recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Ny slank højttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ny slank højttaler

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny slank højttaler
    Posted: 10-Juli-2014 at 12:33
Så har jeg fået overtalt konen til at vi skal have gulvhøjttalere igen, og hendes eneste krav er at de er slanke og ikke for voldsomme (hun vil allerhelst have "søjler" ala de surround sæt man ser i Elgiganten, men det kommer ikke til at ske).

Budgettet er ca. 4.000 brugt for et sæt, og jeg leder efter en hurtig tight bas og en diskant der ikke bliver for spids. Jeg har en Marantz SR5600, men den skal udskiftes på sigt, så den nye forstærker bliver valgt ud fra HT.

Jeg har pt. en SVS sub (mener det er PB12+), som der kan supplere, men vil helst at højttalerne kan klare jobbet selv til musik. 

Subben står i øvrigt også overfor en udskiftning, hvis jeg kan finde noget mindre og pænere, så her hører jeg også gerne forslag, jeg tænker et par tusinde brugt.

De højttalere jeg er kommet frem til er:
System audio 1280 - Her er det mest det slanke udseende der tiltaler, jeg er blevet lidt skræmt af de mange forskellige meninger om højttaleren.

Audiovector Ki 3 - Spillede udseendet ikke ind, gik jeg efter Mi 3, så tænker at dette måske er et godt kompromis

DLS D3 - Konen er vild med udseendet

Jeg hører gerne kommentarer til de nævnte højttalere og meget gerne forslag til alternativer.

PS. Jeg ved godt at man ikke får den bedste dybeste lyd i mindre kabinetter, så jeg leder efter best of the worst. og konen bliver ikke skiftet ud.

Win if you can, lose if you must, but always cheat
Back to Top
whazz View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote whazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 12:51
Ang sub kan du lytte til klipsch sw-110, jeg er i hvert fald tilfreds med min :-)
Back to Top
dumb View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dumb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 12:52
Hvad med: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-boston-acoustics-a360-p-847.html

Har ikke selv hørt dem, men de får rimelig mange rosende anmeldelser, ser det ud til.

Edited by dumb - 10-Juli-2014 at 12:53
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Back to Top
SosFarum View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SosFarum Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 13:08
Dali Mentor 5 eller Fazon F5. Men de bliver nok svære at finde til den pris
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 13:10
Måske knapt så slank som konen ønsker (hvem er også det??), men med lyden du ikke kan komme udenom.
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r55-dls-r5/id-1008046576/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Cableguy View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cableguy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 13:30
ZENSOR 5
DALI Zensor 5 - 2199 pr. stk - god 'value for money' med høj WAF! ;o)
Back to Top
Kjeldbjerg View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 13:58
Tak for buddene indtil videre, fedt med nye indspark, keep em coming

Whazz - klipsch sw-110 ser bestemt spændende ud

Dumb - også et godt bud, kender dog ikke mærket, må igang med google

Klaus - R55 eller R66 var klart med i opløbet, hvis udseendet ikke var en faktor

Zenzor 5 kommer på listen
Back to Top
HenrikStevn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HenrikStevn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 14:18
System Audio har også lavet nogle ganske smalle højttalere.

Hvis du kan finde dem brugt (det bliver nok svært), så er TP Tube nogle utroligt velspillende "søjle"-højttalere, men de er så også cirka samme bredde som f.eks. DALI Zensor 5.
Back to Top
DapperGoat View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DapperGoat Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 14:58
Jeg står selv i samme situation og har kigget på Jamo S626:
eller den lidt større S628

Er dog ikke noget jeg har hverken set eller lyttet til endnu. Men synes umiddelbart det er et lækkert slankt udseende men stadig med muligheden for lidt bund i lyden i form af baselementet på siden.

Edited by DapperGoat - 10-Juli-2014 at 14:59
Back to Top
Kjeldbjerg View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 15:17
HenrikStevn - System Audio er med i overvejelserne, særligt 1280'eren, men er lidt skræmt over de mange forskellige meninger om lyden og synes der er lidt for mange til salg på dba. (og da jeg primært kigger brugt, forsøger jeg at bevæbne mig med så meget viden som muligt, inden jeg evt. skal ud og spilde en stakkels sælgers tid). 
Jeg tvivler på at TP Tube findes brugt indenfor mit budget.

Dappergoat - Gode bud, ihvertfald på udseendet, jeg har dog en fordom mod Jamo, uden noget konkret at bygge den på
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 15:53
Originally posted by Kjeldbjerg Kjeldbjerg wrote:

Klaus - R55 eller R66 var klart med i opløbet, hvis udseendet ikke var en faktor

R55 er 5 cm bredere end D3, dem jeg linker til i pianolak, så konen skal måske bare være lidt kreativ med nyt frontstof?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
whazz View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote whazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2014 at 18:41
Der er også saxo fra sa som sq spille godt :) http://www.av-connection.dk/?PGr=4532&ML=1217
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.