recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bruger til bruger
  New Posts New Posts RSS Feed - told fra amazon.co.uk
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

told fra amazon.co.uk

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aerik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: told fra amazon.co.uk
    Posted: 06-Juni-2014 at 22:45
hej, kunne ikke lige finde en bedre overskrift eller forumafdeling.

Jeg overvejer at bestille en telefon via amazon.co.uk. Butikken er i følge amazon beliggende i manchester.. jeg risikerer vel ikke at få en toldregning?

Back to Top
jacobask View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jacobask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2014 at 11:41
Nej, hvis varen sendes fra et EU land kommer der ikke ekstra told på.

Hvis det er en forhandler der sender meget til DK så kommer der dansk told og ikke engelsk på produktet. Fra amazon vil den samlede pris (inkl den korrekte moms) blive vist og betalt ved bestilling.
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2014 at 11:59
du skal finde ud af hvem det er der sender. Macway limited ligger i manchester, england - ergo ingen told.
Back to Top
aerik View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aerik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2014 at 13:48
Super mente nok, men kom i tvivl da prisen ikke ændrede sig ved kassen, det plejer den at gøre på amazon
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Juni-2014 at 14:57
Firmaet skal kun afregne dansk moms hvis det har en stor omsætning til DK, kan ikke lige huske beløbsgrænsen.
Back to Top
aerik View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aerik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Juni-2014 at 15:28
Tak for input.
Mente nok det var sådan det hele hang sammen. Varen er ankommet og regningen blev ikke større end da jeg bestilte den.

Det der trickene mig var, at underleverandører ikke nødvendigvis sender nok til dk, til at de skal betale dk moms.
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Juni-2014 at 16:02
Det virker også lidt mærkværdigt, når det "går igennem" amazon, at der ikke skal svares dansk moms. Det troede jeg faktisk der skulle. Har vist kun en enkelt gang handlet film med en underleverandør. Det betød at jeg missede fri fragt fra amazon på den film, men kan ikke huske om der blev afregnet moms.
Back to Top
hopgreve View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hopgreve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Juni-2014 at 16:48
Jo , Amazon trækker den engelske moms fra , og lægger så den danske til. Det bliver så kun marginalt dyrere. Altså når det er direkte hos Amazon
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Juni-2014 at 18:37
Originally posted by hopgreve hopgreve wrote:

Jo , Amazon trækker den engelske moms fra , og lægger så den danske til. Det bliver så kun marginalt dyrere. Altså når det er direkte hos Amazon
MVH

Åbenbart ikke i aeriks tilfælde hvor handel med samarbejdspartner ikke udløste moms omlægning.
Back to Top
sickchild View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sickchild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juli-2014 at 00:29
Jeg håber det er okay jeg lige låner denne tråd i stedet for at oprette en ny. 

Men jeg ville høre om der er nogen der kan svare mig på, hvis jeg køber cd'ere gennem amazon.co.uk gennem under leverandører som er fra USA. Hver cd er under de 80kr. Men hvis de bliver sendt samlet tager man så prisen for hele pakken? eller tager man prisen for hver enkelt cd? Bare så jeg ved om der er fare for at den bliver taget i tolden.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juli-2014 at 00:33
Hele pakken.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
sickchild View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sickchild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juli-2014 at 00:35
så det vil bedre kunne betale sig at få de 3 cd'ere sendt hver for sig, da det koster 10kr i forsendelse. end at skulle betale for told og gebyr hvis den bliver taget.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.