge. Design mæssigt tror jeg p5 vinder med 1 mm, da de er liiiige det "lettere" dimensioneret..
Går dog gerne på kompromis hvis lyden er det større i p7.
Var det ren hjemmebrug valgte jeg p7.
Ren iPhone og transport valgte jeg p5
Så hvad er bedste kompromis:-)?

I sidste ende kommer jeg nok til at lytte til dem. Tror dog her at lyden vinder fremfor mobiliteten.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-April-2014 at 22:16

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Lad os bare slå fast at kvalitet indtrykket river jo en rundt;-)..
Dernæst er der jo intet, INTET skidt at læse tværtimod. Eneste kritik er pris, som så alligevel i sidste ende retfærdiggøres på helhedsindtrykket..

Er ret sikker på jeg kan lide lyden i begge. Design mæssigt tror jeg p5 vinder med 1 mm, da de er liiiige det "lettere" dimensioneret..
Går dog gerne på kompromis hvis lyden er det større i p7.
Var det ren hjemmebrug valgte jeg p7.
Ren iPhone og transport valgte jeg p5
Så hvad er bedste kompromis:-)?

I sidste ende kommer jeg nok til at lytte til dem. Tror dog her at lyden vinder fremfor mobiliteten.
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal købe, men jeg kan fortælle dig hvorfor jeg valgte P7 fremfor P5:

• Bedre lyd i hele frekvensområdet
  • Lukker meget af støj fra udefra kommende støj (andre puder end P5)
  • Bedre komfort
  • Bedre flesibilitet (vigtigt for mig grundet rejser)
  • En hel vidunderlig byggekvalitet og design

Leveres i øvrigt med en praktisk taske som fint beskytter sættet.

Edit: Lad være med kun at lytte til musik via en MP3 afspiller, men specielt også via en god stereoforstærker, her trækker P7 fra P5.  Smile

Edited by Hother - 02-April-2014 at 22:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 13:40
Nå det endte i en hel anden boldgade, eller ikke helt.

Jeg fik købt et par NAD viso HP50. Lydmæssigt, var jeg lige forelsket i VISO og P7. Viso sad dog noget bedre på mig. De sidder tæt uden de er stramme. B&W var lidt mindre komfortable.
Dog irreterer det mig at det ikke blev B&W P7 alene pga kvalitets følelsen;).. Men små snobberiet må vige til fordel for komforten. Og så var der en lille 1000kr at spare, hvilket jo også er lækkert nok:)..

Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 13:55

N. Men små snobberiet må vige til fordel for komforten. Og så var der en lille 1000kr at spare, hvilket jo også er lækkert nok:)..

Jamen har man ikke råd til kvalitetssnobberiet, så skal man også lade væreLOL

Stort tillykke med de nye, det vigtigste er jo, at du er tilfredsSmile
Back to Top
siccio View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote siccio Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 15:05
Sidder selv og overvejer køb af nye høre bøffer, og nu da P7 og NAD modellen er nævnt, hvordan klare Sennheiser momentum sig imod dem, nogle bud?
Momentum får jo også gode anmeldelser rundt om på nettet.
Lede primært efter en lukket model, grundet ikke genere omgivelser, men selvfølgelig også rart at støj bliver holdt ude, når man bruger dem.
Budget op til ca 2500?
Andre gode bud i det leje?
Back to Top
Totoronto View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Totoronto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 16:23
Momentum er også ganske glimrende. Men måske er den blevet overhalet lidt af f.eks. P7 & Viso HP50? Det er naturligvis smag og behagSmile.
Back to Top
fausing View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fausing Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-April-2014 at 16:40
Med 2500 som budget vil jeg anbefale DENON AH-D 600.
Har selv for nylig erhvervet mig et par og nøøøøj hvor er de alle pengene værd. De er på bud i hifiklubben til 2199 sat 800 ned. Mvh. Rasmus
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2014 at 10:00
Hmmm efter at have set en film i aftes med dette NAD HP50 høretelefoner må jeg idag returnere dem.
(En fin service de har sig HK der). Kunne dog se mine havde været i brug før jeg fik dem, så måske en anden kunde har haft samme problem?:)

Jeg syntes umiddelbart i Hifiklubben at de havde pasform som meget lignede B&W P7. Men for dælen jeg fik ondt i ørene til sidst og opgav at have dem på..

Hvor længe bør man "teste" i en butik førend man kan udelukke ørene bliver godt klemt?

Jeg har istedet sat al min lid til P7 og købt de B&W P7 som rasmusvn satte til salg igår.
Back to Top
Totoronto View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Totoronto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2014 at 10:53

Jeg syntes umiddelbart i Hifiklubben at de havde pasform som meget lignede B&W P7. Men for dælen jeg fik ondt i ørene til sidst og opgav at have dem på..

Hvor længe bør man "teste" i en butik førend man kan udelukke ørene bliver godt klemt?

Måske 0.5 -1 time? Det er sikkert lidt urealistisk i en butik, men pasform ved hovedtelefoner kan være ret individuelt. Personligt kan jeg ikke udstå Grados ørepuder eller AKG K701´s knopper under hovedbåndet.

Edited by Totoronto - 04-April-2014 at 10:58
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.