|
Forstærker til B&O højtalere + Samsungtv |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
konne ![]() Ny bruger ![]() Joined: 18-Marts-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31-Juli-2014 at 10:02 |
|
Vi har et par gamle Beolab 8000, som vi godt vil have sat til vores Samsung 8005.
Jeg har fået oplyst, at det kræver en forstærker med "trigger out" og jeg kan bruge denne Denon X3000 https://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x3000-surround-receiver-60070/ Mit problem er, at jeg skal have forstærkeren ind i et skab, hvor den vil fylde det hele (hvis den står på højkant) og den sikkert også vil blive for varm. Findes der en anden forstærker, som har "trigger out" eller kan jeg på anden måde få sat mine højtalere til Tv'et? Jeg skal ikke have surround osv. Blot sat højtalene til, så lyden fra TV'et kan komme ud. Har været et smut i Hifiklubben i Randers og de vidste intet om B&O, så de kunne ikke hjælpe. Pft.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Prøv at spørge brugeren Peter Pan i Bang & Olufsen Forummet. Han ved alt om B&O
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
|
Beolab er jo Aktive enheder, så der skal på forstærker/reciver være Pre Out så de kan tilsluttes. På et Samsung TV er der som sådan et Pre Out i form af Headset udgangen, så den del er løst, så det er trigger delen du akal have løst. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
|
Slukker USB udgangen på dit tv, når du slukker tv'et? I så tilfælde skal du have sådan et kabel her: http://www.av-connection.dk/?PGr=6497&ML=2126 Det tænder højttalerne med strøm fra USB stikket og overfører lyden fra hovedtelefonudgangen via minijackstikket. Så skal du bare have fundet linkkabler frem..... Klaus |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
|
Det er ikke en USB-udgang. Det er en USB-indgang. Hvis den kan bruges til at optage fra, så har den nok stadig strøm på.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
|
Korrekt....min fejl. Klaus |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
|
En tilsluttet USB enhed slukker når TVet slukker, så det skulle kunne bruges. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-December-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1756 |
|
først og fremmest, så skulle der gerne være en switch på dine 8000´ere, så den kan trigger på audio signal og ikke på Trigger signal, ved ikke om det er alle 8000´ere det er på..
hvis det er det, så er det meget let, så skal du bare have købt et sæt "powerlink" til minijack stik (brugte det til mine beolab 3´ere til pc´en) så smække dem i Samsungs headphone udgang på tv´et, så har du volume styring fra tv´et og højtalerne tænder sammen med et lydsignal fra tv´et = de går i standby når tv´et er slukket eller muted.. det er meget simpelt, og meget let. |
||
![]() |
||
konne ![]() Ny bruger ![]() Joined: 18-Marts-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 11 |
|
Jeg har en lille ekstern harddisk sat til TV'et, som (da vi havde Yousee) vi brugte til at optage udsendelser på. Her kunne vi godt sætte den til at optage og så slukke fjernsynet og den ville stadig optage programmerne. Den sidder kun til med USB stik. Engang i mellem når fjernsynet er slukket kan vi også se, at der kommer lys i harddisken og den begynder at køre. Så vil tro, at der er strøm selvom TV'et slukker. Men vil det så stadig kunne bruges? For er problemet ikke, at højtalerne slukker, hvis de ikke heletiden får et signal? Hvorfor det er en trigger der skal til. Men det kan måske løses ved, at det bare får strøm hele tiden?
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
|
Når du bruger triggersignal, så fortæller du højttalren hvornår den skal være tændt. Intet signal = slukket. Signal = tændt. Dvs. højttalerne vil tænde hvis TV'et af en eller anden grund sætter strøm på USB-porten.
Hvis du kører med phono-stikket, så vil de tænde når de mærker et signal. Der kan du så risikere, at de slukker hvis der er meget stille i sekvenser i en film. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
|
Mange tak for svar. Det er modellen med den "gamle" fod og det er vel 3-4 år gammel. Mener det er denne model http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46D8005YUXXE
|
||
![]() |
||
|
Men vil de så ikke tænde med det samme igen når der kommer lyd på eller kan der godt gå par sekunder og derfor vil opleve, at lyden falder ud?
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |