|
|
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() Posted: 28-September-2006 at 12:09 |
Jeg faldt lige over dette yderst interessante produkt (koster under 100 £ i andre netbutikker jeg har set): http://www.argos.co.uk/static/Product/partNumber/0490380/Tra il/C$cip%3D42492.Sound+and+vision%3EC$cip%3D42575.CD+players ,+radios+and+cassette+players%3EC$cip%3D42580.Radios.htm Så vidt jeg kan læse mig til andre steder på nettet, kan den modtage over 2500 radiostationer (via www.reciva.com's verdensomspændende net) - og altså ikke bare de 300 som nævnt i linket. DERUDOVER kan man streame lagrede musikfiler til dimmeren (formentlig også fra ens NAS) - det er sgu en smart og yderst prisatrraktiv dimmer til køkkener, badeværelser og børneværelser! Kristian |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Marts-2006 Status: Offline Points: 910 |
![]() |
Ja, denne type af afspillere vinder mere og mere frem.... Jeg har dog p.t. mere kig på Sonos DP80 eller Squeezebox - også fremragende produkter |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
Ja, lidt overblik over udbuddet finder man her: http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_radio_device Jeg har dog ingen konkurrenter set i Bush-prislejet - og Squeezebox'en er vel Rolls-Roycen? (fra Slim Devices - tjek deres Transporter - uhauha, den er cool: http://www.slimdevices.com/) Det der tiltaler mig med Bush'en er, at man forholdsvist billigt kan distribuere radio og lagret musik til børneværelse, køkken, bad osv. I stuen streamer jeg i øvrigt selv fra NAS (MSS+) til stereoanlæg (via SLA5520 fra Philips) Kristian |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Marts-2006 Status: Offline Points: 910 |
![]() |
Enig - jeg vil gerne have den til Toilettet eller altanen - den ville passe perfekt!! Transporteren er ALT for dyr synes jeg.... http://www.sonos.com/products/zoneplayers/
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du tjekket Pinnacle Soundbridge? Den er tæt på at være samme pris...
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2004 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 3849 |
![]() |
Den skal tilsluttes anlæg eller andet. Bush'en er jo en transistoradio
|
|
![]() |
|
![]() |
jeps - derfor er Bushen god til Badeværelse, altaner, etc hvor man ikke lige har højtalere og forstærker... Synes bare Sono's produkt er tæske-lækkert!! Edited by troelsit - 28-September-2006 at 13:13 |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, men den ligner jo min SLA5520 (ses i øvrigt også i dit link), og den har IKKE en ordentlig radio-feature (selv om Philips påstår, at nyt firmware pr. november skal afhjælpe radio-problemerne). Der er (sgu) ikke andet end problemer med Philips' radiostreaming - DR's stationer er fx fortsat ikke streambare i SLA'en (og formentlig heller ikke Pinnacle). Men det er de - og stort alle verdens net-kanaler - i Bush-radioen, da Bush åbenbart har indgået en aftale med www.reciva.com om adgang til deres ca. 3000 kanaler, inkl. DR (se det enorme radio-udbud på Recivas site). At Bush-modellen tilmed er inkl. stereohøjttalere gør den ret svær at konkurrere som køkken-gadget! Synes jeg.... |
|
![]() |
|
amarone ![]() Bruger ![]() Joined: 19-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 249 |
![]() |
Ang. Slimdevice`en - som jeg selv synes er noget af det mest interessante i den boldgade, fandt jeg i går nogle links om den. Måske nogen synes de ku` være værd at kigge. Så er de i hvert fald her:
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er dine erfaringer med SLA5520? Den er meget á la Slimdevice, som jeg er tæt på at bestille.. 999 er billigt synes jeg, men duer den til noget? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, Slim Devices er pt. referencemodellen på markedet (særligt Transporteren)- så vidt jeg selv har researchet mig frem til. Modsat min SLA5520 (max 320 kbps) kan den klare lossless, og det er selvsagt imponerende. Bush-dimmeren er noget HELT andet - men ikke desto mindre interessant og hamrende handy (og billig). Og det var bare det, jeg ville gøre opmærksomed på her. Kristian |
|
![]() |
|
![]() |
Men fungerer SLA5520 fint nok til at afspille MP3 filer fra PC'en?
Edited by troelsit - 28-September-2006 at 13:47 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |