|
Lyd fra tv til højttalere ? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
jsh662 ![]() Bruger ![]() Joined: 17-August-2013 Status: Offline Points: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05-September-2014 at 22:33 |
Hej.
Jeg har netop udskiftet min 7 år gamle philips fladskærm med et Panasonic as650. Min forstærker er en creek evo 2 oftest fødet af bluesound node. På det gamle tv havde jeg brugt det analoge kabel med 2 stik i hver ende (kan ikke kabel/stiknavne) både i forstærker og tv. På Panasonic står der i vejledningen at der skal bruges hdmi2. Nu er min forstærker en ældre sag og ligeledes er jeg. Er der en nem mulighed for at få tv lyden ud af højttalerne eller hvordan kan det gøres ? |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Joined: 15-Januar-2010 Location: Slagelse, DK Status: Offline Points: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan også bruge den optiske udgang der sidder ved siden af HDMI1. Så skal du bruge en DAC a'la denne her: http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-minidac-adapter-47837/ der omsætter det digitale signal til analog
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
Så vidt jeg kan tyde downloadet manual er der SCART stik med audio out mulighed på dit nye TV. Så vil tro det også kan lade sig gøre med adaptor i stil med denne: sammen med dit gamle phono/RCA kabel (som jeg tror du har) Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
Billigere version fra DK: Meget billigere (omkring 60-70,- kr med forsendelse) version fra Kina ebay: Vælg med EU strømforsyning. Men det tager 3-6 uger at få hjem fra Kina for tiden ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hmm. Er nok snart nødt til at købe et nyt tv bord. Har godtnok mange bokse allerede nu :)
Nu har jeg dvd i scart og jeg kan ikke køre det igennem noden. Så det bliver nok endnu en dac. Hvilket kabel skal jeg så bruge ? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
Derfor kan du nu godt trække lyd ud den vej......... Det kræver bare lidt loddearbejde. Klaus |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Du bruger det gamle kabel fra boksen til forstærker.
Fra TV til boks skal du (ifølge det jeg kan se på specifikationer) bruge et toslink kabel.
|
|
![]() |
|
Hvis du ikke vil lodde, kan der købes mellemkabel eller adaptor der klarer det samme, men det fylder lidt mere end at lodde phono kabel på dit eksisterende SCART kabel: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-April-2012 Location: kbh Status: Offline Points: 455 |
Jeg har da audio out i stil med dit gl. Philips på min Panasonic plasma. Er de virkelig gået væk fra dette på senere modeller. Prøv lige at kigge om ikke der skulle være phono bøsninger bag på, som på dit Philips. Ellers kan du da bruge hoved tlf udgangen. Et lille adapter stik som dette kan løse det.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Hvorfor bruge en stor kolds som den, man køber bare et lydkortkabel. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hvis du bestemmer dig for DAC, er her en brugt til fornuftig pris: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hej alle.
Tak for de mange forslag. Utroligt dejligt og jeg har da lært noget. Ved hovedtelefon skal man så ikke pille det ud og sætte i hele tiden ? Jeg mener, hvis den er sat i og ungerne tænder for tv, så har de ingen normal lyd? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |