|
Udendørs højtaler |
Post Reply ![]() |
Author | |
Fuglsig ![]() Ny bruger ![]() Joined: 03-Juni-2014 Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04-Juni-2014 at 00:04 |
Hej forum,
Jeg skal installere højtaler på terrassen og vil gerne have lidt tips. Højtaleren skal tilsluttes en Sonos Connect Amp og kabler er allerede trukket (resten af huset er ligeledes Sonos domineret, så det koncept er ufravigeligt, men da Sonos ikke laver udendørs højtalere så må jeg kombinere Amp med et andet mærke) Der er umiddelbart kun plads til een højtaler så jeg har lidt kig på Monitor Audio Climate 60-T2 til ca 2500 dkr. Det er en single stereo højtaler, MEN jeg kan ikke høre den før køb og jeg er usikker på om den leverer den lyd jeg forventer. Og hvad forventer jeg så...jo gerne en lyd der matcher Sonos Play 5. Den lyder fremragende ( til mit behov ) selv når den tages med på terrassen. Men jeg er træt af at slæbe den ud og ind i huset. Et andet alternativ er JBL Control Now i udendörs version, men igen jeg er usikker på lyd og bas. Jeg har testet Bose 151 udendørs men der er absolut ingen bas som i Sonos Play 5. Er der nogen der har gode forslag til alternativer eller har erfaring med Monitor Audio climate eller JBL?? Mvh |
|
![]() |
|
Meier ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 09-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Fuglsig,
Du skal være opmærksom på, at alle højttalere vil lyde anderledes udenfor end inde i et lukket rum! Specielt bassen kan være en udfordring udenfor. Prøv lige at tage din s5 udenfor og lav et kort prøvelyt - du vil muligvis blive overrasket ![]() Mit bedste råd er at prøve nogle løsninger på stedet inden du køber noget. Hilsen Thomas |
|
![]() |
|
Meier ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 09-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 195 |
He - det har du jo prøvet......
Undskyld |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Kender ikke disse. Men du kan få et prøvelyt i klubben.
Her er der også mulighed for et lyt.
Og her.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Når nu du har Sonos.
Hvorfor tager du ikke bare en trådløs højttaler med ud når du er ude? Det gør jeg. Dog med airplay. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Fordi han er træt af at slæbe den ud og ind. Længe leve mageligheden!
![]() |
|
![]() |
|
Fuglsig ![]() Ny bruger ![]() Joined: 03-Juni-2014 Status: Offline Points: 2 |
Hej igen.
Tak for svarene. Jeg vil egentlig gerne vide hvilken af de foreslåede höjtalere der kommer närmest SonosP5 i lyd og bas (eller bedre)? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |