|
Soundbar - No Go? |
Post Reply ![]() |
Author | |
LKB ![]() Ny bruger ![]() Joined: 29-December-2013 Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04-April-2014 at 16:31 |
Hvad kan i sige om disse soundbar?
Jeg vil gerne have noget lækkert lyd, dog uden at blive ekstremist. Sætter pris på enkelthed i design og god lyd, men er dog klar over lyd-eksperternes krav, men en soundbar virker som noget potentiale? Hvad kan i anbefale? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7196 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selv er jeg meget tilfreds af Sonos playbar med tilhørende sub.
Der er mange valg muligheder, og en soundbar skal være som fordbedring i forhold til indbygget lyd i tv. Og for dem der ikke ønsker højttalere i hele stuen |
|
![]() |
|
Ja, det var lidt det jeg tænkte. Er der faldgrupper? noget man specielt skal kigge efter?
|
|
![]() |
|
troopa ![]() Bruger ![]() Joined: 06-April-2014 Status: Offline Points: 92 |
Altså nu har jeg lige været nede i hifklubben og lytte på sonos playbar + sub til 10.000 og 2x dali zensor 5 gulvhøjtalere til 2200 stykket + en 3000kr forstærker, og der var kæmpe forskel.... zensor højtalerne var meget meget bedre. Sonos havde da en fin lyd af en playbar men det kan slet ikke sammenlignes med eks gulvhøjtalere i samme prisleje.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7196 |
Men du efterlyste enkelthed ?
Det er det måske ikke mere. Men klart at næsten alle højttalere spiller bedre end en soundbar. En soundbar skal,bare give lidt bedre lyd end de indbyggede højttalere i tv kan levere. |
|
![]() |
|
Okay tak for svar - du har en væsentlig pointe.
|
|
![]() |
|
troopa ![]() Bruger ![]() Joined: 06-April-2014 Status: Offline Points: 92 |
Vil også sige det kommer an på dit budget, har men eks 3500kr og vil man have en simpel løsning og noget bedre lyd så kan en soundbar sagtens give fin mening, personligt synes jeg dog ikke en sonos playbar + sub til 10.000 kr giver mening når man til den pris kan få ægte hifi lyd eksempelvis som dette
Et sådant system er altså også uhyre simpelt at sætte op, og disse gulvhøjtalere er meget små og nemme at placere. Hvis du overvejer soundbar i sådan en prisklasse ville jeg helt sikkert tage i hifiklubben og sammenligne, så kan du jo selv vurdere. Men som sagt, har man 3500kr og gerne vil have bedre lyd kan en soundbar godt give mening da man ikke har råd til hifi lyd alligevel.
Edited by troopa - 17-April-2014 at 09:42 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |