recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Hjælp til køb af højttalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hjælp til køb af højttalere

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote starburger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjælp til køb af højttalere
    Posted: 26-Juni-2014 at 09:51
Hejsa

Rimelig ny her, så jeg håber jeg rammer det rigtige forum til at spørge om hjælp til dette;

Jeg har fået til opgave at hjælpe min søster, med at udvælge nye højttalere til hende og hendes kærestes stue. De har ikke noget stereoanlæg så højttalerne skal altså være aktive og have forskellige input muligheder -en form for trådløs i hvert fald (ikke airplay, de kører android). Der er et budget på max 5000,-, så det er altså ikke det vilde hi-fi udstyr, men så vidt jeg har fundet ud af, kan man trods alt få nogle gode streaming højttalere til den pris.

Min egen research har resulteret i følgende højttalere som potentielle muligheder:

DALI Kubik Free (koster godt nok 5499,- men hvis den er det værd, kan jeg nok overtale dem til at det er den de skal købe)

Q Acoustics Q-BT3 (3499,- for et par)

Sony SRS-X9 (4999,-)

2 x Logitech Ultimate Ears Boom (2990,-) - jeg er klar over, at her får man noget lidt andet end de andre forslag, men jeg vil alligevel have dem med, da de har nogle fordele som de andre ikke har.

Har i forslag til andre/flere, er der nogle jeg bør styre helt udenom, eller har jeg bare fundet the cream of the crop (til prisen)? :D

Mvh Søren
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 10:17
Dynaudio Xeo 3 eller 5. Det er kvalitetslyd, men også i den dyre ende.
Back to Top
starburger View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote starburger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 10:47
Hej Kampus

Tak for svaret, men ja de er lige lidt for dyre. Umiddelbart kan jeg heller ikke se, at de kan tage imod et trådløst signal, så det duer desværre ikke.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 10:57
Originally posted by starburger starburger wrote:

Umiddelbart kan jeg heller ikke se, at de kan tage imod et trådløst signal, så det duer desværre ikke.

Det kan de heller ikke. Kun kablede inputs.
http://www.dynaudio.com/int/xeo/XEO_Transmitter.php

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 11:21
Jeg hørte en Libratone Loop igår, og det er faktisk en ok højttaler med klar lyd og god bund til 3k
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 11:50
Jeg vil personligt ikke give så meget for en trådløs højttaler.

Du kan sagtens få forstærker og to højttalere med trådløs tilslutning og minijack der spiller alle dine forslag af banen.

Skal det være det nye sort er dette en mulighed.

Der er råd til to, så der også kan komme lyd i køkken eller soveværelse.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 12:04
Jeg vil give Mufti ret.

Et alternativ kunne være:
Marantz Melody med Focal Chorus 705, eller Dali Lektor 2

Den store fordel er at når "streamingsdelen" er udtjent, skal man ikke smide for ~2600 kroner højttaler ud, for de kan genbruges.

Klaus
Back to Top
HenrikStevn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HenrikStevn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 12:45
Jeg har et sæt Audioengine A5+ i soveværelset, koblet op med en Terratec Air Beats HD (DLNA/UPNP og AirPlay-afspiller). De spiller rigtigt godt, prisen er fornuftig (3500 for et sæt) og de har fjernbetjening til volumen.

Til en lidt højere pris, (omkring 5000 for et sæt) kan Adam A5X ikke anbefales kraftigt nok. Jeg bruger et sæt i mit stueanlæg, og jeg har endnu ikke hørt den højttaler som kan levere en mere veldefineret og klar lyd end de små Adam'er. Samtidig leverer de også en bas som er virkelig tight og fri for bulder, helt ned til de lovede 50hz, langt mere overbevisende end deres størrelse lægger op til. Som standard et de ret linære (studiomonitors), men med bassen tweaket et hak eller to op på justeringen bagpå får de den karakteristiske hifi-lyd med lidt ekstra basfylde. Storebroderen A7X leverer selvfølgelig mere bas, men man får lov at betale for det. Samtidig kan A7X ikke lave det Stereolink-trick som A5X kan, hvor man kan styre begge højtaleres volumen fra en af højttalerne.

Air Beats HD er jeg ikke helt 100% imponeret af, den har nogle problemer med at sluge enkelte FLAC-filer. MP3 klarer den uden problemer. Skulle jeg lave det om i dag ville jeg nok bruge Bluetooth i stedet, eller bare nøjes med en ledning.

Edited by HenrikStevn - 26-Juni-2014 at 12:50
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote starburger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 14:09
1000-tak for alle jeres svar. Mega sejt!

Hvad er jeres erfaring med DLNA? Jeg har selv brugt det og kan huske at jeg synes, det ikke rigtig fungerede, men det er ved at være nogle år siden.. Jeg har en idé om, at bluetooth fungerer bedre, men det kan være at jeg tager fejl?!

Mufti, dit link er til en side med en masse forskellige produkter. Er det et bestemt produkt du mener, eller gør jeg et eller andet forkert?

Det skal også siges, at de ikke har tænkt sig at skulle spille MP3, FLAC -eller andre filer. De har CD'er nu, men ønsker kun at benytte sig af streaming-tjenester. Tilslutningsmulighed for CD-afspilleren kunne måske dog være en kærkommen mulighed.

Igen - mange tak for jeres tid indtil videre :-)

Mvh Søren
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 14:37
Mine erfaringer med DLNA = 0, til gengæld bruger vi AirPlay herhjemme. Det virker bare. Mit indtryk er dog at DLNA er blevet bedre og bedre.
Mit forslag med Marantz'en giver også mulighed for at fjernbetjene receiveren med mobilen og lade streaming foregå "udenom telefonen" hvilket sparer netværkstrafik og batteri på telefonen.

Edit: kan se at hififreaks har et samlet tilbud på Marantz'en og Boston højttalere, kig på billedet, det ser da pænt ud....

Klaus

Edited by KlausDM - 26-Juni-2014 at 14:39
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote starburger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 14:59
Hey Klaus

Ok, lyder smart med fjernbetjeningen. Gider du smide et link til det tilbud du har fundet? Jeg kan ikke lige finde det på siden ... Disapprove

edit: nevermind - fandt det lige bagefter jeg havde sendt beskeden! ;-)

Edited by starburger - 26-Juni-2014 at 15:01
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote starburger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2014 at 15:10
Nu sidder jeg lige og bliver lidt varm på de der Boston højtalere. De har fået gode anmeldelser og i siger de er gode - ergo, må de være gode :P

Men den der Marantz må jeg indrømme ikke helt tiltaler mig. Hvad med at bytte den ud med en Sonos:Connect amp? Det er vist brugervenligt nok, til at min søster kan finde ud af det.. Men det er dælme dyrt (3499,-) men med boston a25 holder vi os trods alt lige præcis til budgettet (næsten).. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.