|
Hjælp til højtalere setup |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |||
Gucal ![]() Super bruger ![]() Joined: 25-Juni-2013 Status: Offline Points: 429 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04-Maj-2014 at 18:25 |
||
Hey guys.
Jeg har prøvet at tilslutte et sæt højtalere til mit setup, men der kommer simpelthen ikke noget lyd ud og efter flere timers søgen på nettet samt manual for receiver, så er jeg nød til at opgive derfor søger jeg hjælp herinde. Jeg har flgn setup: - 50" Panasonic v20e tv - Pioneer vsx-520k receiver - System Audio 1150 højtalere Jeg har tilsluttet højtalerne til 'front speaker' porten på receiveren. Også har jeg tilsluttet via HDMI kabel fra mit Tv's ARC port til receiver output-HDMI og jeg kan simpelthen ikke få noget lyd ud. På receiveren har jeg ændret indstillingen så HDMI lyden er sat til 'AMP' dvs at lyden skal køre via receiveren (har læst det på manualen for receiver). Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er :-/. Nogen som har en ide? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Din forstærker har ikke arc funktion, sæt i stedet et optisk kabel til at overføre lyden fra tv til forstærker.
Klaus |
|||
![]() |
|||
Gucal ![]() Super bruger ![]() Joined: 25-Juni-2013 Status: Offline Points: 429 |
||
Skal forstærkeren OGSÅ have ARC?
Troede kun det var Tv'et som skulle have det, da jeg troede den skulle sende lyden til receiveren :/ ? Jeg har et optisk kabel liggende også, men kunne ikke finde ud af at ændre indstillinger på receiveren, da jeg tilsluttede den. Jeg må lige prøve at tilslutte via optisk kabel igen også melde tilbage. Tak for din hjælp, betyder meget ;-) |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
||
Ja, det er en betingelse at begge enheder understøtter ARC, ellers kan det ikke bruges. Recivern skal jo kunne modtage signal retur, det er jo detfor det hedder ARC. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Ok det var jeg slet ikke klar over.
Er helt ny indenfor hifi området, det er første gang jeg har købt receiver og højtalere, så jeg er først ved at lære tingene nu :-). Har nul erfaring med opsætning osv, så det er bare hvad jeg kan læse i manualer, nettet osv :). Men tusind tak for jeres hjælp ;-) |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
||
Jeps
Jo, det skal den også. ARC betyder "Audio Return Channel". Rent fysisk sker der det at fjernsynet sender lyden ud af det der ellers kun er en indgang og i den anden ende skal forstærkeren også ahve funktionen, idet den skal tage lyden ind via det der ellers kun er en udgang,
Manualen må kunne hjælpe :-) Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Når du stiller det op på den måde så forstår jeg det godt nu.
Self skal der være en form for input til receiveren før den kan sende lyden videre til højtalerne. Så er spørgsmålet bare om jeg ikke kan tilslutte HMDI fra Tv'ets ARC, men denne gang til receiverens IN-hdmi port (lige nu har jeg den på OUT) vil det løse problemet? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
||
Dertil kan der kun siges måske. Umiddelbart vil jeg ikke mene det vil virke. I bedste fald vil der så mangle de funktioner der er i at bruge ARC. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Der er kun en rigtig løsning: brug et optisk kabel.
Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Så har jeg tilsluttet optisk kabel i stedet og nu spiller både Tv'ets højtalere samt de tilsluttede højtalere. Jeg går ud fra at man bare muter Tv'ets højtalere for jeg kan ikke finde en indstilling på Tv'et, hvor man kan indstille at lyden kun skal komme fra receiver?
|
|||
![]() |
|||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Februar-2008 Location: Holstebro Status: Offline Points: 886 |
||
Det er rigtigt, at du blot muter tv'ets højttalere og lader receiveren klare resten. Det gør jeg i det mindste selv på min.
Mvh. Jørgensen |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
||
Alternativt sætter du en Logitech fjernbetjening op til at klare ærterne. Når jeg trykker på aktiviteten: Se TV/AV rec. Så tænder STB, TV, og reciever. Og TV skifter til indgang 6, reciever skifter til TV indgang, og TV mutes. Alt det sker med eet tryk!
|
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |