|
NAD D7050 - koble pladespiller på? |
Post Reply ![]() |
Author | ||
Piter ![]() Bruger ![]() Joined: 28-Januar-2009 Location: 8kilo Status: Offline Points: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24-August-2014 at 12:42 |
|
Hej,
Jeg vil høre om det er muligt at koble en pladespiller på via dens USB indgang? /Piter |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja. Men du skal have sådan en til at konvertere dit signal.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
|
Mon ikke der til en Reciver skal bruges RCA tilslutningen. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
|
Piter:
Da D7050 kun har digitale indgange, skal have i en analog til digital konverter: http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY70409 Herforuden skal du sikre dig at pladespilleren er indbygget riaa korrektion, alternativt skal ske i en ekstern boks. Har du pladespilleren i forvejen ? |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
|
Den boks jeg linker til har både riaa og digital konverter.
|
||
![]() |
||
Piter ![]() Bruger ![]() Joined: 28-Januar-2009 Location: 8kilo Status: Offline Points: 163 |
|
Okay, mange tak for jeres svar. Jeg har ikke købt pladespilleren endnu.
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
|
Øhh nej...også har du alligevel lidt ret, men blot ikke i en form trådstarter kan bruge til noget konstruktivt. Jeg står og sælger dem til daglig ![]() PP3 (der iøvrigt er blevet afløst PP4) er en standard RIAA med muligheden for yderligere at konvertere dette (og et liniesignal) til en USB udgang, så du kan trække signalet til en PC og så rode videre med det derfra. Der er ikke er decideret digital udgang, enten coax eller optisk, som skal benyttes når den skal kobles til eksempelvis en D7050. Vi henviser ofte til AD konverter jeg også linkede til tidligere, og så kombinerer med en Argon TT2 med indbygget RIAA korrektion (hvor deriøvrigt også er USB udtag, hvis man vil rippe signalet til PC). Ikke dermed sagt med skal tage denne kombo, men blot for at illustrere sammenhængen.
|
||
![]() |
||
|
Det var faktisk Argon TT2 jeg har kigget på. Hvad for noget kabel skal jeg bruge fra den til konvertoren til pladespilleren og forstærker?
|
||
![]() |
||
|
Fra pladespilleren og til konverteren skal du bruge almindeligt phono/rca kabel (på en TT2 følger det i kassen til pladespilleren)
Fra konverteren og til NAD forstærkeren er det valgfrit om du vil benytte optisk digitalkabel eller coax digitalkabel.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |