recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - Kopiering fra gammel til ny pc
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedKopiering fra gammel til ny pc

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Kopiering fra gammel til ny pc
    Posted: 25-September-2004 at 14:40

Hej alle

Dette er måske ikke rigtig et problem for dette forum, men i ved jo allesammen så meget.

Jeg har et gammelt spil på min gamle pc. "Day of the Tentacle", hentet fra et abandonware site i sin tid.  Nu er mit spørgsmål, om jeg har nogen mulighed for at flytte det til min nye pc.

Jeg har windows 98 på den gamle, og mener at spillet kører i DOS, men det eksisterer vel ikke på den nye, der kører Windows XP Home.

Jeg har søgt efter spillet på flere abandonware sider, men det er der ikke mere. Og det har  altså fået en vis nostalgisk værdi. Jeg har ikke prøvet at flytte det endnu for ikke at lave et rod i min nye pc, som jeg ikke selv kan rydde op

hilsen

Annette
Back to Top
papabear View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 25-September-2004 at 16:41
Originally posted by Annette Annette wrote:

Jeg har et gammelt spil på min gamle pc. "Day of the Tentacle", hentet fra et abandonware site i sin tid.  Nu er mit spørgsmål, om jeg har nogen mulighed for at flytte det til min nye pc.

Jeg har windows 98 på den gamle, og mener at spillet kører i DOS, men det eksisterer vel ikke på den nye, der kører Windows XP Home.

Hvis det er et DOS-spil, burde der ikke være problemer i at kopiere det.

Kopiér hele biblioteket med eventuelle underbiblioteker - og tjek at du også får evt. skjulte filer med.

Skal spillet køre på XP/W2K er det formodentlig et krav, at det installeres på en FAT-partition (i modsætning til NTFS).

by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)

Back to Top
Annette View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 25-September-2004 at 17:19

Tak skal du have. Jeg forsøger. Jeg ville bare ikke prøve, hvis det ikke kunne lade sig gøre. Og så tro det var mig der gjorde noget forkert.

hilsen

Annette
Back to Top
JorgenR View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 25-September-2004 at 17:50

Da Windows XP håndterer kommunikationen mellem programmet og hardwaren, er det ikke et krav, at det installeres på en FAT-partition. Mange DOS-spil forsøger dog at "komme uden om" operativsystemet for at sikre performance. Hvis dette er tilfældet kan programmet muligvis ikke køre under XP. Du kan dog forsøge at justere den "sandkasse" hvori programmet kører, ved at højre-klikke på program-filen og vælge "egenskaber". På det bageste faneblad "kompatibilitet" kan du justere disse og se, om det hjælper på afviklingen af programmet.

Med venlig hilsen

Jørgen Rahbek

Back to Top
Annette View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 25-September-2004 at 18:12

Jeg har surfet lidt rundt og fundet ud af, at der er mange, der har haft problemer med at køre "Tentacle" i XP.

Jeg har også fundet en side med en mulig løsning.

www.mcwalter.org/tentacle/xp/

Jeg må bare prøve mig lidt frem. Jeg er ikke så hurtig. Men tak for jeres hjælp. Man bliver altid lidt klogere af at gå på disse sider. Nu har jeg da fået mod på at forsøge.

Mange hilsner

Annette
Back to Top
Anders M Olsson View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 25-September-2004 at 18:26
Nej, glöm den sidan, Annette!

Det du ska göra är att använda ett program som heter ScummVM:
http://www.scummvm.org/
Då kan spelet köra som ett riktigt windows-program (både i ett fönster och full-screen), och du slipper alla problem med DOS-emulering.
Jag har precis testat, och det fungerar fantastiskt bra! (Med McWalters metod hänger sig spelet lite då och då och man måste trycka på punkt . för att komma vidare.)

Sen tycker jag faktiskt att du ska köpa dig ett original av Day of the Tentacle. Om spelet är så bra (och det är det) är det även värt att betala för. Dessutom får du med Sam and Max hit the Road som är minst lika bra som Day of the Tentacle:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005Q6XJ/

Edited by Anders M Olsson
Back to Top
Annette View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 26-September-2004 at 07:36

Hej Anders

Tak for tippet. Jeg troede faktisk ikke man kunne købe det mere. Der var et tidspunkt jeg prøvede, men fandt det så på en abandonware site. Og siden har jeg ikke dyrket det, men det vil da være skønt at have på medie.

Og prisen er da rimelig.

hilsen

Annette
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 28-September-2004 at 09:32

Ytterligare ett tips:

Day of the Tentacle är (som du kanske redan vet) del 2 i en serie där del 1 heter Maniac Mansion.

Maniac Mansion följer i och för sig med Day of the Tentacle, men en förbättrad version kan hämtas hos LucasFan Games:

http://people.freenet.de/lucasfangames/maniac/games_eng.htm

Back to Top
Annette View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 28-September-2004 at 11:10

Dejligt med tips. Tak.

Så ved du måske også, hvor jeg evt kan få Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Jeg har heller ikke kunnet finde lige netop det. Mange af de andre Indiana Jones spil, ja. Men jeg er nu så glad for Atlantis.

hilsen

Annette
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 28-September-2004 at 18:32
Originally posted by Annette Annette wrote:

Så ved du måske også, hvor jeg evt kan få Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Jeg har heller ikke kunnet finde lige netop det. Mange af de andre Indiana Jones spil, ja. Men jeg er nu så glad for Atlantis.

Den var svårare.
Man kan beställa den direkt från Lucasarts i USA
http://www.lucasarts.com/companystore/
men de levererar dessvärre endast inom USA och Canada. Den finns i ett paket som heter Archives Adventure Collection (USD 29:95). Du kanske känner någon i USA som kan köpa och skicka till dig?

Annars finns det några begagnade exemplar man kan ropa in på auktionssiten E-bay:
http://www.ebay.com/
(Hmm, där finns väldigt många exemplar av Macintosh-versionen, men inte så många till PC... )
Back to Top
kim.t View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 29-September-2004 at 07:34

åh hvilke klassikerClap. Har dem alle. inkl. Monkey Island - specielt Monkey Island 2 er også værd at gå efter.LOL

Fate of Atlantis har jeg set her: http://www.abandonia.com/genre.php?genre=adventure&page= 1

Men hvis du får fat i den originale version på CD er der tale på

Back to Top
Annette View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Direct Link To This Post Posted: 29-September-2004 at 08:54

Ja, det er skønne spil.  They don't make them like this any more. Jeg har faktisk bestilt "Tentacle" og de 2 " Monkey Island" spil på  Amazon Marketplace. Og glæder mig til at have dem som medier. Jeg har hidtil kun haft dem liggende på min gamle pc i en downloaded version.

Og tak for tipsene. Jeg støver videre.

hilsen

Annette
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.