|
Samsung Tysk inport |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Willskarn ![]() Ny bruger ![]() Joined: 10-Juni-2014 Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10-Juni-2014 at 15:33 |
Hej
Har lige bestilt et Samsung UE40H6470 så skriver sælger at det er et tysk importerede tv og at det ikke virker korrekt med danske TV udbydere..? Er nogle der ved hvad korrekt er ? ;-) |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Joined: 23-Januar-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 4675 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nordiske modeller fra Samsung ender altid på 5 i modelnavnet. Så det er en europæer model du har fået købt dig der.
De plejer at virke fint nok på danske tv-udbydere, men det kan være de kræver lidt ekstra kanalsøgning. Der er dog ingen garantier for at alt spiller 100%, så det er altid lidt et sats.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Du kan få problemer med undertekster og lyd.
Har forhandleren oplyst dig før eller efter købet? Og hvorfor har du købt i Tyskland. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Hvis jeg var dig vil jeg faktisk annullere handlen hvis du kan nå det.
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-April-2004 Location: Karise Status: Offline Points: 975 |
Det kommer jo også an på hvordan du får dit signal.
Hvis du alligevel bruger en set-top boks eller andet, er det jo ligegyldigt. Men ellers hvis du er skal bruge de interne funktioner i fjernsynet er det jo ikke så smart. Jeg har får år tilbage købt et parallel importeret Samsung LCD, og der kunne jeg via servicemenuen gøre tv'et dansk, og det virkede så bagefter fint, med danske menuer osv., og ingen problemer med signal modtagelsen. Men det er nok ved at være 5-7 år siden, jeg ved ikke om det kan lade sig gøre stadigvæk, og hvis det er hardware mæssigt der "mangler" noget er der jo ikke noget at gøre. |
|
![]() |
|
Willskarn ![]() Ny bruger ![]() Joined: 10-Juni-2014 Status: Offline Points: 2 |
Mange tak for jeres hurtige svar. Jeg blev underettede at det måske var en tysk model. Nu er helt sikket på at jeg vil annullere mit køb.
Jeg købte det igennem Compumail fordi det var billigt men var ikke klar over at det med model nummerne.. må se om jeg kan en nordisk model til samme beløb mange tak |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Hvorfor købe parallel import, når der er forhandlere der sælger dig en vare hvor der ikke er problemer med at bruge den. Der er risiko ved at købe en vare der ikke er til det marked hvortil den er tiltænkt at bruge. ( TVer og Recordere). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-April-2004 Location: Karise Status: Offline Points: 975 |
Det eneste svar til hvorfor, det er "Prisen"!! Jeg sparede små 2.500 kr., da jeg for år tilbage købte et TV. Men man skal være forsigtig, og man skal være 100% sikker på hvad man køber. Men jeg vil som udgangspunkt også sige at man skal købe sine vare i DK., hvis man er i tvivl om hvad man køber. Og jeg ved ikke om der stadigvæk er lige så mange penge at spare mere, som der var for år tilbage.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Joined: 25-December-2010 Status: Offline Points: 2017 |
Willskarn: Edited by turbo2 - 11-Juni-2014 at 09:41 |
|
![]() |
|
Tysk garanti er heller ikke så god som dansk garanti.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
Dansk garanti, hvad er det?
Klaus |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2013 Status: Offline Points: 2437 |
Tyskland har fx endnu ikke mpeg4 modtagelse. De begynder først at sende i 2017 HD på DVB-T. Derfor er det naturligt at tyske apparater ikke er tilpasset det danske marked. Så købes der kan der være problemer ligesom salgsværdien også vil være flere tusind under, hvis overhovedet apparatet kan sælges herhjemme.
Til KlausDM: spørg uddybende og seriøst så vi kan hjælpe dig |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |