recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - LP over på CD ??
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

LP over på CD ??

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote iceman24 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: LP over på CD ??
    Posted: 12-Juni-2014 at 20:27
er det muligt at få sine LP'er spillet over på CD og bruge sin egen gode LP afspiller ? 

og har i råd til hvad man skal bruge eller købe af udstyr ? det er til min far og skulle helst være sådan han selv kan gøre det, altså rimelig let

håber nogen kan hjælpe 
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 20:50

Der fås jo ret simple løsninger hvor man slutter spillen til, og den anden ende ind i USB på PCen, Software medfølger, så er man kørende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 21:05
Det blir vel ikke særligt godt med de der billige usb pladespillere, hvis man er vant til lyden fra en ordentlig pickup.

Tænker da man må kunne optage fra sin egen pladespiller -> forstærker -> dvdoptager

Edited by Kampus - 12-Juni-2014 at 21:07
Back to Top
bruger udmeldt 23 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bruger udmeldt 23 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 21:18
Der er vel en række adapter-muligheder - en dims, man kobler på, mellem grammofonen og PC'en  Altså, overføre pladen til PC, og så kopiere musikken til CD.

Link slettet - linket virkede ikke!

Edited by turbo2 - 12-Juni-2014 at 21:21
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 21:21

Det var faktisk det jeg skrev.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
bruger udmeldt 23 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bruger udmeldt 23 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 21:22
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Det var faktisk det jeg skrev.

Jeg ville blot være flink med link! Dette faldt så helt til jorden, da linket ikke duede til noget - beklager!
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 21:32

Fint nok, kan ikke lige lave den slags for nuværende. Sidder med en tablet Tyrkiet, og med en meget dårlig net forbindelse, det er en mindre krig at få en side til visning.
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 21:53
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Tænker da man må kunne optage fra sin egen pladespiller -> forstærker -> dvdoptager
Så skal der muligvis også et billedsignal ind, er ikke sikker på den vil optage med audio alene.

Og derefter skal optagelse ud på DVD, audio sporet trækkes ud af optagelse med et program på PC. Det kan Projectx klare.
Og så skal audio sporet også lige konverteres til .wav format, inden det kan brændes ud på CD eller gemmes som MP3.

Det har jeg prøvet på TV musikudsendelser, men en ret bøvlet omgang. Confused

Mvh. JørgenT
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 21:59
Je må tilstå, jeg troede en dvdoptager også kunne optage på en CD. Men tjekkede manualen til min Pana EX87, og det kan den ikke. Den kan optage på dvdaudio skiver, men de er jo ikke så anvendelig i en CD afspiller.
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 22:12
Originally posted by iceman24 iceman24 wrote:

er det muligt at få sine LP'er spillet over på CD og bruge sin egen gode LP afspiller ? 

og har i råd til hvad man skal bruge eller købe af udstyr ? det er til min far og skulle helst være sådan han selv kan gøre det, altså rimelig let

håber nogen kan hjælpe 
Har han noget udstyr i forvejen, ud over pladespiller? Er der RIAA filter indbygget i pladespiller? Ellers skal der RIAA forstærker ind i optage kæden.

I princippet kan lydkort analog ind på en PC bruges, spørgsmål er om kvalitet er god nok?

Mvh. JørgenT

Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 22:25
Kampus.

Der er INGEN - ud over dig - som taler om en "USB-pladespiller".
Er du træt i dag, for dine svar bærer da noget præg af, at det går for stærkt med at kæse, hvad folk skriver!!

M.v.h.
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-Juni-2014 at 22:27
Originally posted by iceman24 iceman24 wrote:

håber nogen kan hjælpe 

Ja, det er ikke så svært. Jeg har selv spillet alle mine lp'er over på cd.

Der skal bruges en computer med lydkort, eller et USB lydkort, så det analoge signal fra pladespilleren bliver konverteret til digital. Måske skal der fjernes knas og skrat fra pladen, det gøres med fx Audacity. Og opdeling af en lp side i numre.

Hvis du er interesseret kan jeg forsøge at finde mine noter frem.

Venlig hilsen
KB
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.