|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Annette ![]() Junior bruger ![]() Joined: 28-Juli-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 63 |
![]() Posted: 25-September-2004 at 14:40 |
Hej alle Dette er måske ikke rigtig et problem for dette forum, men i ved jo allesammen så meget. Jeg har et gammelt spil på min gamle pc. "Day of the Tentacle", hentet fra et abandonware site i sin tid. Nu er mit spørgsmål, om jeg har nogen mulighed for at flytte det til min nye pc. Jeg har windows 98 på den gamle, og mener at spillet kører i DOS, men det eksisterer vel ikke på den nye, der kører Windows XP Home. Jeg har søgt efter spillet på flere abandonware sider, men det er der ikke mere. Og det har altså fået en vis nostalgisk værdi. Jeg har ikke prøvet at flytte det endnu for ikke at lave et rod i min nye pc, som jeg ikke selv kan rydde op hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
papabear ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 29-Marts-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 181 |
![]() |
Hvis det er et DOS-spil, burde der ikke være problemer i at kopiere det. Kopiér hele biblioteket med eventuelle underbiblioteker - og tjek at du også får evt. skjulte filer med. Skal spillet køre på XP/W2K er det formodentlig et krav, at det installeres på en FAT-partition (i modsætning til NTFS). |
|
![]() (- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??) |
|
![]() |
|
Annette ![]() Junior bruger ![]() Joined: 28-Juli-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 63 |
![]() |
Tak skal du have. Jeg forsøger. Jeg ville bare ikke prøve, hvis det ikke kunne lade sig gøre. Og så tro det var mig der gjorde noget forkert. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
JorgenR ![]() Junior bruger ![]() Joined: 18-Maj-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 37 |
![]() |
Da Windows XP håndterer kommunikationen mellem programmet og hardwaren, er det ikke et krav, at det installeres på en FAT-partition. Mange DOS-spil forsøger dog at "komme uden om" operativsystemet for at sikre performance. Hvis dette er tilfældet kan programmet muligvis ikke køre under XP. Du kan dog forsøge at justere den "sandkasse" hvori programmet kører, ved at højre-klikke på program-filen og vælge "egenskaber". På det bageste faneblad "kompatibilitet" kan du justere disse og se, om det hjælper på afviklingen af programmet. Med venlig hilsen Jørgen Rahbek |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har surfet lidt rundt og fundet ud af, at der er mange, der har haft problemer med at køre "Tentacle" i XP. Jeg har også fundet en side med en mulig løsning. Jeg må bare prøve mig lidt frem. Jeg er ikke så hurtig. Mange hilsner |
|
Annette
|
|
![]() |
|
Anders M Olsson ![]() Ny bruger ![]() Joined: 23-Februar-2004 Location: Sweden Status: Offline Points: 27 |
![]() |
Nej, glöm den sidan, Annette!
Det du ska göra är att använda ett program som heter ScummVM: http://www.scummvm.org/ Då kan spelet köra som ett riktigt windows-program (både i ett fönster och full-screen), och du slipper alla problem med DOS-emulering. Jag har precis testat, och det fungerar fantastiskt bra! (Med McWalters metod hänger sig spelet lite då och då och man måste trycka på punkt . för att komma vidare.) Sen tycker jag faktiskt att du ska köpa dig ett original av Day of the Tentacle. Om spelet är så bra (och det är det) är det även värt att betala för. Dessutom får du med Sam and Max hit the Road som är minst lika bra som Day of the Tentacle: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005Q6XJ/ Edited by Anders M Olsson |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Anders Tak for tippet. Jeg troede faktisk ikke man kunne købe det mere. Der var et tidspunkt jeg prøvede, men fandt det så på en abandonware site. Og siden har jeg ikke dyrket det, men det vil da være skønt at have på medie. Og prisen er da rimelig. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
Anders M Olsson ![]() Ny bruger ![]() Joined: 23-Februar-2004 Location: Sweden Status: Offline Points: 27 |
![]() |
Ytterligare ett tips: Day of the Tentacle är (som du kanske redan vet) del 2 i en serie där del 1 heter Maniac Mansion. Maniac Mansion följer i och för sig med Day of the Tentacle, men en förbättrad version kan hämtas hos LucasFan Games: |
|
![]() |
|
![]() |
Dejligt med tips. Tak. Så ved du måske også, hvor jeg evt kan få Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Jeg har heller ikke kunnet finde lige netop det. Mange af de andre Indiana Jones spil, ja. Men jeg er nu så glad for Atlantis. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
|
![]() |
Den var svårare. Man kan beställa den direkt från Lucasarts i USA http://www.lucasarts.com/companystore/ men de levererar dessvärre endast inom USA och Canada. Den finns i ett paket som heter Archives Adventure Collection (USD 29:95). Du kanske känner någon i USA som kan köpa och skicka till dig? Annars finns det några begagnade exemplar man kan ropa in på auktionssiten E-bay: http://www.ebay.com/ (Hmm, där finns väldigt många exemplar av Macintosh-versionen, men inte så många till PC... ) |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2004 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 3849 |
![]() |
åh hvilke klassiker Fate of Atlantis har jeg set her: http://www.abandonia.com/genre.php?genre=adventure&page= 1 Men hvis du får fat i den originale version på CD er der tale på |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er skønne spil. Og tak for tipsene. Jeg støver videre. hilsen |
|
Annette
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |