|
LP over på CD ?? |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 27-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 938 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12-Juni-2014 at 20:27 |
er det muligt at få sine LP'er spillet over på CD og bruge sin egen gode LP afspiller ?
og har i råd til hvad man skal bruge eller købe af udstyr ? det er til min far og skulle helst være sådan han selv kan gøre det, altså rimelig let håber nogen kan hjælpe
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der fås jo ret simple løsninger hvor man slutter spillen til, og den anden ende ind i USB på PCen, Software medfølger, så er man kørende. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Det blir vel ikke særligt godt med de der billige usb pladespillere, hvis man er vant til lyden fra en ordentlig pickup.
Tænker da man må kunne optage fra sin egen pladespiller -> forstærker -> dvdoptager Edited by Kampus - 12-Juni-2014 at 21:07 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Joined: 25-December-2010 Status: Offline Points: 2017 |
Der er vel en række adapter-muligheder - en dims, man kobler på, mellem grammofonen og PC'en Altså, overføre pladen til PC, og så kopiere musikken til CD.
Link slettet - linket virkede ikke!
Edited by turbo2 - 12-Juni-2014 at 21:21 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Det var faktisk det jeg skrev. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Joined: 25-December-2010 Status: Offline Points: 2017 |
Jeg ville blot være flink med link! Dette faldt så helt til jorden, da linket ikke duede til noget - beklager!
|
|
![]() |
|
Fint nok, kan ikke lige lave den slags for nuværende. Sidder med en tablet Tyrkiet, og med en meget dårlig net forbindelse, det er en mindre krig at få en side til visning. |
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
Så skal der muligvis også et billedsignal ind, er ikke sikker på den vil optage med audio alene. Og derefter skal optagelse ud på DVD, audio sporet trækkes ud af optagelse med et program på PC. Det kan Projectx klare. Og så skal audio sporet også lige konverteres til .wav format, inden det kan brændes ud på CD eller gemmes som MP3. Det har jeg prøvet på TV musikudsendelser, men en ret bøvlet omgang. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Je må tilstå, jeg troede en dvdoptager også kunne optage på en CD. Men tjekkede manualen til min Pana EX87, og det kan den ikke. Den kan optage på dvdaudio skiver, men de er jo ikke så anvendelig i en CD afspiller.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
I princippet kan lydkort analog ind på en PC bruges, spørgsmål er om kvalitet er god nok? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Kampus.
Der er INGEN - ud over dig - som taler om en "USB-pladespiller". Er du træt i dag, for dine svar bærer da noget præg af, at det går for stærkt med at kæse, hvad folk skriver!! M.v.h. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
Ja, det er ikke så svært. Jeg har selv spillet alle mine lp'er over på cd. Der skal bruges en computer med lydkort, eller et USB lydkort, så det analoge signal fra pladespilleren bliver konverteret til digital. Måske skal der fjernes knas og skrat fra pladen, det gøres med fx Audacity. Og opdeling af en lp side i numre. Hvis du er interesseret kan jeg forsøge at finde mine noter frem. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |